2013-09-13, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koskensnorva
Då kan vi ju passa på och outa din morsa också? Lämna tjejerna ifred. Dem ville fortfarande inte att BO skulle komma till skada, visst dom var där och vittnade och "var med på brottet" men dom ville absolut inte att det skulle sluta som det gjorde och det var heller inte deras åsikt.

Om hon måde så dåligt av det. Varför ringde hon inte ambulansen?
Eller när hans vänner letade efter honom och träffade på henne och en av gm och frågade om dom har sett nått. Eller vissa av dom visade sig när det var minnes stund .. Om hon måde så dåligt , varför ringde hon inte anonymt ??
Istället lämnade dom BO skadad för att dö själv i skogen ?
Han är oxå son till någon, och hon hade bara honom ..
Citera
2013-09-13, 17:49
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Verkar som om släkten är något rörig men de är alla släkt..... dessutom har ju tjejen dubbelnamn, hm ursäkta, mellannamn och efternamn Pet*ersson - Ellebra*nt så det är ju lite svårt att veta om det är mammans eller pappans namn som hon bär som efternamn. Mitt tips är dock att P:son är pappans namn och Elln*brant är mammas. En sådan finns född i Å-berga, bott ett tag i Rinkeby, fått barn med mellannamn och efternamn..... och var singelmamma 1990, numera bor hon i Vingåker, som av en händelse ligger alldeles bredvid Katrineholm, dit vår mördare åkte i tisdags.

Bingo! Där har vi nog mamman till detta missfoster. Hon har en stor del i skulden av dotterns destruktivitet. Sånt här beteende brukar oftast grunda sig i dåliga hemförhållanden.
Citera
2013-09-13, 17:51
Avslutad
Citat:
Lämna tjejerna ifred. Dem ville fortfarande inte att BO skulle komma till skada, visst dom var där och vittnade och "var med på brottet" men dom ville absolut inte att det skulle sluta som det gjorde och det var heller inte deras åsikt.

Nu kommenterar jag inte för eller emot outande av folk. Men du säger att de ville inte att BO skulle komma till skada... ? Du vet säkert att alla deras rånoffer tar rånet som en klackspark eller?
Många upplever det som en traumatisk händelse, många får men för livet eller långa tider framöver.
Citera
2013-09-13, 17:58
Medlem
Koskensnorva om du nu vet allt om vad tjejerna kände och ville så vad hade du får råd att ge dom när du fick veta att dom hade rånmördat en kille i skogen, för jag tar för givet att du kände till detta, annars hade du inte skrivit som du gör.
Citera
2013-09-13, 17:58
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ni alla missuppfattar mig fel, klart som fan att föräldrarna har försökt att ändra på tjejerna, men det är inte ju inte direkt hur lätt som helst att lösa allting som förälder dessa dagar eller hålla koll på allting. Säger inte heller att tjejerna gjorde rätt, men dom gjorde inte heller fel då dom inte skadade BO:n eller hade nånting med mordet att göra. Hur som helst så är det otroligt tråkigt över vad som hänt och sånt här sitter i hjärtat längre än vad man tror..

Ja för de föräldrar till 18-åringen är det nog lite knepigare i nuläget. Hon är myndig. Och hon vet även vad som är rätt och fel. Henne kan inte föräldrarna juridiskt sätta sig på. Däremot kan kan andra det. LVU kanske är tillämpat vad vet jag? Om inte, kan man ju undra varför?

Föräldrarna till den yngre flickan kunde på ett annat sätt ha sett signaler. JAG ser bilder på tjejerna och känner ingen av dom eller i deras närhet, på facebook. Går aldrig föräldrarna in på facebook? Har hon blockerat dom?

Nu är skadan skedd och jag tycker att tjejerna har precis lika stor skuld i det hela som killarna. Det är helt vansinnigt att påstå att dessa tjejer som inte alls är några duvungar, inte har haft en jävla aning om vad dom gett sig in på. Men nu vet dom. Priset dom får betala hoppas jag lever kvar inom dom i många år till. Mår dåligt säger du.. ja det hoppas jag verkligen! Hur tror folk att BO´s anhöriga mår?
Citera
2013-09-13, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av igelkotten85
Hello no, de h*rorna visste exakt va de gav sig in på, men ska man leka hobbyblatte-gangster så får man fan ta konsekvenserna med.

Vilka slags konsekvenser då Mr. Igelkott. ?
Citera
2013-09-13, 18:01
Awaiting Email Confirmation
Fortfarande ingen som vet på vilken dejtingsajt? Och om "lipsillen" satt med och chatta så är hon iallafall grov rånare. bara för att hon grinar blir hon släppt och får stöd från tingsrätten och aft0nbladet .

eller tror ni att en cool 15årig pojk hade blivit släppt?
Citera
2013-09-13, 18:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ett23fyra
Fortfarande ingen som vet på vilken dejtingsajt? Och om "lipsillen" satt med och chatta så är hon iallafall grov rånare. bara för att hon grinar blir hon släppt och får stöd från tingsrätten och aft0nbladet .

eller tror ni att en cool 15åring pojk hade blivit släppt?

Badoo
Citera
2013-09-13, 18:02
Medlem
Anledningen till att Oisin tar deras sida var för att vi inte lät honom tränga sig före, när första förhandlingen skulle äga rum kl 09.00 i morse. Han visste inte vad kösystem var så vi fick lära honom det idag, han tror att bara för att han e journalist så får han tränga sig före anhöriga.

Alla är lika skyldiga, leker man så får man leken tåla! Hoppas på långa fängelsestraff!!

RIP broder!
Citera
2013-09-13, 18:03
Citat:
Ursprungligen postat av PhilJones.
Badoo

jaså. jag ser jag en som har samma namn som 15-åringen. men det står 19 år.

men det betyder ju inte att det är hon. kan ju finna nån med samma namn
Senast redigerad av ett23fyra 2013-09-13 kl. 18:06.
Citera
2013-09-13, 18:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ett23fyra
jaså. jag ser jag en som har samma namn som 15-åringen. men det står 19 år.

Det är hon så länka gärna. 18 årsgräns på badoo därav fakeålder.
Citera
2013-09-13, 18:10
Citat:
Ursprungligen postat av PhilJones.
Det är hon så länka gärna. 18 årsgräns på badoo därav fakeålder.

jag skickar den till dej så kan du se om det är hon på fotona. hänger ju inte nån oskyldig här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in