2013-09-14, 21:45
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godhem
Det här med ironi och att läsa mellan raderna är inte din starka sida va?

Men tillbaks till topic. 200-250 deltagare kan väl knappast ses som en framgång, eller?
Tror heller inte på att uppståndelsen som blev kommer gynna Svp, lika lite som den kommer gynna extremvänstern.
Det här blev bara ett bevis på hur marginaliserade svp är. Jag menar 200 pers? Hur mycket det än låter här inne på FB så är 200 pers fortfarande bara 200 pers.
Det anordnas möten för hamstrars välmående som lockar mer folk till Stockholm.

250 personer var nog det väntade skulle jag säga.

Det är många demonstrationer som innehåller betydligt färre personer om du inte är medveten om det. Är alla dessa också per definition marginaliserade? Finns ju många många tusen som håller med om vad partiet står för och nationalismen är på stor framväxt i europa om du missat det.
2013-09-14, 21:46
Medlem
thelindgrennheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Fast Realisten skriver själva:
17:10
Antalet deltagare i den nationalistiska demonstrationen har räknats av funktionärer på plats och uppgår till drygt 250 personer. Nu är demonstrationen över och folk ska åka hem. Vi kommer att stanna kvar en stund till och uppdatera om något händer.

Alltså samma antal som 1 Maj demonstrationen, typ.

Det förvånar mig, verkligen. Jag hade aldrig kunnat tro att det var under 300, samtidigt bör ju inte svp ha någon anledning att underdriva. Räknade dem verkligen med alla dock? Låter väldigt lågt, tillkom ju en hel del minutrarna innan tåget rörde sig av, så om räkningen skedde innan avmarsch stämmer det nog inte.

Hursomhelst, deltagarantalet är inte det viktigaste, och att hundratals nationalister vågar ge sig ut på gatorna med tanke på vad som kan ske (tänker då på uteslutningar, bli av med jobb, bostad m.m ) är fortfarande en god siffra. Vi är en växande rörelse och idag ägde vi Stockholms gator utan minsta tvivel.
2013-09-14, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeCuster
Skriker tjejen "Ni är så jävla vita"? På vilket sätt är det bättre än att inte gilla svarta? Hon är isåfall lika stor rasist som SVP. Håller du inte med?

Du borde kolla upp din hörsel, hon skriker väldigt tydligt "Ni är så jävla pinsamma".
2013-09-14, 21:47
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mauen88
Jag bevittnade det själv, såg ut som den misshandlade hade en t-shirt som det stod "funktionär" på.
Du måste ha sett fel. Jag hörde nämligen funktionärsledaren konstatera att "ingen har skadats" efter att marschen var slut.

Menar du kanske när några RF:are sprang fram, kastade något (glasflaska/blomkruka/annan vänstergrej) i marken och sedan vände och sprang iväg igen när nationalisterna fick syn på dem?
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Godhem
Det här blev bara ett bevis på hur marginaliserade svp är. Jag menar 200 pers? Hur mycket det än låter här inne på FB så är 200 pers fortfarande bara 200 pers.
Det anordnas möten för hamstrars välmående som lockar mer folk till Stockholm.
Aftonbladets storsatsning Politism som med buller och bång skulle utrota rasismen i Sverige är fem gånger mindre än SvP på Facebook. Vad betyder det och hur definieras ordet "sekt" där du bor? Det är nog bättre om du börjar rösta på hamstrarna.
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
Svaret på denna fråga är mycket simpel.

Helt enkelt för att man fick ta sig dit på egen hand. Det hindrar barnfamiljer, pensionärer, kvinnor utan pojkvänner och andra som inte kan försvara sig.

Fattar du nu? Du och Snauhi har ställt frågan typ tio gånger nu.

Precis. Under det förtryck, hat och våld man hotas av är det fantastiskt att det kommer 250 personer. Dessa representerar per person tusentals människor som sympatiserar. Det är inte värdigt i en demokrati och det är vidrigt att det får vara så.
2013-09-14, 21:48
Medlem
videosvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeCuster
Skriker tjejen "Ni är så jävla vita"? På vilket sätt är det bättre än att inte gilla svarta? Hon är isåfall lika stor rasist som SVP. Håller du inte med?

Jag tror hen skriker "så jävla pinsamt".
Hon är givetvis en liberal idiot.
Får hon som hon vill så dör hon. Får vi som vi vill kan hon kanske få en rättegång
2013-09-14, 21:48
Medlem
mauen88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
Du måste ha sett fel. Jag hörde nämligen funktionärsledaren konstatera att "ingen har skadats" efter att marschen var slut.

Menar du kanske när några RF:are sprang fram, kastade något (glasflaska/blomkruka/annan vänstergrej) i marken och sedan vände och sprang iväg igen när nationalisterna fick syn på dem?

Det var antagligen någon annan då som RF inte gillade.
2013-09-14, 21:49
Medlem
GeorgeCusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decitron
Du borde kolla upp din hörsel, hon skriker väldigt tydligt "Ni är så jävla pinsamma".

Ja, du har rätt! Fan lyssnade 5-6 gånger å lät varje gång som att hon skrek "vita" men hör nu att det är "pinsam" hon skiker. Haha! Så fel det kan bli!
2013-09-14, 21:50
Medlem
8711s avatar
Hade andra grupper utsatts för de hot, det hat, våld och förtryck nationalister utsätts för så hade dom ALDRIG varit 250 personer, utan 0 personer!
2013-09-14, 21:52
Medlem
.buenaventura.s avatar
Kanske hade vi varit färre men antagligen inte. När vi har demonstrationer i städer så bussar vi inte ens dit folk och är fortfarande utan problem 700+
2013-09-14, 21:52
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silence-is-wild
Tja, i Fruängen 2006 gick det ju inget vidare för er mot oss "vidriga klent bygga AFAsvin"... Vi var ju iofs 30 mot 4. Men ni la benen på ryggen snabbare än jag någonsin sett någon göra det förut. Och lämnade 12 lax i kontanter plus era hyrbilar, bensinaggregat och merch. Det blev en härlig eldsvåda av de bilarna och jag har fortfarande en NSF-tröja från den merch-väskan liggandes hemma...

Men som sagt. Skönt för dig att du lyckades undkomma. Den här gången.

Modigt tuffingen. Är du stolt över dig själv och ditt hat mot allt svenskt? Hoppas du råkar riktigt illa ut i livet ditt lilla kräk. Såna äckel som du som ger sig på andra för olika åsikter och vill hindra åsiktsfriheten bör låsas in i celler och aldrig släppas ut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in