Citat:
Beror på. Ett hundratal, kanske tusental greker skulle kunna upptas i den svenska genpoolen utan att det har någon väsentlig betydelse. Det är fråga om en helt annan typ av etniska främlingar då greker står oss mycket närmre än negrer. Jag tycker däremot att vi kategoriskt skall neka negrer rätt att reproducera sig eller vistas för länge i Sverige eftersom de tillhör en helt annat ras, med allt vad det innebär.Eftersom jag förespråkar mycket låg invandring över huvud taget kommer "grekifiering" vara en ickefråga när jag får bestämma. De greker som bor här idag är såpass få att jag inte ser det som ett problem över huvud taget. Sedan måste vi nog acceptera att den svenska folkkroppen aldrig igen kommer bli som den var på 40-talet. Lite ungerskt blod här, någon serbisk morfar där och en italiensk morsa någon annanstans är ett pris vi får betala för vår frihet, och detta säger jag inte för att jag själv är halvsvensk. För att reversera utvecklingen till Per-Albin-tiden skulle det krävas mycket totalitära metoder som väldigt få skulle gå med på ens i ett nationalistiskt styrt Sverige.
I mitt tycke finns det en positiv följd av intraeuropeisk blandning (i liten skala förstås) och det är den inomrasliga solidariteten. Rasens livskraft och framgång är trots allt viktigare än klinisk renhet inom etniciteter (vilket aldrig eller mycket sällan har existerat).