Citat:
Ursprungligen postat av
Koskensnorva
Ni alla missuppfattar mig fel, klart som fan att föräldrarna har försökt att ändra på tjejerna, men det är inte ju inte direkt hur lätt som helst att lösa allting som förälder dessa dagar eller hålla koll på allting. Säger inte heller att tjejerna gjorde rätt, men dom gjorde inte heller fel då dom inte skadade BO:n eller hade nånting med mordet att göra. Hur som helst så är det otroligt tråkigt över vad som hänt och sånt här sitter i hjärtat längre än vad man tror..
Ja för de föräldrar till 18-åringen är det nog lite knepigare i nuläget. Hon är myndig. Och hon vet även vad som är rätt och fel. Henne kan inte föräldrarna juridiskt sätta sig på. Däremot kan kan andra det. LVU kanske är tillämpat vad vet jag? Om inte, kan man ju undra varför?
Föräldrarna till den yngre flickan kunde på ett annat sätt ha sett signaler. JAG ser bilder på tjejerna och känner ingen av dom eller i deras närhet, på facebook. Går aldrig föräldrarna in på facebook? Har hon blockerat dom?
Nu är skadan skedd och jag tycker att tjejerna har precis lika stor skuld i det hela som killarna. Det är helt vansinnigt att påstå att dessa tjejer som inte alls är några duvungar, inte har haft en jävla aning om vad dom gett sig in på. Men nu vet dom. Priset dom får betala hoppas jag lever kvar inom dom i många år till. Mår dåligt säger du.. ja det hoppas jag verkligen! Hur tror folk att BO´s anhöriga mår?