Citat:
Ursprungligen postat av
BizzareAdvokado1989
Bara för man inte bygger efter metan och inte delar åsikter med riot så skämmer man ut sig?? Det är personer som mig själv som skapar nya builds och får folk att inse att champions som ingen rört på ett år är viable. Ni borde hylla personer som vågar bryta metan och föra LoL framåt.
Riot kan påverka metan, men det är inte de som bestämmer den.
Sen tycker jag absolut att nya builds är intressanta, med botrk PD är inte nya build, att bygga botrk på alla champs är t.om. förlegad meta sen itemen var OP, idag är det en stark item, men inte i närheten av lika kostnadseffektiv, vilket i sin tur gör att den inte är värd att bygga på vissa champs.
som exempel, jarvan får mer damage av en LW än en botrk, han får inte lifesteal visst, men kostnaden är avsevärt mycket lägre.
Så jo, visst är det bra att du försöker med "nya" builds men gör något som faktiskt är vettigt i sådanna fall, istället för botrk och pd på varje champ.
Jag började spela avarice ashe för länge sen och tycker det är riktigt roligt, jag tog det inte från någon annan utan använde mig utav det i någon form av "trollgame". Efter det går jag tillbaka och spelar det då och då, men nej det är inget nytt koncept. Bankplank är nästan lika gammalt som gp10 items. Medan ashe är en något nyare företeelse med den nya avarice. Men det är riktigt roligt att maxa E spela passivt med avarice och efter ~20 min sitta på ca 2k mer guld än din motståndare trots samma cs.
Angående din fråga gällande annie mid, så beror det helt på vad du möter, men en rod of ages är aldrig fel, Annie har kort ränge och behöver lite extra hp.
Rod -> Deathcap -> Voidstaff
Har du problem med mana släng in en chalice som blir en athenes och sorc boots någonstans där så har du en sjysst core som du får anpassa efter mostånd (ex zhonyas mot assains mid eller abyssal mot ap du har problem med)