2013-09-12, 21:06
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2Keynote
Jag nämnde sex spelare, eller nu bara fem (Arnautovic spelar i Stoke numera) som är ordinarie i sina Bundesliga-lag.

Det är snarare du som försöker höja upp de svenska spelarna. Sanningen är att det svenska landslaget är oerhört mediokert i en internationell jämförelse. Visst säger inget om var spelarna spelar, men kan du då förklara varför vi blev så utspelade i Wien?

Att vissa inte fattar hur svagt vårt material är i dag. Tänk dig 2004-2006 när vi hade Ljungberg, Zlatan och Henke. Tre världsstjärnor som var ordinarie i sina lag.

Numera kan vi bara drömma om att Elm ska ta det där sista steget och bli den där mittfältsmotorn som han en gång spåddes bli.
Okej du syftade alltså på dessa spelare, där är jag med. Jag har svårt att tro att du har någon vidare koll på dessa efter du inte ens kan stava dem. SOM SAGT: Leverera ett annat argument än att 5/6 spelare spelar ordinarie i BL. Det säger ingenting. Sverige har också massa ordinarie spelare i toppligor. Sveriges spelare är högre rankade än Österrikes, vare sig du vill eller inte.

Jag säger inte att Österrike inte har chans att slå Sverige. Jag säger bara att chanserna för dem är mycket mindre än vad dem hade på hemmaplan. Om Österrike nu är ett sådant bra lag kan du ju förklara för mig varför de ännu inte vunnit någon bortamatch?
Senast redigerad av Mellbergan 2013-09-12 kl. 21:16.
Citera
2013-09-12, 21:09
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Du har givetvis helt rätt. Det är bara foliehattar som Mellbergan som tror att matchen mot Österrike kommer bli lätt.

Sverige har en tendens att vika ner sig i avgörande moment både under Lagerbäck och Hamrén. Minns den där skitmatchen mot Ungern som nästan snuvade oss på ett avancemang till EM för 2 år sen.
Var i hela friden har jag skrivit att den matchen kommer att bli lätt? Den kommer att bli en tuff match som Satan, precis som mot Irland. Men Sverige är liksom som mot Irland, det bättre laget. Sedan är det absolut inte säkert att Sverige kommer att vinna. Men som jag och flera andra ser det, så har vi störst chans att vinna.

Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Att Ukraina slår San Marino får man nog räkna med, samt att de har relativt goda chanser mot Polen hemma. Givetvis ingen självklarhet men just därför som jag skrev OM...? Dock verkar det ju som sagt som sven konstaterade vara något fuffens med FIFA:s sida där man räknar på rankingen så förhoppningsvis stämmer inte mycket från mitt förra inlägg i slutändan!
Det som har fått mig att tveka är att San Marino presterat bra i kvalet. I princip lika bra som Ukraina. Men jag har och andra sidan inte sett någon av deras matcher så jag vet inte ärligt talat. Yes, vi får hoppas på det bästa!
Senast redigerad av Mellbergan 2013-09-12 kl. 21:15.
Citera
2013-09-12, 21:23
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Det som har fått mig att tveka är att San Marino presterat bra i kvalet. I princip lika bra som Ukraina. Men jag har och andra sidan inte sett någon av deras matcher så jag vet inte ärligt talat. Yes, vi får hoppas på det bästa!

Jasså det tycker du...
Citera
2013-09-12, 21:35
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Jasså det tycker du...
Hahah oj fan. Tänkte på Montenegro, inte San Marino! Ja då blir det en lätt match för Ukraina. Ursäktar..

-42 i målskillnad är inte att leka med.
Citera
2013-09-12, 22:39
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Hahah oj fan. Tänkte på Montenegro, inte San Marino! Ja då blir det en lätt match för Ukraina. Ursäktar..

-42 i målskillnad är inte att leka med.

Först ifrågasätter du alltså folks kunskaper om andra landslag för att i nästa andetag avslöja att du på allvar trodde San Marino slogs om en plats i VM... Skärpning nu!
Citera
2013-09-12, 23:54
Medlem
anteri17s avatar
Mellbergan har ju rätt. Det finns några österrikiska spelare som spelar i tyska brödgäng. Folk säger Bundesliga är grym, men ligan är inte så jävla bra bakom de 2/4 bästa lagen, hur nu man vill se det. Galet överskattad tyvärr, även om man gläds med topplagens framgångar.

Titta i så fall på var svenska spelare lirar, innan ni tomtar uttalar er: Zlatan som är utan någon som helst tvekan topp-10 i världen. Kacaniklic, Seb, Elmander, och Olsson x2 med regelbunden speltid i PL, vilket utan tvekan är en bättre liga än BL. Vi har Lustig som är monumental för ett slutspels-lag i CL, ryska ligans bästa innerfältspar, en handfull ordinarie i Turkiet, Granqvist som var en etablerad Serie A-spelare, Antonsson som är det, Ekdal som har fått mycket speltid i tre olika Serie A-klubbar, PSV:s förra lagkapten i Toivonen + de mycket kompetenta Kongo och Taco. Det är fullkomligt bisarrt att dels måla upp Österrike som en större nation, med bättre material och som, det låter på er, favoriter i matchen. Herregud vi har bättre material, är bättre rankade, har betydligt mer erfarenhet, och har hemmaplan mot Österrike utan bortaseger i hela kvalet. Höj er för fan!
Citera
2013-09-13, 00:37
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Mellbergan har ju rätt. Det finns några österrikiska spelare som spelar i tyska brödgäng. Folk säger Bundesliga är grym, men ligan är inte så jävla bra bakom de 2/4 bästa lagen, hur nu man vill se det. Galet överskattad tyvärr, även om man gläds med topplagens framgångar.

Titta i så fall på var svenska spelare lirar, innan ni tomtar uttalar er: Zlatan som är utan någon som helst tvekan topp-10 i världen. Kacaniklic, Seb, Elmander, och Olsson x2 med regelbunden speltid i PL, vilket utan tvekan är en bättre liga än BL. Vi har Lustig som är monumental för ett slutspels-lag i CL, ryska ligans bästa innerfältspar, en handfull ordinarie i Turkiet, Granqvist som var en etablerad Serie A-spelare, Antonsson som är det, Ekdal som har fått mycket speltid i tre olika Serie A-klubbar, PSV:s förra lagkapten i Toivonen + de mycket kompetenta Kongo och Taco. Det är fullkomligt bisarrt att dels måla upp Österrike som en större nation, med bättre material och som, det låter på er, favoriter i matchen. Herregud vi har bättre material, är bättre rankade, har betydligt mer erfarenhet, och har hemmaplan mot Österrike utan bortaseger i hela kvalet. Höj er för fan!

Det är väl bara 2Keynote som har varit inne på det spåret? Så något "er" finns väl inte här.
Citera
2013-09-13, 00:39
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det är väl bara 2Keynote som har varit inne på det spåret? Så något "er" finns väl inte här.

Fast hela högen med BL-följarna har ju över tid hypat detta österrikiska laget över hela det här landslagsuppehållet. Därav "er".
Citera
2013-09-13, 00:46
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Fast hela högen med BL-följarna har ju över tid hypat detta österrikiska laget över hela det här landslagsuppehållet. Därav "er".

Ålrajt, då är jag med.

En sak som trots allt glöms bort (även av mig) är att Elm-Kim började nere i Wien. De verkar inte synka särskilt bra på planen (minns matchen mot Ukraina liksom...) och Elm var dessutom halvt magsjuk eller något i den stilen. Det tillsammans med det katastrofala mittbacksparet Olsson-Granqvist bäddade knappast för succé.

För jävla synd att Ekdal fick det där gula... Taco-Ekdal hade varit ypperligt mot Österrike. Nu är jag mest sugen på Elm-Taco för deras bollsäkerhet men det är en chansning sett till Elms historik i landslaget. Återuppliva Taco-Källström?
Citera
2013-09-13, 00:52
Medlem
anteri17s avatar
Jag är definitivt för Taco och Källström.

Hamrén snicksnackade om Källströms matchform, men Elm lär ju inte vara så kry när han inte ens kunnat träna fullt på över en månad. Dessutom har han inte presterat. Visserligen är det klumpigt att spela Kongo och Elm samtidigt.
Citera
2013-09-13, 06:29
Medlem
är det bara jag som förundras lite över att sveriges odds på att sluta top 2 i gruppen är på ynka 1.15 samtidigt som österrike ligger på 4.75? jävla mycket bättre än österrike tycker jag verkligen inte vi är...
Citera
2013-09-13, 06:55
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Om Sverige ska vinna krävs det att man är på en helt annan nivå än tidigare landskamper. Har ärligt talat svårt att se Sverige ta 3 p mot Österrike, som mångt och mycket är bättre på nästan alla positioner. Alla deras spelare spelar i Bundesliga som är en väldigt tempofylld liga. Frågan är om Svensson/Kongo kommer hänga med på mitten...

Kommer ihåg hur utspelade vi var i bortamatchen.
Signaturmaterial. Jag vet inte vilken del jag ska lyfta fram som roligast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in