2013-09-10, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
På NA-servern är det tydligen följande tanks som gäller:

The following tanks are in demand for Clan Wars: T57, T110E5, T-62A, Batchat 25t, E-100.
The following tanks are in demand, but in lesser numbers: 121, Foch155, Object 268, T110E3, GW Type E, Object 261, M53/M55.
The following tanks are alright: FV215b, IS-7, AMX 50B, E-50M, M48 Patton, M60, Leopard 1, T110E4, Object 263, FV215 183, Batchat 155, T92.
The following tanks are shameful and should never take part in Clan Wars: JpE-100, Maus, IS-4, FV4202, 113, Conqueror GC.

För övrigt kommer tydligen Foch155 och T57 Heavy bli träffade av nerfen i 8.9 dvs inte patchen som kommer senare i veckan. Kör inte själv CW pga tidszoner, men det blir kanske annorlunda när roaming sker.
Och:

finns det någon faktiskt plan för roaming, eller är det samma status som legosoldater.. dvs snack och en tanke nångång för länge sedan?

för övrigt NA serverns wishlist.. bort med e100 och in med is-7 så stämmer det väl med vad iallafall jag ser på CW kartan.

punkt 2 och 3 är ju tanks som man väljer beroende på offnce eller defence, och vad man tänker sig för taktik i övrigt.. och givetvis, låsta tanks i övrigt.

En veckas strider på kartan kräver ju att man har ett antal tanks att rulla runt på, det var längesen sedan jag hade alla 15 låsta, men det har hänt. Känns som 10 tanks borde man ha per medlem för aktivt spelande på kartan.

de enda tanks jag aldrig ser är 113 och m60 i CW, annars kan det dyka upp det mest konstiga sammansättningar och udda tanks. 14 amx 50b och ett arty på Karelia tex.. otrevlig överraskning. :-)
Citera
2013-09-10, 14:12
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
...och udda tanks. 14 amx 50b och ett arty på Karelia tex.. otrevlig överraskning. :-)
Kände hur arslet börja krampa där fyfan för att möta 14st såna vagnar, visst inte mycke till pansar men de biter rätt bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Conqueror GC.
Den har jag sett efterfrågas i chatt några gånger för CW.
Citat:
För övrigt kommer tydligen Foch155 och T57 Heavy bli träffade av nerfen i 8.9 dvs inte patchen som kommer senare i veckan. Kör inte själv CW pga tidszoner, men det blir kanske annorlunda när roaming sker.
Långsammare omladdningstid?

Citat:
Och:
http://i.imgur.com/k8aVl.gif
Bildlänken försvann i ditt inlägg.
Citera
2013-09-10, 15:09
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
finns det någon faktiskt plan för roaming, eller är det samma status som legosoldater.. dvs snack och en tanke nångång för länge sedan?

för övrigt NA serverns wishlist.. bort med e100 och in med is-7 så stämmer det väl med vad iallafall jag ser på CW kartan.

punkt 2 och 3 är ju tanks som man väljer beroende på offnce eller defence, och vad man tänker sig för taktik i övrigt.. och givetvis, låsta tanks i övrigt.

En veckas strider på kartan kräver ju att man har ett antal tanks att rulla runt på, det var längesen sedan jag hade alla 15 låsta, men det har hänt. Känns som 10 tanks borde man ha per medlem för aktivt spelande på kartan.

de enda tanks jag aldrig ser är 113 och m60 i CW, annars kan det dyka upp det mest konstiga sammansättningar och udda tanks. 14 amx 50b och ett arty på Karelia tex.. otrevlig överraskning. :-)

Jo, toppklanerna på NA kräver minst 3 CW kapabla tanks för att få vara medlem. Tank locking kom senare till NA jämfört med EU.

Hade varit kul med CW, jag har 2 tier 10s och kan nog skaffa mig 2-3 st till rätt snabbt om jag hade behövt det. Men CW tiderna på NA fungerar inte med ett normalt jobb och jag har inte lust att grinda upp allt en gång till. Därför verkar roaming vara intressant, men frågan är hur det implementeras. Tex kommer man inte kunna köpa tanks på andra servrar än sin hemserver. Vad som sker med klantillhörighet vette gudarna eller SerB .

För övrigt, om ni tycker jag är taskig mot personer som inte vill lära sig spelet borde ni läsa http://ftr.wot-news.com/ för vad chefsdesignern SerB säger till folk i QA tråden på ryska forumet.
Citera
2013-09-10, 15:14
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Den har jag sett efterfrågas i chatt några gånger för CW.

Långsammare omladdningstid?

Fördelen med tier10 UK arty ska tydligen vara den massiva traversen på kanonen, men det har också M53/55 tier9 US arty och ska tydligen vara populär pga det. Fick den researchad med förra patchen och ska kanske skaffa den.

När det gäller nerfen på T57 och Foch155 vet jag inget. Gissningarna är att man kommer se till att AMX50B och T57 kommer vardera vara bäst på antingen drum reload och time between shots. Som det är nu är T57 bäst på bägge, vilket känns lite fel.
För Foch155 och Foch gissar jag på accuracy nerf, nerf bloom on track movement och rotation nerf, men har egentligen ingen aning.

Slutligen, om ni kan köp en VK3001H så får ni en gratis tank, 100% crew + garage plats med nya patchen.
Senast redigerad av Cardiac 2013-09-10 kl. 15:17.
Citera
2013-09-10, 15:33
Medlem
stog ju en del i Serb's blog... hört att han ska vara en idiot så jag har aldrig läst nått

http://worldoftanks.ru/ru/content/docs/release_notes/ chrome översatte hans originallänk ok.

massa nerfs på reloads.. varför ge sig på t44'an tex?

aja... nya probs med mods och nya kataloger och skit. rince and repeat...
Citera
2013-09-11, 00:54
Bannlyst
Fick precis Batchatten

Victory!
Battle: Steppes den 11 september 2013 00:42:57
Vehicle: Bat.-Châtillon 25 t
Experience received: 1*951
Credits received: 95*343
Battle Achievements: Top Gun, Master Gunner, Mastery Badge: "Ace Tanker"
Citera
2013-09-11, 05:57
Moderator
Arne.Ankas avatar
Wow, älskar hur xp systemet funkar

Pearl river, säger klart och tydligt att jag kommer inte pressa över bron utan stanna en bit bakom så fienden måste pressa och sätta sig själva i en dålig situation, givetvis så lyssnar bara ett par stycken medans resten pressar på.

Sluta med att matchen vanns, jag hade inte skjutit nånting, jag hade knappt kört nånting, jag hade inte upptäckt nånting men ändå va jag inte sämst i matchen sett till xp
Citera
2013-09-11, 08:36
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
stog ju en del i Serb's blog... hört att han ska vara en idiot så jag har aldrig läst nått

chrome översatte hans originallänk ok.

massa nerfs på reloads.. varför ge sig på t44'an tex?

aja... nya probs med mods och nya kataloger och skit. rince and repeat...

Nja, hade du behövt höra en massa gnäll från Wehraboos hela tiden hade du också blivit sarkastisk. För övrigt kommer tyska tanks buffas i denna patch, där tex Tiger får 2 högre i RoF, och detta i patch 8.8.

T44an nerfas inte, samtliga 100 mm kanoner får högre alfa och lägre RoF som ger exakt samma DPM före och efter.
Citera
2013-09-11, 09:01
Medlem
Ace Venturas avatar
Ser fram emot 8.8 idag...

Citat:
New 8.8 personal rating is a complex index of player’s combat efficiency, based on six parameters:

- average experience (without PA bonus)
- average damage dealt per battle
- amount of battles played
- winrate
- winrate in battles where the player survived
- hit rate

In order to make the rating system more fair, average experience per battle will be calculated freshly from the point of 8.8 going live (new system introduction). Player experience, gained before 8.8, will not be taken into account.

The new system has following advantages:

- more objectivity: only pure XP gained will be taken into account, without PA or event/special bonuses
- not only player’s skill, but also player’s experience (archieved by the amount of battles) will be taken into account
- new accounts opened only for statpadding/twinking will never have good rating, because they will have low battle amount. This urges players to develop their main account and helps to fight twinks/sealclubbers/pedobears
- the rating is based on internal WG data, which guarantees the rating accuracy and makes it impossible to “fix” it (the way 3rd party can)

Blir intressant att se om denna kan konkurrera med t.ex. WN7 som vedertaget mått/begrepp?

Citat:
MM fix in 8.8: “Some problems with settings of servers on which the MM runs were fixed – we will give them more computing power allocated on handling the battle queues, which will lead to better battle balancing.”

Kan bara hoppas på att dom fixar till helvetet vi har som spelar i tier VIII också. För det är f*n inte kul att köra tier X-matcher med de kärrorna v a r e n d a j*vla gång.... (13 av 16 för mig igår kväll).

Citat:
- Storm states that the player opinion “there is less than one arty and one scout per battle on average” is not true according to WG’s statistics
- how much arty in battles on average? “less than Storm would like”

Körde flera matcher igår med 5 (2+3) arty eller mer. Vändningen kanske redan är här? Fast det låter ju på kommentaren som att en liten arty-buff ändå kan vara på g?

Citat:
It will not be possible to buy 112 or T-34-3 for gold in 8.8
Bara i affären alltså. Jag förstår faktiskt inte syftet med det upplägget?

Citat:
Superpershing will be sellable for gold only until 8.9 comes out
Ångest. Sälja, eller inte sälja...?

Citat:
as confirmed earlier by WG, a lot of mods stopped working in 8.8.
= Skadeglädjen är den enda sanna glädjen.
Just kidding.... Det blir väl ändå säkerligen så att "fuskarna" klarar sig (som vanligt) medan de som gör seriösa förbättringar/förändringar i WoT får lida.

Citat:
If you have VK3001H in the hangar, you will get a free VK3002 with a garage slot and 100 percent crew
Som vanligt är man ett steg "off". Sålde min VK3001H bara för några veckor sedan men eftersom den ändå är lite småkul så köpte jag tillbaka den nu. Vet inte om det var klokt eller inte? Ponera att jag inte vill ha kvar någon av dessa om ett tag så hoppas jag ändå att jag går med plus om jag säljer båda? (+ att jag då iaf har en 100% crew kvar och en extra garageplats).
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-09-11 kl. 09:29.
Citera
2013-09-11, 09:03
Medlem
tråkigt med tyskar.. för mig menar jag... det är den nationen jag hoppat över har bara maus och e100.

jag är urusel på alfa damage och rof sänker de ladd-tiden så är det en nerf för mig spontant eftersom min vetskap tar slut där tack för vidareutvecklingen Cardiac

and notes... ska man äntligen få lite användning för antalet matcher då tror jag har 26 000, känns fan omöjligt att påverka nån ratio överhuvudtaget, slet som fan i två veckor tyckte jag och ökade 1220 -> 1234 och 54-> 56, riktigt gris-spel med "tålamod" och egostiskt damage och decap.
Senast redigerad av plastdunkk 2013-09-11 kl. 09:08.
Citera
2013-09-11, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Bara i affären alltså. Jag förstår faktiskt inte syftet med det upplägget?

Begränsa mängden. De vill inte ha en situation där det är 30 stycken per match.
Citera
2013-09-11, 09:10
Medlem
Carolus_Rexs avatar
Jag fattar inte varfor wargaming har med antal matcher spelade i sitt rating system. Finns ju hur manga klappmongon som helst med ~20k matcher spelade o 44% winrate och usla stats annars som kommer se battre ut an vad dom egentligen ar tack vare att dom spelar 100 matcher per dag. Sen sa verkar det som att average damage per game inte bryr sig om vilken tier man spelar i? Det ger ju stora bonusar for de som enbart spelar tiers 8-10 jamfort med andra som kor tiers 5-6 till exempel och da snittar mindre skada. Det hoppas jag dom andrar om det ska tas seriost.

Tills dess tror jag nog att wn7 kommer fortsatta vara den riktiga ratingen.
Senast redigerad av Carolus_Rex 2013-09-11 kl. 09:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in