2013-09-14, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaBitch
Men det handlar om att se tuff ut på bild, förstår du inte det? För det behöver man inte riktiga vapen.

Är du så dum så du tror att tatuerade är inavlade? Eller är du bara ute för att kränka istället för att diskutera trådens ämne?
Har själv många tatuerade arbetskamrater,hyggliga killar/tjejer utan kriminellt förflutet.
Det är ett mode idag,se bara alla proffissonella fotbollspelare.
Sen att DB har ett behov av att visa sig tuff/hård är ju ett problem för honom.
En person med god självkänsla har ju inget behov av sådant.
Men nu är det ju inte han som är misstänkt för mordet.
När vi får fupen kan vi bilda oss en uppfattning om inblandning i detta.
Skulle det vara AJ så är det bara att hoppas att han får längsta möjliga straff.
Senast redigerad av ebh 2013-09-14 kl. 01:30.
Citera
2013-09-14, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Menar du på fullt allvar att du inte kan se det omogna i att 30-åriga män beter sig så? Det finns inget roligt eller tufft i det.
Jag kan tänka mig att Da Bitch är en ganska ung kvinna som försöker
försvara en vän.Eller inte försvara, utan påpeka vad som är rätt och fel med den kunskap hon har.
Senast redigerad av ebh 2013-09-14 kl. 01:46.
Citera
2013-09-14, 01:55
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebh
Jag kan tänka mig att Da Bitch är en ganska ung kvinna som försöker
försvara en vän.Eller inte försvara, utan påpeka vad som är rätt och fel med den kunskap hon har.

Ja, så är det nog.
Citera
2013-09-14, 06:52
Medlem
Herrstorpotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
DaBitch, tycker du att en man i DB´s ålder borde ha det bekräftelsebehovet? Att se tuff ut på bild på ansiktsboken? Jag tycker det är omoget?

Jag kan inte se mer än att DaBitch har sagt att de inte har riktiga vapen, och att alla gaddade inte ska dömas efter sitt utseende?
Självklart har någon form av vapen tidigare funnits i denna gruppering, med tanke på tidigare domar. Men om DaBitch av ren okunskap inte kallar knogjärn, batong, OC, eller något annat som ryms under vapen-, eller knivlagen för vapen, utan enbart syftar på t. Ex enhandsvapen, kulvapen eller liknande, så tycker jag inte att detta i slutänden ska resultera i frågan om DaBitch tycker att DB:s uppförande på Facebook är omoget eller inte?
Citera
2013-09-14, 09:13
Medlem
http://m.ttela.se/Default.aspx?pageid=1145&parentid=0&link=1.2336178
Citera
2013-09-14, 09:17
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrstorpotatis
Jag kan inte se mer än att DaBitch har sagt att de inte har riktiga vapen, och att alla gaddade inte ska dömas efter sitt utseende?
Självklart har någon form av vapen tidigare funnits i denna gruppering, med tanke på tidigare domar. Men om DaBitch av ren okunskap inte kallar knogjärn, batong, OC, eller något annat som ryms under vapen-, eller knivlagen för vapen, utan enbart syftar på t. Ex enhandsvapen, kulvapen eller liknande, så tycker jag inte att detta i slutänden ska resultera i frågan om DaBitch tycker att DB:s uppförande på Facebook är omoget eller inte?

Då ska jag hjälpa dig. Första meningen i inlägget jag citerade :

Ursprungligen postat av DaBitch
Men det handlar om att se tuff ut på bild, förstår du inte det? För det behöver man inte riktiga vapen.
Citera
2013-09-14, 09:53
Medlem
Jag är helt otroligt nyfiken på vad det är som gör AJ så säker på att frias i en rättegång. Oavsett vad domen blir kommer det nog överklagas till hovrätten och kanske t.om till högsta domstolen. Kan det vara så att han tror att bara för det tar tid med proverna så greppar polisen efter halmstrån?

Jag har själv haft Tommy Nilsson och imo är han rätt duktig. Men han börjar kännas lite som en Leif Silbersky med sina fall nu. Både detta och sen detta med hallebergsmisshandeln, samtidigt. Vi borde hänga ut hans frisör också.
Citera
2013-09-14, 11:44
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Jag är helt otroligt nyfiken på vad det är som gör AJ så säker på att frias i en rättegång. Oavsett vad domen blir kommer det nog överklagas till hovrätten och kanske t.om till högsta domstolen. Kan det vara så att han tror att bara för det tar tid med proverna så greppar polisen efter halmstrån?

Jag har själv haft Tommy Nilsson och imo är han rätt duktig. Men han börjar kännas lite som en Leif Silbersky med sina fall nu. Både detta och sen detta med hallebergsmisshandeln, samtidigt. Vi borde hänga ut hans frisör också.

Han har kanske livlig fantasi och tror att han utfört det perfekta brottet? Hur mycket berättar dom för AJ om utredningen under häktningstiden?
Citera
2013-09-14, 12:13
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros

Jag tror du tänker rätt. Han tror åklagaren har betydligt mindre på honom än vad som är fallet. Åklagaren avslöjar inte mer än vad som krävs för att hålla honom häktad. När "informationspusslet" är färdiglagt får vi hoppas att det är så tydligt att det inte finns några tveksamheter.
Citera
2013-09-14, 12:33
Medlem
Guardian Angels avatar
Dessutom är det så att det måste tillföras något nytt som tyder på att AJ kan vara skyldig vid varje häktningsförhandling om inte ursprungsanledningen är tillräckligt stark.

Jag begriper inte varför TN inte är tydligare mot AJ att man inte behöver ha bindande bevis för att hålla någon häktad. Det skulle ju i praktiken betyda att förundersökningen skulle vara klar innan man häktar och en rättegång skulle vara meningslös.
Citera
2013-09-14, 13:30
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Dessutom är det så att det måste tillföras något nytt som tyder på att AJ kan vara skyldig vid varje häktningsförhandling om inte ursprungsanledningen är tillräckligt stark.

Jag begriper inte varför TN inte är tydligare mot AJ att man inte behöver ha bindande bevis för att hålla någon häktad. Det skulle ju i praktiken betyda att förundersökningen skulle vara klar innan man häktar och en rättegång skulle vara meningslös.

Det kanske kan vara så att AJ vill att vissa i vänskapskretsen skall tro att han är på väg ut så att vissa ser till att hålla tyst med de pusselbitar de eventuellt har.
Citera
2013-09-14, 14:48
Medlem
roffeochjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Han har kanske livlig fantasi och tror att han utfört det perfekta brottet? Hur mycket berättar dom för AJ om utredningen under häktningstiden?

Någon får gärna rätta mig om jag har fel, men jag vill minnas att åklagarsidan bara är skyldig att delge försvaret sådant som kan vara försvaret till gagn. Bevis och besvärande indicier behöver således inte uppges förrän åtal har väckts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in