2013-09-11, 09:15
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Begränsa mängden. De vill inte ha en situation där det är 30 stycken per match.
Tror du verkligen att det skulle bli så många?
Ja, kanske....
----

Ni som kör JagTiger. Låter det här intressant?
Citat:
And by the way, at this moment, the version with Jagdtiger’s top gun and an autoloader for 6 rounds is being tested.
Citera
2013-09-11, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carolus_Rex
Jag fattar inte varfor wargaming har med antal matcher spelade i sitt rating system. Finns ju hur manga klappmongon som helst med ~20k matcher spelade o 44% winrate och usla stats annars som kommer se battre ut an vad dom egentligen ar tack vare att dom spelar 100 matcher per dag. Sen sa verkar det som att average damage per game inte bryr sig om vilken tier man spelar i? Det ger ju stora bonusar for de som enbart spelar tiers 8-10 jamfort med andra som kor tiers 5-6 till exempel och da snittar mindre skada. Det hoppas jag dom andrar om det ska tas seriost.

Tills dess tror jag nog att wn7 kommer fortsatta vara den riktiga ratingen.

bara för att det är en parameter så betyder väl inte det att det att den behöver styra så mycket? jag håller helt med att det kan lätt bli som du säger... det går ju inte att bygga bara på antalet matcher.

damage och spotting borde vara tongivande. kanske en möjlighet att separera ut kompani, pluton och cw och få random performance
Citera
2013-09-11, 09:24
Medlem
Ace Venturas avatar
Sista 2 sakerna för nu.
Citat:
- It’s possible Sacred Valley will be reworked, specifically the issue where upper team can light up the lower team easily, but not vice versa
Visst känns det som att de norra lagen vinner betydligt oftare än de södra på den kartan? Ungefär samma som Pearl River.

Det är uppenbarligen svårt att göra riktigt bra kartor.

Citat:
- Severogorsk won’t be limited to low tiers only
Bra. Tycker den är rätt kul. Lite "sluggerfest" över det hela. Men sånt är också kul att köra emellanåt.
Citera
2013-09-11, 10:27
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
bara för att det är en parameter så betyder väl inte det att det att den behöver styra så mycket? jag håller helt med att det kan lätt bli som du säger... det går ju inte att bygga bara på antalet matcher.
Precis, om man man plotar ut grafen av formulan så ser man att efter ungefär 6000 matcher så kommer inte ratingen bli påverkade mycket mer av hur många fler matcher man har
Citera
2013-09-11, 10:38
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Blir intressant att se om denna kan konkurrera med t.ex. WN7 som vedertaget mått/begrepp?

Är faktiskt rätt intressant att läsa bakgrunden till olika termer i WN7. Tex har man lagt ett fokus på damage isf kills för att man inte ska kunna farma genom killstealing, trots att kills betyder mer. Likaså räknas inte cap-points med eftersom det inte är korrelerat med win rate till skillnad från defence points.
En viktig poäng med WN7 är att allting är korrelerat med win rate, men man har gjort omviktningar för att personer som farmar win rate genom plutoner, kompanier, sälklubbning inte ska ses som jättebra spelare.

Citat:
Bara i affären alltså. Jag förstår faktiskt inte syftet med det upplägget?

För att undvika en liknande Type59 rush. Vad jag hört är T-34-3 inte värd 10000 guld (min Type59 kostade 7500).

För övrigt, angående spelare, här är några intressanta från NA-servern.
http://www.noobmeter.com/player/na/camador/1000009399/
Någon i din stil Macbue

http://www.noobmeter.com/player/na/_o7_/1003577422/
Se hans spelade tanks

http://www.noobmeter.com/player/na/Marxist/1000554378/
Gissa vilken tanks han gillar
http://www.noobmeter.com/player/na/Tazilon/1001220800/
Eller han här
Citera
2013-09-11, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Är faktiskt rätt intressant att läsa bakgrunden till olika termer i WN7. Tex har man lagt ett fokus på damage isf kills för att man inte ska kunna farma genom killstealing, trots att kills betyder mer. Likaså räknas inte cap-points med eftersom det inte är korrelerat med win rate till skillnad från defence points.
En viktig poäng med WN7 är att allting är korrelerat med win rate, men man har gjort omviktningar för att personer som farmar win rate genom plutoner, kompanier, sälklubbning inte ska ses som jättebra spelare.

För att undvika en liknande Type59 rush. Vad jag hört är T-34-3 inte värd 10000 guld (min Type59 kostade 7500).

För övrigt, angående spelare, här är några intressanta från NA-servern.
http://www.noobmeter.com/player/na/camador/1000009399/
Någon i din stil Macbue

http://www.noobmeter.com/player/na/_o7_/1003577422/
Se hans spelade tanks

http://www.noobmeter.com/player/na/Marxist/1000554378/
Gissa vilken tanks han gillar
Eller han här

inte smickrande det där, men sanning är nog att han just är så bra ..på de tanksen
jag har xvm som visar eff på den tanken de spelar och kontot, så kan man dra lite mer slutsatser om man vill det. _OM_ man ska dra slutsaters ifrån stats.

vid klanrekryteringar så sållas dessa ut vid avg damage per klass och där kan du ja ha hur hög winrate och damage på lägre tiers, man når ju inte upp i allafall till siffrorna, luftslottet ramlar ihop då.

om folk kan jaga stats och gå all in på det så kommer de att göra det, med "op tanks" och sälklubbning på lägre tiers.
Citera
2013-09-11, 11:05
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
inte smickrande det där, men sanning är nog att han just är så bra ..på de tanksen
jag har xvm som visar eff på den tanken de spelar och kontot, så kan man dra lite mer slutsatser om man vill det. _OM_ man ska dra slutsaters ifrån stats.

vid klanrekryteringar så sållas dessa ut vid avg damage per klass och där kan du ja ha hur hög winrate och damage på lägre tiers, man når ju inte upp i allafall till siffrorna, luftslottet ramlar ihop då.

om folk kan jaga stats och gå all in på det så kommer de att göra det, med "op tanks" och sälklubbning på lägre tiers.
Det där är faktiskt en bra grej. Hur många har man inte sett som mestadels driver runt i sin KV1-S med en bra eff. Sen när man kollar spelarens konto är personen värdelös på så gott som alla tanks, förutom just KV1-S.
Tycker majoriteten med bra eff har spelat löjligt mycket på just en speciell tank... för att sedan också kunna spy ut sitt hat mot alla som är sämre - trots att personen i fråga antagligen är sämre med övriga tanks .
Undantag finns såklart
Citera
2013-09-11, 11:29
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:

Jag gillar iofs när damage går före kills. Tar hellre en "Understödjare" än en "Top Gun" i en randommatch faktiskt. Att rejält tufsa till minst 6 motståndare (så att det blir enklare kills för lagkamraterna senare) känns för mig personligen oftare som en aningens vassare insats än att få samma antal kills (där flertalet kanske bara var med någon enstaka procent kvar).

En annan fråga är om den här nya rankingen kanske kan ligga till grund för ett helt nytt - och ännu bättre sätt - att jämföra och ranka spelare? En WN8 helt enkelt?

Citat:
Eller han här
Ha ha! 28k matcher i VK2801. 10k i alla övriga tanks tillsammans...

Citat:
Nu har jag aldrig kört Type-59 men däremot T-34-3 på testservern - och den ger inte alls någon OP-känsla (som jag antar att Type-59 gör/gjorde?). Tvärt om. Har du T-34-2 så lär du inte vara speciellt sugen på 3:an (om den inte farmar löjligt mycket krediter) för de är väldigt lika. Dessutom har du har möjligheten att slippa den dryga reloadtiden på 120:an genom att köra med 100:an istället på 2:an. Så jag har svårt att se att det skulle bli någon större rusningen efter den här, men vem vet?
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-09-11 kl. 11:37.
Citera
2013-09-11, 11:53
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Jag gillar iofs när damage går före kills. Tar hellre en "Understödjare" än en "Top Gun" i en randommatch faktiskt. Att rejält tufsa till minst 6 motståndare (så att det blir enklare kills för lagkamraterna senare) känns för mig personligen oftare som en aningens vassare insats än att få samma antal kills (där flertalet kanske bara var med någon enstaka procent kvar).

Jag med, har fler Confederate än Top Gun.

Citat:
Nu har jag aldrig kört Type-59 men däremot T-34-3 på testservern - och den ger inte alls någon OP-känsla (som jag antar att Type-59 gör/gjorde?). Tvärt om. Har du T-34-2 så lär du inte vara speciellt sugen på 3:an (om den inte farmar löjligt mycket krediter) för de är väldigt lika. Dessutom har du har möjligheten att slippa den dryga reloadtiden på 120:an genom att köra med 100:an istället på 2:an. Så jag har svårt att se att det skulle bli någon större rusningen efter den här, men vem vet?

Type59 har aldrig varit OP, snarare så att det var den billigaste premium tanken vid sidan av KV-5. Vad som skapade myten var att den hade OK front armour, bra turret armour, samt att den var den mest mobila premiumtanken, vilket gjorde att man kan mobba lägre tier tanks utan problem + att wolf packs fungerade utomordentligt bra. Vidare så var detta under Tier +/-3 eran, så man stötte på wolf packs av dessa i en tier5 tank. Tror även att Type59 i början också enbart såg tier8 max, dvs inga tier9 mediums som äter Type59s till frukost. Nackdelen med en Type är kanonen som är sådär och rörligheten som är lägre än andramediums. De som har Types i nuläget är till största delen folk som skaffade dem under den tiden och de brukar vara rätt bra spelare efter att ha spelat 1+ år.

Hade Type59 släppts fri idag hade inte samma sak skett, eftersom vi har tierspridning av MM på +/-2 samt guldammo för credits. Ärligt talat tror jag ett antal spelare laddar guld av princip när de ser en Type utan att behöva det, jag gör det iaf när jag möter andra Types, som också gör samma sak.
Citera
2013-09-11, 15:32
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Jag med, har fler Confederate än Top Gun.
Kolla precis och har något mer conf jag med men har en tendens att gå för kills när jag ligger på 5 dödade.

Citat:
wolf packs fungerade utomordentligt bra.
Huuuu ryser vid blotta tanken på wolfpacks med 8-9st, kunde slakta hela lag själva och krävde ett djävla bra samarbete för att slå ut.

Citat:
Nackdelen med en Type är kanonen som är sådär
Lite bättre sen pen 175 -> 181mm, 175mm är inte tillräckligt.
Hände ibland man hamna i 1vs1 med andra type59's och inte kunde göra någon skada direkt, brawla en för ett tag sen vi höll på säkert 5 minuter innan jag lyckades pressa upp fanskapet mot ett hinder så han inte kunde vända sig om och skydda sin veka sida.
Annars var det larvbanden som gällde så man kunde skjuta på sidor eller arsle.

Citat:
De som har Types i nuläget är till största delen folk som skaffade dem under den tiden och de brukar vara rätt bra spelare efter att ha spelat 1+ år.
Knappt körd den det senaste året men 883 matcher med 50.4% WR, känns så mjuk och semilångsam nu.

Citat:
eftersom vi har tierspridning av MM på +/-2
Type 59 har preferentiell matchmaking så den ska se max tier 9.
Senast redigerad av Arne.Anka 2013-09-11 kl. 15:35.
Citera
2013-09-11, 18:29
Moderator
Arne.Ankas avatar
Kommit nån info än om vad patch 8.9 kommer innehålla bortsett kv-1s's kanoner?

Hört löst att många mods kommer sluta fungera med nästa patch, nån som vet mer detaljerat?

Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
Snälla alla, sluta diskutera med 1988.
Jag vill bara ha en tråd där vi kan diskutera World of Tanks utan att behöva läsa sånt här dravel.

Kan ni inte sköta er interna lilla dispyt via PM, så att resten av oss slipper se skiten?
+1
Citera
2013-09-11, 18:44
Medlem
Inzaneclowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Kommit nån info än om vad patch 8.9 kommer innehålla bortsett kv-1s's kanoner?

Hört löst att många mods kommer sluta fungera med nästa patch, nån som vet mer detaljerat?

Nej, jag har inte hittat något om det än men jag har hört samma rykten om modsen på annat håll.
I nuläget så använder jag bara siktes- och zoom out-modden så för min del spelar det ingen större roll. Men om de ska ge sig på xvm-moddar som hitbox etc, då blir jag nog lite sur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in