2013-09-12, 01:25
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clayson
Ditt resonemang visar ju tom vad som är galet.

Vadå för resonemang? Jag har inte för något resonemang om det där (ännu) så hur kan det vara galet?

Citat:
Sålla bort statspaddare? En statspaddare med låt säga 68% wr, 2000WN7 är fortfarande en 2000WN7 spelare med 68% wr.
Det är väl just det han inte är. Eller rättare sagt. Han spelar ju inte hela spelet WoT på de siffrorna utan bara någon/några enstaka tanks. Siffran är inte rättvisande för totalen (vad det nu skulle vara?). Oavsett vad så är ju hela vitsen med paddingen att få mycket bättre stats än vad man (oftast inte) kan prestera genom att köra random vilken tank som helst i liret. Dessutom oftast också genom att skapa ett separat konto för detta där det inte alltid blir så många matcher. Och vad är det som säger att han inte skulle vara "hjärndöd" och ligga runt 50% om han gjorde som de flesta andra här och grindade på? Eller så är det just det de är. För vad är annars vitsen med att starta ett nytt konto?

Men jag ser inget problem med statspaddingen heller. Dom som vill kan ju fortfarande gå in på t.ex. Noobmeter och mätat kuk. Eller hur?

Däremot jag, som grindar 12-15 tanks samtidigt (vilket jag antar att en överväldigande majoritet ändå gör), ser inget större intresse av att jämföra mina stats med någon som bara kajkar runt i sina enstaka special-OP-tanks och pressar procenten. För oss/majoriteten vore det absolut bra att på något sätt få bort bl.a. paddingen ur ekvationen. Sen om det är det nya mätvärdet, WN7 eller whatever som är bäst och mest rättvisande har jag just nu ingen aning om?
Citera
2013-09-12, 01:34
Medlem
Claysons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Vadå för resonemang? Jag har inte för något resonemang om det där (ännu) så hur kan det vara galet?

Det är väl just det han inte är. Eller rättare sagt. Han spelar ju inte hela spelet WoT på de siffrorna utan bara någon/några enstaka tanks. Siffran är inte rättvisande för totalen (vad det nu skulle vara?). Oavsett vad så är ju hela vitsen med paddingen att få mycket bättre stats än vad man (oftast inte) kan prestera genom att köra random vilken tank som helst i liret. Dessutom oftast också genom att skapa ett separat konto för detta där det inte alltid blir så många matcher. Och vad är det som säger att han inte skulle vara "hjärndöd" och ligga runt 50% om han gjorde som de flesta andra här och grindade på? Eller så är det just det de är. För vad är annars vitsen med att starta ett nytt konto?

Men jag ser inget problem med statspaddingen heller. Dom som vill kan ju fortfarande gå in på t.ex. Noobmeter och mätat kuk. Eller hur?

Däremot jag, som grindar 12-15 tanks samtidigt (vilket jag antar att en överväldigande majoritet ändå gör), ser inget större intresse av att jämföra mina stats med någon som bara kajkar runt i sina enstaka special-OP-tanks och pressar procenten. För oss/majoriteten vore det absolut bra att på något sätt få bort bl.a. paddingen ur ekvationen. Sen om det är det nya mätvärdet, WN7 eller whatever som är bäst och mest rättvisande har jag just nu ingen aning om?

Fast nu pratar vi ju om extremfall i båda delarna.

Men fortfarande visar inte WG-rating skillsen på en spelare, en mycket bra spelare som spelar massa olika tanks men få matcher har fortfarande sämre/likadan rating som en medioker spelare som spelat mycket matcher/högre tiers.

Jag förstår dock WG's anledning till denna formel då majoriteten av spelare är average/below average så det är ju inte kul om den största kundgruppen får höra hur dåliga dom är, och samtidigt ser dom gärna att folk spelar fler matcher kombinerat med högre tiers vilket drar in mer pengar.

Jag skulle vela påstå WN7 kombinerat med Performance Ratio är dom två bästa för att visa skills och mycket svåra att "statspadda" utan kunskaper och skills.
Citera
2013-09-12, 09:30
Medlem
Förutom den vid det här laget tämligen ointressanta diskussionen med 1988 om huruvida man ska stänga av chatten eller inte, är jag förundrad över den i mitt tycke obegripliga och ofattbart ointressanta diskussionen om hur man bäst mäter kuken.

Kan nån på ett sakligt sätt förklara hur i hela helvete detta kan vara intressant? Jag har nog missat hela poängen.

Fick jag önska skulle det vara att det gavs lite tips på hur man spelar olika kartor/vagnar. Taktiktips, vad funkar, vad funkar inte osv.

Jag har spelat 15000 matcher, har WR 38% och är nog sämst i världen. Hjälp mig ändra på det!
Citera
2013-09-12, 09:30
Medlem
Dessutom, sluta kalla stridsvagnarna för 'tanks'! Barnspråk...
Citera
2013-09-12, 09:35
Medlem
Cardiacs avatar
Du är väldigt arg, bara så du vet. Se upp med hjärtat...
För övrigt, WoT måste vara ett av de bästa spelen på att få folk att bli sura av någon anledning.

Citat:
Ursprungligen postat av 1988
Jag håller delvis med , men enda en bättre spelare kan hjälpa mig med är vilka delar av vagnen man ska skjuta på. Det funkar inte att gissa sig fram speciellt inte när det finns så jävla många olika typer av tanks i spelet. Lagbiten och taktikbiten har jag tagit med mig från andra delar av livet. Som spelvärlden,sportvärlden och arbetslivet.

För att vara en som tycker lag är viktigt är det intressant att du inte vill spela pluton. Man kör pluton för att ha 1-2 färre antal idioter i ens lag.
För att veta vart man ska skjuta på en tank så läser man forumen, aktiverar armour penetration marker på siktet eller kollar wot-guru.com.

Citat:
Ta det som skryt om ni vill, men det finns åtskilliga 100tals matcher där min taktik vart bättre än en hel pluton med mörklila spelare's taktik har vart. Det är fakta och inget skryt.

Anekdoter räknas inte.
En pluton som är top Tier styr en match på gott och ont, dvs en Löwe/KV-5/Superpershing pluton med 44% win rate som topp tier är inga bra odds för en vinst.

Citat:
Att jag inte har chatten på är fortfarande för att slippa en massa antaganden om mig eller mina lagkamrater. Jag kör inte pluton för jag har ingen att köra pluton med, enklare än så är det inte.
Klanspel är ett kapitel jag avslutat då jag inte har lust med det längre.

Vad jag vet så finns det en FB-kanal på EU-servern, något att testa kanske?
Citera
2013-09-12, 09:40
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DHLawrence
Förutom den vid det här laget tämligen ointressanta diskussionen med 1988 om huruvida man ska stänga av chatten eller inte, är jag förundrad över den i mitt tycke obegripliga och ofattbart ointressanta diskussionen om hur man bäst mäter kuken.

Kan nån på ett sakligt sätt förklara hur i hela helvete detta kan vara intressant? Jag har nog missat hela poängen.

Fick jag önska skulle det vara att det gavs lite tips på hur man spelar olika kartor/vagnar. Taktiktips, vad funkar, vad funkar inte osv.

Jag har spelat 15000 matcher, har WR 38% och är nog sämst i världen. Hjälp mig ändra på det!

Sluta dö i onödan, vänta tills siktet minimerats, skjut inte HE, läs och reagera på kartan, köp fire extinguisher, repair kit och first aid. Allt som krävs för att vara bättre än medelspelaren, tråkigt nog.

http://www.tazilon.net/maps.html
http://www.vbaddict.net/heatmaps/
För kartinformation

http://wotguru.com/
För weakpoints och tank guider
Citera
2013-09-12, 10:13
Medlem
Citat:

inte riktigt sämst finns säkert nån som är värrre .. kanske.

skämt åsido... tålamod plus det cardiac skrev.

Ge fan i att leka peeka-boo med tanks om de inte just skjutit och du har laddat.

Ge inte fienden gratis träff för att du ska få in en träff. (byt ej damage)

olika tanks och kartor är lite för brett för att ge tips om. Vet du inte vad du ska göra, göm dig i en buske eller bakom ett hus och kolla vad andra gör.. försök hitta på nått kreativt och en match är 15 minuter lång, inga extra points för att man vinner snabbt.
Citera
2013-09-12, 10:19
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Jag förstår dock WG's anledning till denna formel då majoriteten av spelare är average/below average så det är ju inte kul om den största kundgruppen får höra hur dåliga dom är, och samtidigt ser dom gärna att folk spelar fler matcher kombinerat med högre tiers vilket drar in mer pengar.
Du har absolut en poäng där. Pengarna styr en hel del. Däremot har jag för dålig kunskap för att kunna förespråka ett eller annat sätt att mäta. Tycker bara att det var intressant att WG gav sig in i stats-leken på allvar.

Citat:
Dessutom, sluta kalla stridsvagnarna för 'tanks'! Barnspråk...
Tycker nog att det känns rätt pretto att skriva ut 'stridsvagnar' varje gång. Dessutom framstår det som att de enda som går igång på sånt är de som fortfarande lever på sitt 10-9-9 betyg från värnplikten och därför tror att de är Patton eller Rommel här. F.ö. heter spelet World of Tanks - så det är väl rätt naturligt att de blir lite förenklad svengelska även här i tråden? Jag ser iaf inget problem med det.

Citat:

Stats är en stor del av WoT och ett av få sätt att mäta sin egen framgång och utveckling i spelet. Visst, många nöjer sig säkerligen med att bara åka runt och brassa på mest hela dagarna, men så är vi ju några stycken som även tycker det vore trevligt att lära sig och bli bättre (effektivare på slagfältet) också. Då är stats ett rätt användbart verktyg faktiskt.

Citat:
Ställ en konkret fråga så får du garanterat svar. De finns massor av riktigt dugliga och trevliga spelare här som iaf har svarat på alla mina mer eller mindre korkade frågor. De svara säkert dig också ska du se.

Edit: Se, redan två svar!
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-09-12 kl. 11:09.
Citera
2013-09-12, 10:21
Medlem
Vad har hänt med barracks, jag kommer inte åt mina gubbar!?

Kul för övrigt med de nya internationella rösterna, men saknar ju de brittiska.
Senast redigerad av Hui 2013-09-12 kl. 10:29.
Citera
2013-09-12, 11:02
Medlem
barracks.. har du gjort valen? allt var oifyllt.. eller vad heter

välj vad du vill se till vänster
Citera
2013-09-12, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
barracks.. har du gjort valen? allt var oifyllt.. eller vad heter

välj vad du vill se till vänster

Just det, tack
Hade missat att kryssa i Qualifications, då funkade det.
Citera
2013-09-12, 13:46
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:

Vet inte om du trollar men har alltid undrat hur man får så låg WR. Brukar du gå afk mycket efter att ha råkat skjuta en eller flera i laget? Känner faktiskt att man inte förlorar så mycket ens om man går afk direkt i varje match vilket betyder att man måste råka sabotera för resten av laget. Skjuta på dem, köra in i dem när de siktar osv.

Säger inte att du gör dessa saker men är ärligt talat lite undrande över din WR. Har du nån replay man kan titta på eller liknande så kan vi säkert tipsa om förbättringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in