2013-09-12, 21:27
Medlem
Heter inte "jehovas", dom kallas "Jehovas Vittnen
Citera
2013-09-12, 21:39
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trez77

Är det relevant eller viktigt?

Varför?
Citera
2013-09-12, 21:39
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
tack lilla hjärtat, så var det juh.

Säg mig, vilken koppling har jehovas låtsevittnen till Hells a eller A, ok kopplingen till jehovas före detta legendariska samhällsinsatser? då menar jag innan kalkylerna på samhällsoptimering - jehovas VITTNEN, har ont samvete, det vet jag.
Citera
2013-09-12, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Sekter är och förblir livsfarliga, finns ju tyvärr som esoteriska underavdelningar inom alla större religioner också varav judiska sekteriet nog inte är mycket mer gudskännande än jehovas, inte deras direkta vilja att skada, däremot är de bra på att lägga upp grundmurade lögner. Förnekelsekonsten ihop med frivilliga minnesförlusten är också något jag inte förstår mig på. Kan iofs handla om okunskap och att ta den primitiva vägen gentemot dem som mobbat dem hårt.. så det finns också relations-aspekter, jehovas sett i relation till vem och vilka.

En förnekande jehovas kan i interaktion med annan, vara överlägset mer insatt - det är så beroende på sak och syfte, och då upphör diskussioner för att ta vetenskaplig anstrykning.

JV har en i grunden mycket enkel syn på vetenskap och forskning.
Om den ser ut att bekräfta den egna uppfattningen är den bra och sann, om den motbevisar är den usel och falsk.
När medlemmar diskuterar i forum som detta har de som grund den egna litteraturen som enbart plockar fram fördelaktiga "fakta" och dissar, bortförklarar och vid behov förvränger all annan information.
Det är därför argumentationen för en utomstående lätt kan framstå som naiv och oinformerad.
Citera
2013-09-12, 22:03
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jag tror ni talar förbi varandra. Du verkar tro att ttsp menar att kosmisk strålning strålat ner på de arkeologiska fynden och ändrat halten eller att ttsp menar att fyndet tar upp mer C-14 efter döden, men jag tror att han hen i själva verket antyder att halten C-14 i atmosfären varierat starkt i historien pga starkt varierad kosmisk strålning (vilket det inte finns belägg för, men men...) och därmed ger för handen att man inte kan datera med metoden eftersom äldre organismer genom atmosfären fått i sig betydligt mindre C-14 än vad vi får idag...

Det kan ju också vara så att ttsp menar att den kosmiska strålningen egentligen består utav alla själar som inte kommit till himmelen, och att C-14 mängden är negativt proportionell mot antalet själar, och att det idag finns fler syndare som inte kommit till himmelen, vilket skulle förklara det hela.

Citera
2013-09-12, 22:19
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
JV har en i grunden mycket enkel syn på vetenskap och forskning.
Om den ser ut att bekräfta den egna uppfattningen är den bra och sann, om den motbevisar är den usel och falsk.
När medlemmar diskuterar i forum som detta har de som grund den egna litteraturen som enbart plockar fram fördelaktiga "fakta" och dissar, bortförklarar och vid behov förvränger all annan information.
Det är därför argumentationen för en utomstående lätt kan framstå som naiv och oinformerad.
Men ieshe var bra på matematik, eller det var klippklistra?

iesho ansåg att man generellt inte ska trilskas med gudstroende, utan försökte verifiera sitt gudsvetande via sin direktkoppling till jesus, vilket är falsk matematik. jesus sedd som geniet på jorden eller att jesus var sjuk elak och dum, dessa två motsatta missions är båda korkade och fokuserade på ännu mer makt. För att de drivs av sektmekanik. De får inte vara ärliga. Jag förstår inte hur man fick in just vittnen, av alla ord som finns i ord-floran.

Men så är sekterism också snäv och missar sanningar när det kommer till urskiljning.
Senast redigerad av BlackJewel 2013-09-12 kl. 22:25.
Citera
2013-09-12, 23:15
Medlem
Jehovas Vittnen för att dom vittnar om deras tro. Ex Matt.24:14
Citera
2013-09-12, 23:46
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Jehovas Vittnen för att dom vittnar om deras tro. Ex Matt.24:14
Matteus 24:14 - är det deras logiska källa?

Vad benämner de den versen som då? är det "deras" mest vinstdrivande säljarkapitel då? eller utnyttjar de hela bibeln som judiska fanatiker/fantastiker?
Citera
2013-09-12, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Matteus 24:14 - är det deras logiska källa?

Vad benämner de den versen som då? är det "deras" mest vinstdrivande säljarkapitel då? eller utnyttjar de hela bibeln som judiska fanatiker/fantastiker?

Hela bibeln är deras "källa", skrev bara ett exempel. Den versen visar att det ska predikas/vittnas om sanningen/ överallt. Bl.a därför dom går från dörr till dörr.
Citera
2013-09-13, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jag tror ni talar förbi varandra.

Nej vi talar inte förbi varandra, MentosFruitcore är helt enkelt okunnig och förstår inte att den kosmiska strålningen påverkar resultaten. Bekräftad även av en annan skribent:

Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Ja den påverkar halten av C-14 i organismer
Citera
2013-09-13, 00:11
Medlem
BlackJewels avatar
*Och detta evangelium om riket skall bliva predikat i hela världen, till ett vittnesbörd för alla folk, Och sedan skall änden komma.

.........

vad liknar det, ingenting.en skönlitterär bluff. och de har byggt skyskrapor över att fånga in folk att bygga åt dem, livsfarlig sekt.

var på ett mötes-party en gång, kommersiellt och högfokuserat på en produkt, len likvida marknadscirkusen där man skulle hjälpa damer att fortsätta använda produkten,lågmält och fint men nu får jag rysningar över vilka rikedomar som cashades in, och då går tanken direkt till de andra sekternas märkliga förmåga att skramla ihop så mycket, för att kvarhålla lögner och slavhandel eller om de försöker anti-fokusera och neutralisera diskrimineringen, som sionisterna ju erkände när det väl blev tillåtet, men att det tar så lång tid för fanatiker att erkänna vad de sysslat med.. och vilken kraft de har i trixet, att övertyga - den sista jehovasvittnerskan jag talade med hade vad hon själv sa, att katolikerna, inte protestanterna men det gällde inte usa utan antagligen afrika som är bra på utpressningsteknik, finfiberoptik är enbart en sak, man är experter på isoleringsteknik ljuddämpare och allmänt bevakningssystem som håller hög klass. Vad jag inte gillar är att man är för politisk, och förväxlar social interaktion och det här med mistänksamheten, därför klassar jag jv som livsfarliga och inte den sekt som för människor mot gud om man säger så. mot jävulen är bättre etikett, som jag subjektivt ser genom att nu börja från min livstids insikter, från sidan 1 till sista sidan, för att jag kan kalla jv för att ha alla hemma och ha (kontentan) vad man kallar för människokärlek, inte ens via bibeln och judarna då.. är en jude kärleksfull, nej, en jude är en människa som inte alls gasades någonstans, men etiketten ger hen gudsstatus - så judendomen har sina synder längre bak i historien, som orsak och medansvar för bl.a korstågen.

På den tiden fattade man : ingenting. hade varken ord eller vett i skallen.
Citera
2013-09-13, 00:14
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Nej vi talar inte förbi varandra, MentosFruitcore är helt enkelt okunnig och förstår inte att den kosmiska strålningen påverkar resultaten. Bekräftad även av en annan skribent:

Men är du kunnig och förstår att det i sammanhanget är irrelevant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in