2013-09-13, 21:47
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Jag tror det var VB dom försökte mörda KJ. KJ handlade i självförsvar.
Det har vi det , smart

Han vart så jävla rädd att han var tvungen å stycka henne, smart.
Citera
2013-09-13, 22:01
Medlem
RHDF.. Kj figurerar här redan den12 maj och VB hittades den 20 maj, det finns säkert massor av besökare här som säkert bedriver privatspaning men aldrig skriver här om det.Och jag tror att ett sådant tips kunde leda Missing Pepole direkt till fyndplatsen.Att någon skulle observerat KJ:s bil vid Gammelängsområdet vid försvinnandet tror jag är en av dom starkaste anledningarna till att han är fortsatt häktad.Det kan finnas en annan sak som ingen här har tänkt på,en av mina vänner har satt upp en övervakningskamera som bara filmar förbipasserande fordon(NU bor han i en annan kommun)men i alla fall.Han har haft problem med stölder på gården därav av kameran,kanske inte lagligt men väldigt effektivt han kan lätt läsa reg.skyltar.Nu vet jag att det finns många som har monterat övervakningskameror även i Boden om det finns efter den förmodade färdvägen till Gammeläng ska jag vara osagt men filmerna sparas väldigt länge minst två månader.
Bara en tanke..
Citera
2013-09-13, 22:07
Medlem
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7855621

Fallet V: Räddade sms gav inget nytt!
Citera
2013-09-13, 23:36
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gasolina

Polisen har även visat sig intresserad av en annan persons sms-trafik en person som stod nära Vatchareeya Bangsuan

Mamman, pappan, Y*gve, MB?
Citera
2013-09-13, 23:40
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Polisen har även visat sig intresserad av en annan persons sms-trafik en person som stod nära Vatchareeya Bangsuan

Mamman, pappan, Y*gve, MB?

"Sms-trafiken ska, enligt vad NSD erfar, ha bäring i att Vatchareeya Bangsuan var rädd för 22-åringen."

En normal person raderar inte sådana sms. Något stämmer inte här.
Citera
2013-09-14, 00:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
"Sms-trafiken ska, enligt vad NSD erfar, ha bäring i att Vatchareeya Bangsuan var rädd för 22-åringen."

Håller med dig, så vem kan den personen vara? Den manlige bekanta som mottog sms om att VB var irriterad?

EDIT;Det som först och främst inte stämmer är ju att VB skulle hem till KJ för att plugga, det gör man väl inte hos någon som man är rädd för?

Finns det en öppning för att VB skulle hem till någon och plugga men inte hos KJ, och att KJ också kom dit därför att det också är KJ vän, och att någonting hände där? En medgärningsman?
Senast redigerad av OY 2013-09-14 kl. 00:21.
Citera
2013-09-14, 00:46
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Håller med dig, så vem kan den personen vara? Den manlige bekanta som mottog sms om att VB var irriterad?

Visst var det så att första tidens sök gjordes i Sävast, nära MB´s hem. (Telefonmastuppkoppling där).
Några i tråden säger ju sig veta/ha fått PM som säger att MB var den hon smsat, och MB var väl i princip den första som polisen förhörde?
Citera
2013-09-14, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077

2. vad var det jag sa?? tidigare i tråden blev jag påhoppad för att jag sa just detta att VB hade fått ett hot!!. nää, hon har inte raderat hotet, utan det har givetvis GM gjort när han fick hennes telefon i sina händer!!
Citera
2013-09-14, 07:22
Medlem
Citat:

EDIT;Det som först och främst inte stämmer är ju att VB skulle hem till KJ för att plugga, det gör man väl inte hos någon som man är rädd för?

Finns det en öppning för att VB skulle hem till någon och plugga men inte hos KJ, och att KJ också kom dit därför att det också är KJ vän, och att någonting hände där? En medgärningsman?

2. ja men, VB blev väl hämtad av KJ från hemmet!? och var det så att hon skulle plugga så utgår jag ifrån att hon hade sin skolbag med sina böcker i. och har man en bag med böcker i så tror jag att hon hade fått ett löfte om att KJ skulle köra henne hem!. han höll inte sitt löfte och hon blev arg! sen vet vi inte vad som hände och vilka som var inblandade. bagen fick ett annat användningsområde tillsammans med böckerna och blodiga kläder,(kanske ett par händer också!.) bagen med innehåll fick ersätta veden i en brasa någonstans.
Citera
2013-09-14, 07:38
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gasolina

Det som polisen försökt återskapa i första hand är raderade meddelanden mellan KJ och en annan person. AP (guidning) eller AB (airsoftpolare)? De har även kollat meddelande som VB skickade till någon i hennes närhet.

Att de undersökt meddelanden från KJ från dagarna innan och kanske från 4/5 kan vara för att polisen vill undersöka andras indirekta inblandning/kännedom om mordet. En koppling i detta initiala skede skulle kanske även förklara den personens inblandning vid ödehuset och ev förklara de rituella inslagen och andra konstigheter.
Citera
2013-09-14, 08:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Det som polisen försökt återskapa i första hand är raderade meddelanden mellan KJ och en annan person. AP (guidning) eller AB (airsoftpolare)? De har även kollat meddelande som VB skickade till någon i hennes närhet.

Att de undersökt meddelanden från KJ från dagarna innan och kanske från 4/5 kan vara för att polisen vill undersöka andras indirekta inblandning/kännedom om mordet. En koppling i detta initiala skede skulle kanske även förklara den personens inblandning vid ödehuset och ev förklara de rituella inslagen och andra konstigheter.

Det kan isf handla om en person som inte har bil, därför nyttjades KJ bil för skjuts av person och senare även kroppsdelar.
Citera
2013-09-14, 10:10
Medlem
jonkoping83s avatar
Tyvärr har SMS återskapandet inte burit frukt. Detta var föga förvånande, om vi säger så, eftersom GM inte haft denna sortens kontakt med offret vilket man är ganska säker på.

Nu åter till den en aning stressade vardagens om cirkulerar runt utredarna, man ser ännu (!) en gång på möjligheten att häkta om den "misstänkta" GM eftersom spåren i rätt riktning har svalnat rejält och oroväckande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in