2013-09-12, 17:51
Medlem
Villons avatar
Att Sverige ser svaga ut spelare för spelare jämfört med diverse motståndare (Bulgarien, Turkiet, England, etc.) är knappast någon nyhet utan tvärtom något man tjatat om så länge jag kan minnas. Det som gjort Sverige till ett mer framgångsrikt landslag är förmågan att identifiera gruppens svagheter och styrkor och spela därefter. Förlorar vi över två matcher mot Österrike så är det det senare som fallerar.
Citera
2013-09-12, 18:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Du skriver mycket konstiga saker men här slår du återigen ett nytt bottenrekord. Att vissa av deras spelare spelar i BL säger väldigt lite. Har du i överhuvudtaget någon koll på vilka dessa spelare är?

Var det ett argument du skrev nu i det inlägget?

Skojar du med mig eller? Menar du att Aurnatovic, Fuchs, Ivanshitz, Harnik, Alaba och Baumgartlinger är några träben?

Alla dessa är ordinarie i sina Bundesliga-lag och spelar vecka ut och vecka in mot bra motstånd.

Det är bara att konstatera att vi är individuellt sämre på varje position förutom i anfallet. Så svagt som landslaget är just nu har det inte varit på över 30 år. Det är ett faktum att folk på FB och i övrigt underskattar Österrike som inihelvete, när vi i själva verket var jävligt utspelade mot dom i förra matchen.
Senast redigerad av 2Keynote 2013-09-12 kl. 18:19.
Citera
2013-09-12, 18:26
Medlem
nomadics avatar
Satan! Våra möjligheter att bli seedade ser ju inte alls så bra ut som det först verkade... snarare är det tyvärr väldigt osannolikt att vi skulle bli seedade om man räknar lite på kommande matcher bland övriga grupper. Vi kommer med största sannolikhet att behöva slå både Österrike och Tyskland för att kunna bli seedade!

Vi kommer garanterat ha Kroatien, Grekland/Bosnien och Portugal/Ryssland framför oss. Då återstår en plats att slåss om.

Om vi skulle lyckas slå Österrike och kryssa mot Tyskland landar vi på 895 rankingpoäng. Dessvärre räcker det då för Frankrike att slå Australien (träningsmatch) och Finland hemma för att landa på 911 poäng och gå om oss igen. De måste tappa poäng i någon av dessa matcher för att vi ska vara före dem om vi slår Österrike och kryssar mot Tyskland. Frankrikes träningsmatch(!) mot Australien 11 oktober kan alltså i slutändan avgöra vårt VM-öde!!

Seger mot Österrike och förlust mot Tyskland skulle göra att vi landar på 857 poäng. Då är Frankrike om oss så länge de bara lyckas slå Finland hemma oavsett resultatet i träningsmatchen mot Australien. Även Ukraina går om oss i det läget om de slår Polen hemma och San Marino borta, de får då 859 poäng. De räcker även för Danmark att kryssa hemma mot Italien och slå Malta borta, om de då lyckas bli tvåa genom dessa resultat, för att gå om oss med sina då 874 poäng.

Det är alltså seger mot såväl Österrike som mot Tyskland (då får vi 971 poäng som med säkerhet räcker oavsett övriga resultat) som med allra största sannolikhet kommer att krävas för att bli seedade i ett eventuellt playoff!
Senast redigerad av nomadic 2013-09-12 kl. 18:28.
Citera
2013-09-12, 18:35
Medlem
sven33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Satan! Våra möjligheter att bli seedade ser ju inte alls så bra ut som det först verkade... snarare är det tyvärr väldigt osannolikt att vi skulle bli seedade om man räknar lite på kommande matcher bland övriga grupper. Vi kommer med största sannolikhet att behöva slå både Österrike och Tyskland för att kunna bli seedade!

Vi kommer garanterat ha Kroatien, Grekland/Bosnien och Portugal/Ryssland framför oss. Då återstår en plats att slåss om.

Om vi skulle lyckas slå Österrike och kryssa mot Tyskland landar vi på 895 rankingpoäng. Dessvärre räcker det då för Frankrike att slå Australien (träningsmatch) och Finland hemma för att landa på 911 poäng och gå om oss igen. De måste tappa poäng i någon av dessa matcher för att vi ska vara före dem om vi slår Österrike och kryssar mot Tyskland. Frankrikes träningsmatch(!) mot Australien 11 oktober kan alltså i slutändan avgöra vårt VM-öde!!

Seger mot Österrike och förlust mot Tyskland skulle göra att vi landar på 857 poäng. Då är Frankrike om oss så länge de bara lyckas slå Finland hemma oavsett resultatet i träningsmatchen mot Australien. Även Ukraina går om oss i det läget om de slår Polen hemma och San Marino borta, de får då 859 poäng. De räcker även för Danmark att kryssa hemma mot Italien och slå Malta borta, om de då lyckas bli tvåa genom dessa resultat, för att gå om oss med sina då 874 poäng.

Det är alltså seger mot såväl Österrike som mot Tyskland (då får vi 971 poäng som med säkerhet räcker oavsett övriga resultat) som med allra största sannolikhet kommer att krävas för att bli seedade i ett eventuellt playoff!

Läs mitt ovanstående inlägg, det måste vara fel på hemsidan?

Edit: Sorry, fel tråd men här kommer det:

Citat:
Ursprungligen postat av sven33
Hm... antingen är det fel på FIFAs hemsida eller så känns det som de skrivit om reglerna helt plötsligt för att Frankrike ska gå förbi oss. När jag räknade via deras hemsida för två timmar sedan skulle Frankrike inte gå förbi oss om vi vann mot Ö och förlorade mot Tyskland. Det som förändrats sedan dess är att nu räknar de med matcherna i tisdags för nästa ranking, det måste vara fel på hemsidan då bara matcher spelade efter att en ny ranking publicerats ska räknas med?
Senast redigerad av sven33 2013-09-12 kl. 18:37.
Citera
2013-09-12, 18:42
Medlem
TimTebows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2Keynote
Skojar du med mig eller? Menar du att Aurnatovic, Fuchs, Ivanshitz, Harnik, Alaba och Baumgartlinger är några träben?
Roligt att den första du rabblar så stavar du inte bara fel utan han spelar inte ens i BL.
Citera
2013-09-12, 18:56
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sven33
Läs mitt ovanstående inlägg, det måste vara fel på hemsidan?

Edit: Sorry, fel tråd men här kommer det:

Det låter bra, vi får hoppas på det! Fortsättning följer då...
Citera
2013-09-12, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TimTebow
Roligt att den första du rabblar så stavar du inte bara fel utan han spelar inte ens i BL.

Arnautovic heter han, och nej jag tänkte inte på att han drog till Stoke i somras. Blev väl en sen affär? Oavsett vad så spelar de flesta österrikare i Bundesliga.
Citera
2013-09-12, 19:43
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2Keynote

Alla dessa är ordinarie i sina Bundesliga-lag och spelar vecka ut och vecka in mot bra motstånd.

Det är bara att konstatera att vi är individuellt sämre på varje position förutom i anfallet. Så svagt som landslaget är just nu har det inte varit på över 30 år. Det är ett faktum att folk på FB och i övrigt underskattar Österrike som inihelvete, när vi i själva verket var jävligt utspelade mot dom i förra matchen.
Du verkar ju vara helt bakom flötet.

Kan berätta för herr 2Keynote att det endast är sex spelare från Österrikes startelvan som spelar i Bundesliga. INTE 11 som du vill få det till. Du kan ju för fan inte ens stava deras namn? Det betyder att du inte har någon som helst koll. Ja Österrikes spelarmaterial är sämre. Ordinare i i Bundesliga säger väldigt lite, du får komma med starkare argument än så. Vi har ju själva en hel del ordinare spelare från de största ligorna i Europa. Och det säger fortfarande väldigt lite.

Såg du ens länken jag länkade till dig? Varför är svenska spelare rankade högre än Österrikiska?

Citat:
Alla dessa är ordinarie i sina Bundesliga-lag
Varför ljuger du, varför har du ingen koll?

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic

Men att Ukraina slår San Marino borta och Polen hemma är väl knappast någon självklarhet?
Senast redigerad av Mellbergan 2013-09-12 kl. 19:56.
Citera
2013-09-12, 20:17
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Men att Ukraina slår San Marino borta och Polen hemma är väl knappast någon självklarhet?

Att Ukraina slår San Marino får man nog räkna med, samt att de har relativt goda chanser mot Polen hemma. Givetvis ingen självklarhet men just därför som jag skrev OM...? Dock verkar det ju som sagt som sven konstaterade vara något fuffens med FIFA:s sida där man räknar på rankingen så förhoppningsvis stämmer inte mycket från mitt förra inlägg i slutändan!
Citera
2013-09-12, 20:50
Medlem
snillet_1s avatar
Det finns ingen som helst anledning att ens försöka underskatta Österrike. Nästa match mot dem blir helt otroligt viktig och vi vet vad de kan sen vårat besök i Wien(?).

Om de trappar upp ett i liknande tempo som den gången vet inte jag om jag vill se Källström på planen, han får det väldigt svårt ibland när tempot blir högt (speciellt defensivt). Wernbloom är sistavalet i mina ögon. Och då får det väl bli Taco-Elm, där vi får sätta allt vårt hopp till att Tacos lugn smittar av sig på Elm.

För Elm är väl tillbaka då? Eller...
Senast redigerad av snillet_1 2013-09-12 kl. 20:54.
Citera
2013-09-12, 20:55
Bannlyst
Citat:
Du verkar ju vara helt bakom flötet.

Kan berätta för herr 2Keynote att det endast är sex spelare från Österrikes startelvan som spelar i Bundesliga. INTE 11 som du vill få det till. Du kan ju för fan inte ens stava deras namn? Det betyder att du inte har någon som helst koll. Ja Österrikes spelarmaterial är sämre. Ordinare i i Bundesliga säger väldigt lite, du får komma med starkare argument än så. Vi har ju själva en hel del ordinare spelare från de största ligorna i Europa. Och det säger fortfarande väldigt lite.

Såg du ens länken jag länkade till dig? Varför är svenska spelare rankade högre än Österrikiska?

Varför ljuger du, varför har du ingen koll?

Edit:

Jag nämnde sex spelare, eller nu bara fem (Arnautovic spelar i Stoke numera) som är ordinarie i sina Bundesliga-lag.

Det är snarare du som försöker höja upp de svenska spelarna. Sanningen är att det svenska landslaget är oerhört mediokert i en internationell jämförelse. Visst säger inget om var spelarna spelar, men kan du då förklara varför vi blev så utspelade i Wien?

Att vissa inte fattar hur svagt vårt material är i dag. Tänk dig 2004-2006 när vi hade Ljungberg, Zlatan och Henke. Tre världsstjärnor som var ordinarie i sina lag.

Numera kan vi bara drömma om att Elm ska ta det där sista steget och bli den där mittfältsmotorn som han en gång spåddes bli.
Citera
2013-09-12, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det finns ingen som helst anledning att ens försöka underskatta Österrike. Nästa match mot dem blir helt otroligt viktig och vi vet vad de kan sen vårat besök i Wien(?).

Om de trappar upp ett i liknande tempo som den gången vet inte jag om jag vill se Källström på planen, han får det väldigt svårt ibland när tempot blir högt (speciellt defensivt). Wernbloom är sistavalet i mina ögon. Och då får det väl bli Taco-Elm, där vi får sätta allt vårt hopp till att Tacos lugn smittar av sig på Elm.

För Elm är väl tillbaka då? Eller...

Du har givetvis helt rätt. Det är bara foliehattar som Mellbergan som tror att matchen mot Österrike kommer bli lätt.

Sverige har en tendens att vika ner sig i avgörande moment både under Lagerbäck och Hamrén. Minns den där skitmatchen mot Ungern som nästan snuvade oss på ett avancemang till EM för 2 år sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in