2013-09-14, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godhem
Jag måste säga att jag har väldigt svårt att förstå hur man kan se demonstration med 200 deltagare (ja, säg att det var 300 då men ändå) som verkar vara den troligaste siffran som en framgång?
200-300 pers är ju ingenting. Och detta har man gått ut med som den stora demon i år.
Man mobiliserar sympatisörer från hela landet (och säkert utlandet också). Demon läggs i Stockholm den klart lättaste orten att ta sig till var i Sverige man än befinner sig. och det kommer 200 pers?

200 pers har ju Timrå IK med sig på en bortamatch i Stockholm i Hockeyallsvenskan. Örgrytes supportrar var säkert det 4 dubbla mot Hammarby i Superettan, och då skall vi veta att ÖIS är inget stort publiklag. Örebros hockeysupportrar var tydligen 3000 i Karlstad idag. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/orebro/article17472051.ab
Listan kan göras hur lång som helst.

Och ni lyckas mobilisera 200 pers från hela landet?
Hur man kan se detta som en framgång är för mig en gåta, men ni skall veta att alla vi som lever utanför er bubbla har väldigt roligt åt denna framgång.

Helgmatch, premiär, första matchen i högstaligan sen 70-talet, 6 mils resa. Så inte så konstigt att man dra 3000 pers, från en stad med över 100k invånare.
2013-09-14, 20:24
Medlem
Godhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelindgrennhero

För det första är det efterblivet att jämföra ett idrottsarrangemang med någon som helst politisk verksamhet. För det andra är SVP och dess supportrar nationalister, dvs ideologiskt sett den enda riktiga opposition som existerar. Inte bara det utan man är även, för det mesta, revolutionär i sin ideologi och så icke-pk man kan bli. Iom detta så riskerar folk som deltar inte bara en massa fysiskt våld, utan att även bli fotograferade och uthängda på nätet, var på de blir av med jobbet, uteslutna ur diverse föreningar osv osv. Detta händer nationalister hela tiden. Med dessa faktorer i åtanke kan man klart säga att det hade varit ett par tusen anhängare där om fallet varit annorlunda.

Sedan ljuger ni för er själva. Deltagarantalet var fortfarande 400+

Det efterblivna får stå för dig själv. Visst kan man jämföra folks olika engagemang 3000 Örebroare tyckte tydligen det var värt att åka till Karlstad och se hockey en lördag.
200 medborgare i hela Sverige tyckte det var meningsfullt att ta sig till centrala Stockholm och vandra bakom en obegriplig banderoll. Det säger en del.

Men för din skull kan vi ju låtsas att det var 400, men det gör det ju faktiskt inte mindre pinsamt.
2013-09-14, 20:29
Medlem
Godhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-compakt
Helgmatch, premiär, första matchen i högstaligan sen 70-talet, 6 mils resa. Så inte så konstigt att man dra 3000 pers, från en stad med över 100k invånare.
Helgdemonstration, största satsningen i år.
Centralaste platsen i Sverige. Inte så konstigt att man drar 200 pers från ett land med över 9 milj invånare.
2013-09-14, 20:33
Medlem
M.Skillts avatar
Vi kommer att publicera exklusivt material från idag, bl.a en stackars motdemonstrant som råkade kissa ner sig när han blev omhändertagen

/Micke
2013-09-14, 20:36
Avslutad
Citat:
Det efterblivna får stå för dig själv. Visst kan man jämföra folks olika engagemang 3000 Örebroare tyckte tydligen det var värt att åka till Karlstad och se hockey en lördag.
200 medborgare i hela Sverige tyckte det var meningsfullt att ta sig till centrala Stockholm och vandra bakom en obegriplig banderoll. Det säger en del.

Men för din skull kan vi ju låtsas att det var 400, men det gör det ju faktiskt inte mindre pinsamt.
Fast det är ju inte dig nationalistiska aktiviteter ska imponera på. Du tillhör liksom inte målgruppen överhuvudtaget så dina måttstockar kan du kittla rektum med. Det enda som är intressant med alla röda vattenskallar i tråden är att se de desperata försöken att inympa lite defaitism i våra led. Känns det som om det fungerar bra hittills? Ni har en given plats som fysiska motståndare på demos men inte ens det lyckas ni med eftersom merparten av er består av bittra transvestiter och småflickor med visselpipor. Var är "makten över gatan", du sorgliga pisspåse?
2013-09-14, 20:54
Medlem
Godhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Fast det är ju inte dig nationalistiska aktiviteter ska imponera på. Du tillhör liksom inte målgruppen överhuvudtaget så dina måttstockar kan du kittla rektum med. Det enda som är intressant med alla röda vattenskallar i tråden är att se de desperata försöken att inympa lite defaitism i våra led. Känns det som om det fungerar bra hittills? Ni har en given plats som fysiska motståndare på demos men inte ens det lyckas ni med eftersom merparten av er består av bittra transvestiter och småflickor med visselpipor. Var är "makten över gatan", du sorgliga pisspåse?
Bra att du inser att du inte imponerar på mig. Tyder ju ändå på lite självinsikt. Sen det här med den anala fascinationen som ofta kommer upp när man diskuterar med likasinnade till dig är nog något ni borde hålla internt och inte skylta med så offentligt.

Resten av ditt inlägg begriper jag inte riktigt, men om du och dina 199 bondkompisar kände makt på Stockholms gator idag, så unnar jag dig gärna den känslan.
Vi andra skrattar bara.
2013-09-14, 20:57
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelindgrennhero
Vi var 400+

Ni? (organiserad autonom vänster) var förmodligen inte mer än 100-200, svårt att säga eftersom ni blev bortjagade gång på gång, utav både nationalister och polis.

Ni lyckades inte stoppa marschen, ni lyckades inte ens få oss att byta rutt. Istället gick vi exakt samma väg som planerat. Viss fördröjning fanns, som i sin tur endast ledde till fler åskådare och mer uppmärksamhet.

Ni lyckades med ert mål? Av det jag hört så var erat mål
1) Döda nazzar (Failed)
2) Stoppa demon (Failed)
3) Kissa i vattenballonger och kasta på nationalister (Failed. Inte en endaste nationalist blev träffad. Ni nådde inte ens fram till leden)
Fast Realisten skriver själva:
17:10
Antalet deltagare i den nationalistiska demonstrationen har räknats av funktionärer på plats och uppgår till drygt 250 personer. Nu är demonstrationen över och folk ska åka hem. Vi kommer att stanna kvar en stund till och uppdatera om något händer.

Alltså samma antal som 1 Maj demonstrationen, typ.
2013-09-14, 20:59
Medlem
mauen88s avatar
En nationalist blev nedslagen och fick en blomkruka kastad i skallen av RF ungefär vid korsningen Luntmakargatan/Markvardsgatan. Någon som vet hur det gick för denne?
2013-09-14, 21:00
Avslutad
Citat:
Bra att du inser att du inte imponerar på mig. Tyder ju ändå på lite självinsikt. Sen det här med den anala fascinationen som ofta kommer upp när man diskuterar med likasinnade till dig är nog något ni borde hålla internt och inte skylta med så offentligt.

Resten av ditt inlägg begriper jag inte riktigt, men om du och dina 199 bondkompisar kände makt på Stockholms gator idag, så unnar jag dig gärna den känslan.
Vi andra skrattar bara.
Skrattar? Jag upplever ett bittert missnöje i dina inlägg, är det på det viset du har roligt?
2013-09-14, 21:02
Medlem
Citat:

Vi andra skrattar bara.

Anledningen till hans språk i det aktuella inlägget kan ju bero på att han anpassade det till den han vände sig mot.

https://www.flashback.org/p44750557#p44750557

Du verkar ju vara ett pervo och han anpassade helt enkelt sitt språk för att det skulle passa dig!
2013-09-14, 21:09
Medlem
Hittade en film från demon idag: Vattenballonger och en knallskott

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=H7j7O1axsFs
2013-09-14, 21:14
Medlem
Godhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blodjord
Anledningen till hans språk i det aktuella inlägget kan ju bero på att han anpassade det till den han vände sig mot.

https://www.flashback.org/p44750557#p44750557

Du verkar ju vara ett pervo och han anpassade helt enkelt sitt språk för att det skulle passa dig!
Ok. Då fattar jag. Så måste det ju varit naturligtvis. Ni är för smarta för mig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in