2013-08-27, 10:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snake-Blake
Men blir det inte problematiskt att använda en invandrares avkomma på bilden? (Inget personligt mot henne).
Jag kan inte Rebeckas släkthistoria men antar av hennes tidigare efternamn att en av hennes föräldrar/farföräldrar/anfäder kommer från Tyskland. Svaret blir alltså nej, inte ens den mest kräsne dödsknarkarnazist finner nog detta problematiskt på något sätt.
2013-08-27, 10:40
Medlem
R.S.90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Jag kan inte Rebeckas släkthistoria men antar av hennes tidigare efternamn att en av hennes föräldrar/farföräldrar/anfäder kommer från Tyskland. Svaret blir alltså nej, inte ens den mest kräsne dödsknarkarnazist finner nog detta problematiskt på något sätt.

Du har rätt. Min far kommer ifrån Tyskland.

/ Rebecka
2013-08-27, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RevolverRoffe
Jag menar bara att det känns lite som SvP (var det som skulle demonstrera va?) förlorar hur de än gör.

Antingen blir de träffade av vattenstrålar och vattenballonger och vanligt folk kommer skratta åt dem eller så slår de tillbaka med våld och då kommer både polisen och vanligt folk att tycka att SvP överreagerar och är våldsdårar. Det enda SvP kan hoppas på är att vänstern gör bort sig som vanligt och inte klarar att följa en upplagd plan.

Tror inte det. Antingen sätter snuten stopp när de angriper demonstrationsdeltagare fysiskt, det är inte tillåtet enligt lagen att spruta vatten med pistol eller att kasta vattenballonger på personer, om nån nu trodde det. Eller om det är mörkt ute finns det säkert risk att nån får för sig att nödvärna sig mot ett (förmodat) vapen som riktas mot folkmassan, det däremot är helt enligt lagen.

Nej vi gör inte och har inte för avsikt att anfalla urskiljningslöst. Läste på nån kommunistsida (Rev.Front?) att det är en del av deras strategi att använda övriga demonstranter som mänskliga sköldar, beskrev hur de Lurade (!) polisen genom att springa runt och gömma sig under kjolarna på sina meningsfränder. Vi är varken dårar eller pacifister, vi är där för att demonstrera och peppa varandra inför valet.
Senast redigerad av Bananrepublikan 2013-08-27 kl. 13:18.
2013-08-27, 16:26
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Blir det inte problematiskt att ni vill försvara våra blågula band när ni har en bild på en person med utomblåsvenskt blod? Jag förstår att hon är halvtysk, men är hon verkligen blågul nog att försvara? Borde hon inte klassas som blågulsvartgulochröd?

Som sagt, inget personligt mot henne.

Hon är ju German! DET är stort nog att försvara!

Länge leve den Germanska Folkgruppen!

2013-08-27, 16:35
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Blir det inte problematiskt att ni vill försvara våra blågula band när ni har en bild på en person med utomblåsvenskt blod? Jag förstår att hon är halvtysk, men är hon verkligen blågul nog att försvara? Borde hon inte klassas som blågulsvartgulochröd?

Tyskar är vårt brödrafolk

(Ja det finns viss variation av fenotyper mm i Tyskland, men rent generellt så är det så)
2013-08-27, 16:36
Bannlyst
Citat:

Jag är inte säker men är inte tyskar germaner? Svenskar och tyskar är i botten samma folk.
2013-08-27, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex.B97
Jag är inte säker men är inte tyskar germaner? Svenskar och tyskar är i botten samma folk.

Men är inte demons syfte att försvara svenska band? Är tyskar svenskar?
2013-08-27, 16:43
Medlem
baggebo1s avatar
Nyheter 24 skriver om kommunisternas planerade sabotage, vilket polisen tydligt påpekar är brottsligt. Hoppas polisen sätter in ordentliga resurser så att de kan lagföra så många som möjligt:

http://nyheter24.se/nyheter/politik/751929-de-ska-starta-vattenkrig-mot-nazistmarschen
2013-08-27, 16:48
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Nyheter 24 skriver om kommunisternas planerade sabotage, vilket polisen tydligt påpekar är brottsligt. Hoppas polisen sätter in ordentliga resurser så att de kan lagföra så många som möjligt:

http://nyheter24.se/nyheter/politik/751929-de-ska-starta-vattenkrig-mot-nazistmarschen

Tjohooo! Lär Rödingarna vad yttrande och åsikts och demonstrationsfrihet betyder!

2013-08-27, 16:53
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Varför hoppas ni på att poliser försvarar er?
Normala människor anser att polisen ska beivra brott eftersom det är deras uppgift. Anser du att polisen inte ska beivra några brott alls, eller är det bara vänsterextrema brott som ska vara undantag?
2013-08-27, 16:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alex.B97
Jag är inte säker men är inte tyskar germaner?
Naturligtvis är de det. Det hörs väl på namnet?

Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Men är inte demons syfte att försvara svenska band? Är tyskar svenskar?
Nej, tyskar är inte svenskar, men såväl tyskar som svenskar är vita nordgermanska folkslag. De är mao så pass genetiskt närstående att en halvtysk utan problem kan tas upp i den svenska genpoolen och räknas som svensk. Det är ju också den genetiska närheten som är det intressanta i SvP:s ögon som sig bör, inte födelseort.

Nu är ju du inte intresserad av någon faktisk biologisk kunskap kring ämnet utan hade säkert ylat och gastat om det rörde sig om någon med en norsk eller dansk förälder också.

Kanske borde parollen ha varit "bevara våra vita, nordgermanska band och våra unika rasliga särarter" istället, men det får väl bli nästa gång i sådana fall.
2013-08-27, 16:54
Medlem
NirvanAs avatar
Låter bra detta, verkar som om Polisen kommer göra sitt jobb.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in