2013-09-11, 19:21
Moderator
Arne.Ankas avatar
Fan va obj 704 kan sparka arsle ibland, spelade live oaks och 12 idioter kör södra vägen, de kan inte närma sig flaggan för det står 3 vagnar på kullen och skjuter prick, borde va allmän kännedom att det ALLTID står vagnar där.
2 vagnar som gick in i staden blev slaktade totalt, jag stog mellan flaggan och staden och fick in några bra träffar.

En T34 och IS-3 kommer upp, jag retirerar samtidigt som jag skjuter mot fienden och lyckas få in flera fina träffar, T34'n blir slaktad och hinner inte med mer än 700 skada.
Is-3 överlever och hinner göra 2200 skada, en annan landa på drygt 6400 skada över 10 penetrationer.

Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
Nej, jag har inte hittat något om det än men jag har hört samma rykten om modsen på annat håll.
I nuläget så använder jag bara siktes- och zoom out-modden så för min del spelar det ingen större roll. Men om de ska ge sig på xvm-moddar som hitbox etc, då blir jag nog lite sur.
Vissa mods ska funka om de läggs i en annan map än vanligt verkar som de gör om hur de funkar helt och hållet...
Citera
2013-09-11, 20:01
Medlem
tjack i näsan!!s avatar
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/291989-info-essential-mods-update-for-88-status-upd-992013/page__p__5854266__hl__+skins#entry5854266

Lite info om modar!
Citera
2013-09-11, 20:37
Medlem
Out-of-Steps avatar
Kanske sagt set förut men... Fan vad många SU-152 och ISU-152 som dykt upp den senaste månaden. Nästan alltid i top 3 på total skada vid matchens slut. Tränger in sig bakom heavys som får ta skadan medans den sluga SU:n sticker fram trynet och blåser bort motståndaren
Ekar över hela banan när de skjuter
Citera
2013-09-11, 21:27
Medlem
JovesModPack_0.8.8_v7.2 ,testade denna... kräver lite ryska kunskaper bara funkar fint.. tillskillnad mot Aslain's... (rougnecks som är min favvo har inte uppdaterat ännu, och givetvis inte soulzas heller som är runner up)mycket smidigt sätt att installera... men som sagt, står på ryska. Bocka ur opunkt 4 så slipper man ryska röster och allt under punkt 5 så slipper man zoom helvetet.. eller om det var "hit-log" ... kommer inte ihåg

nya mappen och stoppa det mesta i ska vara scaleform allt utom battle.swf om jag fattar det rätt.. den skall ligga kvar i flash... men lika bra att vänta nån dag.

men själva XVM vettefan.. vänta på 5.0 där eller?
Senast redigerad av plastdunkk 2013-09-11 kl. 21:31.
Citera
2013-09-11, 21:41
Medlem
Carolus_Rexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
För övrigt, angående spelare, här är några intressanta från NA-servern.
http://www.noobmeter.com/player/na/camador/1000009399/
Någon i din stil Macbue

http://www.noobmeter.com/player/na/_o7_/1003577422/
Se hans spelade tanks

http://www.noobmeter.com/player/na/Marxist/1000554378/
Gissa vilken tanks han gillar
http://www.noobmeter.com/player/na/Tazilon/1001220800/
Eller han här

Han Tazilon har 7 st fullt tranade skills pa sin VK 28.01 crew, det e helt sinnessjukt
Citera
2013-09-11, 22:39
Medlem
Claysons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Begränsa mängden. De vill inte ha en situation där det är 30 stycken per match.

Officiellt säger dom det ja, men det är rent svammel.

Det hela handlar om att dom vill att folk ska peta in mer pengar och inte använda befintligt guld från exempelvis CW/SuperPershing etc.

Och förövrigt är "WG Rating" totalt värdelöst för att mäta skills på en spelare.
Citera
2013-09-11, 23:09
Medlem
Grandesporross avatar
1988 svälj det skitstora egot och låt oss andra läsa tråden i fred.
Är det bara jag som tycker att speldynamiken har förändrats? siktet rör inte på sig lika mkt när ma skjuter med 13 90 t.ex det känns inte lika "ryckigt" mer smooth generellt. har bara hunnit spela några matcher än så
Citera
2013-09-11, 23:11
Medlem
Claysons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandesporros
1988 svälj det skitstora egot och låt oss andra läsa tråden i fred.
Är det bara jag som tycker att speldynamiken har förändrats? siktet rör inte på sig lika mkt när ma skjuter med 13 90 t.ex det känns inte lika "ryckigt" mer smooth generellt. har bara hunnit spela några matcher än så

Gissar att du kör med dynamic camera på och då blir det så.
Citera
2013-09-11, 23:28
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clayson
Officiellt säger dom det ja, men det är rent svammel.

Det hela handlar om att dom vill att folk ska peta in mer pengar och inte använda befintligt guld från exempelvis CW/SuperPershing etc.
Får en liten känsla av det också. Greed....

Citat:
Och förövrigt är "WG Rating" totalt värdelöst för att mäta skills på en spelare.
För att?
Citera
2013-09-11, 23:41
Medlem
Claysons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Får en liten känsla av det också. Greed....

För att?

För att hur kan antalet matcher konstatera hur bra du är? Och hur kan hit ratio ha något öht att göra med hur bra du är? Och hur kan average damage säga hur bra du är när det inte tar i beräkning vilken tier du kör?
Citera
2013-09-12, 00:27
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
För att hur kan antalet matcher konstatera hur bra du är? Och hur kan hit ratio ha något öht att göra med hur bra du är? Och hur kan average damage säga hur bra du är när det inte tar i beräkning vilken tier du kör?
Alltså, jag vet inte men av vad jag hört så har de med antalet matcher som en faktor bara för att sålla bort statspaddare - och hur vet du att de inte väger av för vilken tier man spelar? Jag har inte sett någon formula i alla fall. Bara stolpar på några av sakerna som tas med i beräkningen. Inte hur, var, när och varför.
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-09-12 kl. 00:37.
Citera
2013-09-12, 00:39
Medlem
Claysons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Antalet matcher tar de ju bara med som en faktor för att sålla bort statspaddare och hur vet du att de inte väger av för vilken tier man spelar? Jag har inte sett någon formula i alla fall. Bara stolpar på några av sakerna som tas med i beräkningen. Inte hur, var, när och varför.

Sålla bort statspaddare? En statspaddare med låt säga 68% wr, 2000WN7 är fortfarande en 2000WN7 spelare med 68% wr. Medans en hjärndöd spelare med 48% 1000WN7 last 60 days är fortfarande en hjärndöd spelare.

Ditt resonemang visar ju tom vad som är galet.

Här har du beräkningen.

http://ftr.wot-news.com/wp-content/uploads/2013/09/rating.png

bc – “BattlesCount” (amount of battles played)
win – winrate (a number from 0-1 interval: 55 percent equals to 0,55)
surv – winrate in battles you survived (a number from 0-1 interval)
hit – hitrate (0-1 interval)
xp – average experience
dmg – average damage dealt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in