2013-09-11, 09:19
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizzareAdvokado1989
Bara för man inte bygger efter metan och inte delar åsikter med riot så skämmer man ut sig?? Det är personer som mig själv som skapar nya builds och får folk att inse att champions som ingen rört på ett år är viable. Ni borde hylla personer som vågar bryta metan och föra LoL framåt.

Riot kan påverka metan, men det är inte de som bestämmer den.

Sen tycker jag absolut att nya builds är intressanta, med botrk PD är inte nya build, att bygga botrk på alla champs är t.om. förlegad meta sen itemen var OP, idag är det en stark item, men inte i närheten av lika kostnadseffektiv, vilket i sin tur gör att den inte är värd att bygga på vissa champs.

som exempel, jarvan får mer damage av en LW än en botrk, han får inte lifesteal visst, men kostnaden är avsevärt mycket lägre.

Så jo, visst är det bra att du försöker med "nya" builds men gör något som faktiskt är vettigt i sådanna fall, istället för botrk och pd på varje champ.

Jag började spela avarice ashe för länge sen och tycker det är riktigt roligt, jag tog det inte från någon annan utan använde mig utav det i någon form av "trollgame". Efter det går jag tillbaka och spelar det då och då, men nej det är inget nytt koncept. Bankplank är nästan lika gammalt som gp10 items. Medan ashe är en något nyare företeelse med den nya avarice. Men det är riktigt roligt att maxa E spela passivt med avarice och efter ~20 min sitta på ca 2k mer guld än din motståndare trots samma cs.

Angående din fråga gällande annie mid, så beror det helt på vad du möter, men en rod of ages är aldrig fel, Annie har kort ränge och behöver lite extra hp.

Rod -> Deathcap -> Voidstaff

Har du problem med mana släng in en chalice som blir en athenes och sorc boots någonstans där så har du en sjysst core som du får anpassa efter mostånd (ex zhonyas mot assains mid eller abyssal mot ap du har problem med)
Senast redigerad av N3ss3 2013-09-11 kl. 09:21.
Citera
2013-09-11, 10:39
Medlem
Citat:
Funderar på att plocka upp Annie mid. Tips på build?

21-0-9 Masteries

Standard mid runer

Dorans blade - för farm + tidigt harasse, farma med Q, rusha dfg,mobility skor, sen zonya/void/rab beror på vem du möter, pusha waven och rusha bot varje gång du har ulti för 1-2 kill, bemästrar du henne bra kan du nog vinna rätt snabba games, tycker hon suger lategame, men det är min åsikt, finns säkert folk som gillar henne late
Citera
2013-09-11, 10:49
Medlem
KnaazMannens avatar
Tjena. Jag har en fråga angående Smartcast. Är det något som man bör lära sig ? Jag spelar i Silver Division och skulle vela bli en bättre spelare men vet inte vilka åtgärder jag sak ta till....
Citera
2013-09-11, 10:53
Medlem
lvl 10 och får möta Silver V spelare, gotta love matchmaking. Eller?
Citera
2013-09-11, 10:54
Medlem
ImSoAwesomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnaazMannen
Tjena. Jag har en fråga angående Smartcast. Är det något som man bör lära sig ? Jag spelar i Silver Division och skulle vela bli en bättre spelare men vet inte vilka åtgärder jag sak ta till....

Du bör ha smartcast på allt, utom ult dock
Citera
2013-09-11, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnaazMannen

Jag tycker det är bäst att köra utan smartcast på nästan alla skillshots. Resten kör jag med smartcast.
Citera
2013-09-11, 11:37
Medlem
ShizzleNizzles avatar
Citat:
Funderar på att plocka upp Annie mid. Tips på build?

http://www.mobafire.com/league-of-legends/build/annies-instantkill-mashup-ap-mid-s3-273394

Den kör jag efter, dock tycker jag att man kan köra 21/9/0 också, fungerar lika bra. Så jävla kul när motståndarlaget har en Yi i jungeln som försöker ganka, och man får in en stun med Q och landar hela sin W på Yi så är han som en hög med aska. Det enda som är jobbigt för mig är en Akali, men det går också att countra igenom att spela smart. Angående själva itembuilden brukar jag köra skorna först sedan rusha rabadons och där efter köra rylais, liandrys, voidstaff sedan deathfire grasp. Sorcerer's shoes är inte nödvändiga heller, möter du en heavy AP så kör på mres skorna. Kan ju slänga in en botrk och en PD också om du känner för't.
Citera
2013-09-11, 11:42
Medlem
StandardKamelens avatar
Citat:
Ja men det har Riot sig själva att skylla, om man gör ett item så starkt så är det inte konstigt att många har det i sin core build

Sedan nerfen så är det ju faktiskt inte core i alla längre.
Sedan det där med Cait>Vayne, du vill ju ta ner tornet så fort som möjligt i den matchupen för att avsluta matchen så fort som möjligt? Vayne blir ett monster i late, alltså vill man ju inte ta det dit.
Citera
2013-09-11, 11:50
Medlem
StandardKamelens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantrid
Jag tycker det är bäst att köra utan smartcast på nästan alla skillshots. Resten kör jag med smartcast.

Smartcast är i 90% av fallen det bästa, skillshots också. Med lite träning lär man sig range och aim, du sparar nästan en halv sekund vilket kan vara skillnad mellan liv och död.

De spellsen jag inte använder smartcast på är Rumbles och Ziggs ultimates.
Citera
2013-09-11, 12:05
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StandardKamelen
Smartcast är i 90% av fallen det bästa, skillshots också. Med lite träning lär man sig range och aim, du sparar nästan en halv sekund vilket kan vara skillnad mellan liv och död.

De spellsen jag inte använder smartcast på är Rumbles och Ziggs ultimates.
Nja, smartcast är inte bäst i 90% av alla fall längre. Vissa gubbar har buggar med smartcast (Tyvärr).
Mest kända är väll buggen som har hänt i flera LCS matcher är att om man spelar ezreal och trycker lite "luddigt" med E så e'ar den åt helt fel håll vilket resulterar i att man dör.
Citera
2013-09-11, 12:13
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantrid
Annie är väl en okej mid champ. Skaffa en tidig botrk och abusa hennes aa range.
Ja men nu pratade jag AP inte AD. Inga tvivel i mitt huvud om att det är en bra build när man kör AD-annie men jag har redan några AP champs som jag spelar AD och vill egentligen inte ha fler

Tack för de andra tipsen dock, ska testa.

Citat:
Ursprungligen postat av StandardKamelen
Sedan nerfen så är det ju faktiskt inte core i alla längre.
Sedan det där med Cait>Vayne, du vill ju ta ner tornet så fort som möjligt i den matchupen för att avsluta matchen så fort som möjligt? Vayne blir ett monster i late, alltså vill man ju inte ta det dit.
Ja, jag sa ju det. Har du ett lag som är starkt early ska du försöka avsluta.
Och om man har stoppat henne ifrån att farma tillräckligt lägga så borde du ligga minst två items före henne och kan således vinna matchen medan hon försöker komma tillbaka.
Citera
2013-09-11, 12:13
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Nja, smartcast är inte bäst i 90% av alla fall längre. Vissa gubbar har buggar med smartcast (Tyvärr).
Mest kända är väll buggen som har hänt i flera LCS matcher är att om man spelar ezreal och trycker lite "luddigt" med E så e'ar den åt helt fel håll vilket resulterar i att man dör.

Japp, detta är sant. Samma gäller för Rumble ult samt Anivia väggen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in