2013-09-11, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mixo
Vem har den sämsta samt bästa passiva enligt er?

Sämst: Heimer, lol den är sjukt dålig. Den har grymt liten impact. Vad är det den healar? Typ 10 var 5:e sekund.
Bäst: Vettefan.
Citera
2013-09-11, 14:20
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adava
Alla med global passiva. Zilean, tf etc. Dessa är dock dömda att nerfas i framtiden då vi vet att den tjocka morello vill ha bort allt som står för "global".

Sämsta måste vara Tarix.

Tf passiva är väl redan nerfad?

Skall jag vara helt ärlig tycker jag typ sion passiva är ganska kass. Finns ju några som känns väldigt ogenomtänktem, men kommer inte på någon direkt.

Shyv's t.ex. kunda lika gärna varit en del av hennes ulti, även om det spelar mindre roll och hon tappar lite earlygame.
Citera
2013-09-11, 14:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3

Skall jag vara helt ärlig tycker jag typ sion passiva är ganska kass. Finns ju några som känns väldigt ogenomtänktem, men kommer inte på någon direkt.

Shyv's t.ex. kunda lika gärna varit en del av hennes ulti, även om det spelar mindre roll och hon tappar lite earlygame.
ofan det var den. Men zileans iaf.
Citera
2013-09-11, 14:25
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Citat:

Dayuum, tänkte också skriva den men så hann du före
Renektons passiva är också kass, de kunde lika gärna lägga till den på alla spells
Citera
2013-09-11, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StandardKamelen
Smartcast är i 90% av fallen det bästa, skillshots också. Med lite träning lär man sig range och aim, du sparar nästan en halv sekund vilket kan vara skillnad mellan liv och död.

De spellsen jag inte använder smartcast på är Rumbles och Ziggs ultimates.

Jag spelade i över ett år med enbart smartcast på alla spells. Jag kan säga dig att det är inte bättre i 90% av fallen för mig. Det har mycket med smaksak att göra antar jag. Men jag siktar mycket mer stabilt utan.

Sen finns det vissa skillshot champs som jag måste köra smartcast på bara för att jag är så van vid det. T.ex. Ez och Cait.

Citat:

Ja den är "nerfad". Nu får tf mellan 1-6 extra guld för varje cs. (snittar på 4g/cs) Och ingenting till laget givetvis.
Senast redigerad av Mantrid 2013-09-11 kl. 14:32.
Citera
2013-09-11, 14:29
Medlem
apels1nens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnaazMannen
Tjena. Jag har en fråga angående Smartcast. Är det något som man bör lära sig ? Jag spelar i Silver Division och skulle vela bli en bättre spelare men vet inte vilka åtgärder jag sak ta till....
Jag smartcastar personligen med att trycka Shift + Q W osv, men det är inte det enklaste när man börjar göra det.

En annan grej du kan göra är att binda normal cast till Shift + QWER, och sen ha smartcast på default.
Citera
2013-09-11, 14:37
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theknug
Sämst: Heimer, lol den är sjukt dålig. Den har grymt liten impact. Vad är det den healar? Typ 10 var 5:e sekund.
Bäst: Vettefan.

Den är dock sjukligt stark just för turtleteams eller pushteams.

5 hp5 om jag inte missminner mig, eller om det är så att den scalar.

Den gör det oerhört mycket svårare att pusha torn mot heimer, eftersom det är den enda abilitien i hela spelet som kan reparera torn.
Citera
2013-09-11, 14:58
Medlem
Jokerswes avatar
Definitivt Ashe's passive är helt värdelös. Sjukt bra poke på lane men i det långa loppet är den värdelös.
Gör ingen nytta i teamfights. Finns givetvis andra som är värre. Men de buffa ashes passive ganska nyligen va? den ska "ladda upp" snabbare om jag inte minns fel.

Sen är heimers passive jävligt bra om du frågar mig. scalar 3 gånger upp till level 15. Ger även health reg till nearby units and champions. Upp med lite hp reg så blir det svårt att röra heimer.
Är man bra med heimer så mosar man nästa allting. Men det är få som behärskar honom och därför framstår som jävligt kass. Men det är som med de flesta champs. Finns inga dåliga champs bara dåliga spelare. Men men.
Citera
2013-09-11, 15:04
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jokerswe
Definitivt Ashe's passive är helt värdelös. Sjukt bra poke på lane men i det långa loppet är den värdelös.
Gör ingen nytta i teamfights. Finns givetvis andra som är värre. Men de buffa ashes passive ganska nyligen va? den ska "ladda upp" snabbare om jag inte minns fel.

Sen är heimers passive jävligt bra om du frågar mig. scalar 3 gånger upp till level 15. Ger även health reg till nearby units and champions. Upp med lite hp reg så blir det svårt att röra heimer.
Är man bra med heimer så mosar man nästa allting. Men det är få som behärskar honom och därför framstår som jävligt kass. Men det är som med de flesta champs. Finns inga dåliga champs bara dåliga spelare. Men men.

Ashe passive har fått en ordentlig boost och är riktigt bra i dagsläget. Förr när den bara stackade när man inte attackerade var den ganska dålig. Nu stackar den även när man attackerar och börjar stacka från din critchans.

Citat:
Ursprungligen postat av dANii
Ligger just nu i Plat5, så om någon vill spela så släng iväg ett PM, EUW.
Tråden är inte till för detta, utan för att diskutera spelet, det finns en annan tråd för att leta folk att spela med, använd sökfunktionen så bör du hitta den.
Citera
2013-09-11, 15:54
Medlem
Att ARAM är just random är ju bullshit. Det är inte random för fem öre. Jag vill gärna se den slumpgeneratorn. På två dagar har jag lyckats få två olika champs fyra gånger i rad (sannolikhet <1%). Då har jag inte inkluderat reroll. Poppy har t.ex. dykt på nästan varje reroll (10+ spel). Hur fungerar det egentligen? Blir man tvingad att spela champs man rollat bort?

Fruktansvärt meningslöst att spela när man får samma skit hela tiden, jag vill ju spela ARAM
Citera
2013-09-11, 16:01
Medlem
Jag tycker Zeds passiva är RIKTIGT bra, omöjligt att missa cs och gör faktiskt en hel fel skada på andra. Även fizz's passiva är bra om man vet hur man ska använda den i lane den sämsta som jag kommer att tänka på just nu är nog lissandras.
Citera
2013-09-11, 16:03
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrappycoco
Jag tycker Zeds passiva är RIKTIGT bra, omöjligt att missa cs och gör faktiskt en hel fel skada på andra. Även fizz's passiva är bra om man vet hur man ska använda den i lane den sämsta som jag kommer att tänka på just nu är nog lissandras.
Lissandras passive dålig, wat? Den hjälper jätte, jätte mycket earlygame..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in