Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-08-03, 12:35
  #10009
Medlem
beerklunkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Borde inte istället våldshävdande rödingar och anti-vita få bajonetten uppkörd i arslet när de söker upp nationalister eller är det bara nationalister som är fråntagna rätten att bruka våld även när det är i försvarssyfte?
Vill man försvara sig och har alla hästar i stallet så kanske man beväpnar sig med en teleskopsbatong, pepparspray eller något.
Går man till angrepp med en kniv så är det som att be för att den andra människan ska dö.
Det är för helvete bara bänkalkisar som Christer Pettersson och förortskriminella som går runt med en bajonett era idioter.
__________________
Senast redigerad av beerklunker 2013-08-03 kl. 12:41.
Citera
2013-08-03, 12:51
  #10010
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beerklunker
Vill man försvara sig och har alla hästar i stallet så kanske man beväpnar sig med en teleskopsbatong, pepparspray eller något.
Går man till angrepp med en kniv så är det som att be för att den andra människan ska dö.
Det är för helvete bara bänkalkisar som Christer Pettersson och förortskriminella som går runt med en bajonett era idioter.

Nej, de har gått över till hammare och före det var skruvmejseln deras weapon of choice.

Möjligen skulle pepparsprej fungera, men eftersom de ofta kommer flera är det svårt att oskadliggöra alla innan burken är tom, en kniv tar inte slut lika snabbt. Telebatong är inte särskilt lämpligt till försvar, mer ett angreppsvapen som kräver precision. Vår verklighet utspelar sig inte på ett skrivbord.
__________________
Senast redigerad av Bananrepublikan 2013-08-03 kl. 13:07.
Citera
2013-08-03, 12:57
  #10011
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beerklunker
Vill man försvara sig och har alla hästar i stallet så kanske man beväpnar sig med en teleskopsbatong, pepparspray eller något.
Går man till angrepp med en kniv så är det som att be för att den andra människan ska dö.
Det är för helvete bara bänkalkisar som Christer Pettersson och förortskriminella som går runt med en bajonett era idioter.
Spelar väl ingen roll vad man bär, så länge ingen attackerar så behöver ingen heller skadas. Hur kan det vara knivbärarens fel att en annan människa attackerar honom oprovocerat och får smaka på kniven? Det skulle han tänkt på innan om han var mån om livet.
Citera
2013-08-03, 13:03
  #10012
Medlem
beerklunkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Spelar väl ingen roll vad man bär, så länge ingen attackerar så behöver ingen heller skadas. Hur kan det vara knivbärarens fel att en annan människa attackerar honom oprovocerat och får smaka på kniven? Det skulle han tänkt på innan om han var mån om livet.
Det är bara kriminella och finska alkisar som går runt med kniv, enough said.
Citera
2013-08-03, 13:05
  #10013
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beerklunker
Det är bara kriminella och finska alkisar som går runt med kniv, enough said.
Att bära kniv är ju en kriminell handling i sig så det är väl inte så konstigt
Citera
2013-08-03, 13:44
  #10014
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Men herregud. Förutom det som Jonas Andersson är dömd för är det ju rena skitsaker dom har grävt fram. Två personer i styrelsen är ostraffade dvs Daniel Höglund och Dan Eriksson. Stefan Jacobsson har åkt dit för upplopp (betyder förmodligen att han har deltagit i någon form av demo som spårat ur när rödingara attackerat eller dyl, en ren skitsak alltså). Dessutom har han burit kniv offentligt vilket bara är en sund och nyttig skyddsåtgärd om man är nationell i dagens Sverige. När jag går ut med hunden har jag tex själv alltid en bajonett innanför jackan som en ren skyddsåtgärd mot närgångna nybyggare eller AFA tomtar Anders Ärleskog är dömd för det politiska låtsasbrottet "hets mot folkgrupp" vilket förmodligen betyder att han kritiserat mångkulturen på ett för etablissemanget icke acceptabelt sätt vilket är skrattretande att man ens kan bli straffad för. Han har dessutom blivit dömd för skadegörelse, förmodligen kanske det då gäller en affischering eller dylikt om man ska spekulera.

Man skall icke nu förglömma att det svinas ordentligt inom de sk demokratiska riksdagspartierna. Där är det fyllor, våldtäckter, ekobrott, fyllekörningar, misshandlar och fängelsestraff hela tiden. Just nu är tex ett fd miljöpartistiskt kommunalråd häktad för narkotikabrott samt misshandel av och eventuellt mord på sin fd sambo samt att en moderat toppolitiker är misstänkt för våldtäckt. Sådant här förekommer inom regimpartierna varje dag men det är inte lika intressant att rapportera om.

Jacobsson dömdes väl för när nassarna attackerade AFA 2004? Nassarna hade inte ens en demo den dagen, utan de gick till attack, knappast nödvärn eller så.
Citera
2013-08-03, 13:58
  #10015
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infogiver
Jacobsson dömdes väl för när nassarna attackerade AFA 2004? Nassarna hade inte ens en demo den dagen, utan de gick till attack, knappast nödvärn eller så.

En fascist kan väl alltid åberopa nödvärn i samband med anti-fascister?
Citera
2013-08-03, 14:01
  #10016
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
En fascist kan väl alltid åberopa nödvärn i samband med anti-fascister?

Det är alltså rätt enligt dig att attackera en demonstration genom att slänga sten och flaskor?
Citera
2013-08-03, 14:34
  #10017
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beerklunker
Vill man försvara sig och har alla hästar i stallet så kanske man beväpnar sig med en teleskopsbatong, pepparspray eller något.
Går man till angrepp med en kniv så är det som att be för att den andra människan ska dö.
Det är för helvete bara bänkalkisar som Christer Pettersson och förortskriminella som går runt med en bajonett era idioter.

Jo det skulle väl vara att föredra men du missar den lilla detaljen att det är betydligt värre straff om man ertappas med en tårgas eller batong av farbror polisen än en kniv. Brott mot knivlagen är helt klart att föredra jämfört med olaga vapeninnehav. Nu kan jag även tillägga att jag är emot våld i alla former förutom i rent självförsvar och jag har aldrig någonsin blivit dömd för någon form av brott utan är helt ostraffad. Dock kommer jag försvara mig själv, min familj och min egendom mot alla former av provokationer från nybyggare eller våldsvänster anhängare med så mycket våld som det bara är möjligt. Låter dom mig vara ifred har dom dock inget att frukta
__________________
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2013-08-03 kl. 14:37.
Citera
2013-08-03, 14:51
  #10018
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Bakom varje SvP-kille finns en liten, liten kille med taskig uppväxt i en dysfunktionell familj, med alldeles för många olika pappor som kom och gick, och vardagsrasismen och hatet fanns alltid vid köksbordet för att ursäkta det egna misslyckandet.

Tror snarare de flesta SvPare växt upp i en ganska "PK" familj.
Citera
2013-08-03, 14:57
  #10019
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Bakom varje SvP-kille finns en liten, liten kille med taskig uppväxt i en dysfunktionell familj, med alldeles för många olika pappor som kom och gick, och vardagsrasismen och hatet fanns alltid vid köksbordet för att ursäkta det egna misslyckandet.

Hmm intressant iaktagelse. Själv är jag uppväxt i en övre medelklass familj med god levnadstandard och hyfsat antirasistiska föräldrar som alltid röstat moderat. Båda päronen har idag tänkt om och är även de övertygade nationalister dock ej SvP:are. Dessutom har jag en intelligens som förmodligen ligger en bra bit över genomsnittet och gick ut skolan med riktigt bra betyg så ledsen om jag förstör er schablon bild av den misslyckade rasisten
Citera
2013-08-03, 15:05
  #10020
Medlem
Easy-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infogiver
Det är alltså rätt enligt dig att attackera en demonstration genom att slänga sten och flaskor?
Det måste störa dig nåt enormt att nationalister börjar begagna sig av era metoder? Du vet plötsligt inte på vilket ben du ska stå, ska du fördöma fega attacker i konsekvensens namn eller ska du försöka hitta en orsak till varför vänstervåld är ok med inte nationellt? Vill även minnas att du bölade stort när tyska (?) nationalister stal AFA-symboliken rakt av. Anmälan gällande copyrightbrott kanske vore nästa steg?
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Bakom varje SvP-kille finns en liten, liten kille med taskig uppväxt i en dysfunktionell familj, med alldeles för många olika pappor som kom och gick, och vardagsrasismen och hatet fanns alltid vid köksbordet för att ursäkta det egna misslyckandet.
Och vad säger man om en sådan som dig? Vad får dig att maniskt följa dessa "små, små killar från dysfunktionella familjer" dygnet runt? Du tillhör ju inte ens nån organisation som är avlönad för att övervaka, utan du gör detta gratis på din egen fritid utan att få någonting tillbaka. Du framstår som en riktig tönt som egentligen vill tillhöra en gemenskap, vilken som helst, men ingen vill ha med dig att göra. En bamsekram till dig, din stackare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback