Hej på er!
Kommer in lite sent i tråden och inte riktigt lyckats skriva inlägg förrän nu…
När jag började jag läsa den här tråden, tänkte att det måste vara en av Flashbacks längsta, men ack, Knutby slår den med hästlängder (Trots att det även här finns en pingstpastor med…). Fast den här är ju inte klar än förståss…
Visst, mycket är spekulationer och jag kan förstå att de berörda familjerna blir upprörda och tycker att det är jobbigt att läsa. Men, är det inte bättre att läsa och veta vad det pratas om runt om i stugorna och försöka bemöta det utan att veta alls. Sedan håller jag inte med om att det har bildats två läger. Snarare tre. Den tredje gruppen är sådana som inte vet vad de ska tro, men tar det säkra för det osäkra och undviker P****e. Att familjerna varit lite tillbakadragna kan man ju förstå efter vad som hänt.
Det är inget konstigt med att P*****s fastighet har två adresser (20 och 22) vi har också två nummer till vårt hus. Detta beror på att vi tidigare hade postlådenummer här uppe, men efter påtryckningar från räddningstjänsten införde Borgholms kommun adresser med vägnamn och nummer. Antar att man tyckt att tomten var stor och för att senare (efter en massiv inflyttning…) slippa konstig numrering ifall tomten skulle delas. (Även A****a och G****v hade olika nummer till sin tomt).
Huruvida man vet vad ens partner gör så slutar åtminstone jag aldrig förvånas över vilken idiot jag gift mig med…
1. Någon som sett P****e växla in en påse guldmynt i Stockholm??? (Enligt P****r och J****n skulle Gustav haft en myntsamling på kontoret s 317 o 863 (pdfA))
2. ”Skottet/skotten som hördes senare på kvällen. Kan det ha varit dieseldunken, eller något annat, som exploderade? (Sid 302, 509, 519 och 648 (pdfA)). Nu verkar vittnena iofs vara så säkra på att det var ett gevärsskott så att de till och med kan skilja mellan kula och hagel, men i alla fall.
3. S**n-E**k ser P*****s bil i Vedborm to em. (Sid 482 (pdfA)). P****e säger att han kan ha tittat till en kaprifol (sid 1693 (pdfA)).
4. Stänga om hönsen 21.32 (Sid 2181 (pdfA)), mitt i vinter då det är iskallt, kolmörkt och dessutom en massa snö. Tjenare, våra hönor går definitivt inte ut då det är snö ute. Men vad vet jag, han kanske har Bjurholmshöns eller uppvärmd rasthage åt dem??. (Säger iofs att han borde ha stängt om hönsen tidigare, men jag hävdar att det har varit stängt om dem sedan i nov. typ).
5. 19.09 loggas P****e i hamnen. Nån som vet om de offentliga toaletterna där är öppna vintertid? (Har aldrig varit i behov av att besöka dem, men om ingen vet får jag väl försöka pallra mig dit och kolla själv). Tänkte att han varit där och tvättat av sig, men då borde de ju hittat blod i bilen förståss. Att såga upp kassaskåpet var kallt men att ställa sig och duscha i det mördade parets bostad verkar ju helknasigt).
6. Intressant att P****e tänkt läsa Bibeln (Sid 2006 pdfA och i viss mån sid. 55 pdfC). Efter branden i Mellby hade någon satt upp en skylt med en hänvisning till en bibelvers. Minns dock inte vilken. Någon som har bättre minne än jag?
7. Varför allt snack om att P****e lagt sin jacka ihop med G*****s och att han provat G*****s jacka? (Sid. 2081 pdfA) Hade han en varseljacka över sina egna kläder under tiden brottet begicks?
8. Det är ju T***y S*******s sjöbod. Skulle P****e haft tillgång till den? Var kommer de uppgifterna ifrån? Varför gick de (polisen) in genom ett fönster istället för att be T***y (eller B***t) om nyckeln? Missförstånd? (Sid. 539 PdfC)? Kan P****e haft tillgång till någon annan sjöbod, som därmed inte blivit genomsökt???
9. M****l E******n kan ha läst i A*****s resedagbok att de var i Thailand och åkt hem till dem för att lägga vantarna på något kontrakt eller dy. Men gärningsmannen måste ha vetat att kassaskåpet fanns i garaget, ingen normal människa skulle väl annars ha letat efter ett kassaskåp i ett garage? Visste ME det?
10. Varför tror polisen att P****e inte tittat i kassaskåpet inne i huset, är det bara för att bathsedlarna är kvar? Enligt förhör kan han ha sprungit runt i typ hela huset och tittat på fönster, badrum m.m. (Sid 1164 pdfA).
11. Hur lång tid tar det att ta sig in i ett kassaskåp med vinkelslip? (Googlade och hittade den här tråden
https://www.flashback.org/t1147724 som i och för sig inte är speciellt seriös men lite rolig…)
12. Vet inte så mycket om hur hundar beter sig, men en katt som trampar i något vått (typ blod) sprätter med tassen på ett speciellt sätt. Kan inte S***o trampat i husses blod och lyckats sprätta iväg det så att det träffat P*****s hagelgevär när det enligt honom stod på betryggande avstånd från kroppen?
13. P****e verkar älska L***a väldigt, väldigt mycket. Tänk om killen bara haft väldigt, väldigt mycket otur. Tragiskt. (Vågar man verkligen sova bredvid en person som suttit anhållen två gånger misstänkt för dubbelmord?) ”Björnen sover, björnen sover i sitt lugna bo. Men man kan dock, men man kan dock honom aldrig tro…”
14. Om P****e blir frikänd även denna gång tror jag vi är många som kommer börja föra dagbok…
Mvh Tjärdalen