2013-04-09, 11:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oneandnotonly
Hur kommer det sig då att jag vann typ 6 och förlorade 4, men hamnade i bronze 2 ?
Dina poäng i ligan beror på väldigt många faktorer. Dels ditt motståndarlag men även ditt eget lag. Är det höga odds att ditt motståndarlag skulle vinna får du mer LP.
Citera
2013-04-09, 11:18
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filipsrbin
Förstår inte varför alla hatar quinn? Visst hon har en kort attackrange men använder du E kommer du komma vid din attack range efter hoppet + att du kommer göra extra mycket skada OCH få attackspeed. Hennes Q är underbar om en adc engagear dig eftersom du blindar dem.
Quinn som ad är bara värdelös ju. Ska du göra din E för att döda en cait eller vadå? Mjo, q är väll bra men den är väldigt lätt att dodgea också. Och på tala på hennes värdelösa ulti med..

Citat:
Ursprungligen postat av oneandnotonly
Hur kommer det sig då att jag vann typ 6 och förlorade 4, men hamnade i bronze 2 ?
Spelade du s2 så har du antagligen dålig "grund" elo/mmr ifrån början.
Citera
2013-04-09, 13:19
Medlem
[quote=irken]Quinn som ad är bara värdelös ju. Ska du göra din E för att döda en cait eller vadå? Mjo, q är väll bra men den är väldigt lätt att dodgea också. Och på tala på hennes värdelösa ulti med..

Förstår inte varför den är värdelös? Du får en insane attack speed och det är bara att E:a fram till motstånader och blinda h*n så är det liksom vunnet (iallafall så som jag gör, vet inte hur du själv gör). Kanske bara jag som mött dåliga motståndare men jag vinner oftast games som quinn. Kan dock säga att hennes early game är meh men lategame är hon riktigt stark
Citera
2013-04-09, 14:08
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filipsrbin
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Quinn som ad är bara värdelös ju. Ska du göra din E för att döda en cait eller vadå? Mjo, q är väll bra men den är väldigt lätt att dodgea också. Och på tala på hennes värdelösa ulti med..

Förstår inte varför den är värdelös? Du får en insane attack speed och det är bara att E:a fram till motstånader och blinda h*n så är det liksom vunnet (iallafall så som jag gör, vet inte hur du själv gör). Kanske bara jag som mött dåliga motståndare men jag vinner oftast games som quinn. Kan dock säga att hennes early game är meh men lategame är hon riktigt stark
Pratar du om ultin eller vad pratar du om? Ja, alltså. Gör du så i en teamfight så kommer du bli instatgibbad bara. Antagligen du som bara mött dåliga motståndare.

Ska vi jämföra den ad carry med näst lägst range så är det Vayne, och hennes lategame är ett av det bästa för AD carrys och det kan du ju knappast säga om quinn's lategame. Sen om du fick välja en ulti som en annan ad carry har så hade du nog valt den istället för quinn's. Att behöva "gå" in i hela teamfighten som ad carry för att man är i melee form tar ju bort hela grejen med ad carrys. Är ju av en anledning man inte kör en ad melee carry (fiora, trynda eller yi) botlane.

Jag skulle nog säga att det är tvärtom lol, att hennes earlygame är bättre än hennes lategame. Hon är ju ingen hypercarry, utan mera en Jayce. Samma sak med honom, är av en anledning man spelar honom toplane och inte som ad carry. Visserligen går det göra honom som ad carry, men ja.

För övrigt så kommer du ju att förlora varenda trade earlygame för motståndarna har högre range så dem kan "chippa" på dig. Varje gång du ska csa så lägger dem 1-2 aa's på dig.
Senast redigerad av irken 2013-04-09 kl. 14:11.
Citera
2013-04-09, 14:11
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cSx
Lamb of God och League är fan en bra kombination. Storvev!

Det är farligt det där, lite som att lyssna på grindcore när man kör bil.
Brukar pumpa Slipknot och annan aggro-metal när jag lirar LoL ibland och självfallet blir det obligatoriska flasha in i tornet och dö, invada och dö, slåss 1 v 2 och dö och självklart skjuta ultis för tidigt alternativt missa dom helt.
Citera
2013-04-09, 14:18
Medlem
Ockstaerrs avatar
[quote=Filipsrbin]
Citat:

Problemet med Quinn i dom matcher jag sett är att en draven/cait/varus dominerar henne i lane. Hon känns inte alls tillräckligt stark, ultin känns mer som en escape. Dock så mainar jag inte AD så vad vet jag, hon kanske blir FOTM snart och alla spelar henne.
Citera
2013-04-09, 14:25
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ockstaerr
Problemet med Quinn i dom matcher jag sett är att en draven/cait/varus dominerar henne i lane. Hon känns inte alls tillräckligt stark, ultin känns mer som en escape. Dock så mainar jag inte AD så vad vet jag, hon kanske blir FOTM snart och alla spelar henne.
Ja, verkligen. Alla ad carrys som spelas just nu draven/cait/varus/mf/ez är ju alla bättre i lane än Quinn, såvida den andra ad carry vet också vad den gör.
Ultin är mera en escape/transport tool. Lär fungera bättre i top/mid och dra ulti till en sidelane och ganka så. FOTM som ad carry tror jag hon aldrig kommer bli såvida hon inte buffas, men kanske lite mera play i top/midlane.
Citera
2013-04-09, 14:33
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ja, verkligen. Alla ad carrys som spelas just nu draven/cait/varus/mf/ez är ju alla bättre i lane än Quinn, såvida den andra ad carry vet också vad den gör.
Ultin är mera en escape/transport tool. Lär fungera bättre i top/mid och dra ulti till en sidelane och ganka så. FOTM som ad carry tror jag hon aldrig kommer bli såvida hon inte buffas, men kanske lite mera play i top/midlane.

Jag har hela tiden trott att hon skulle bli en topchamp. Hon har hyfsad skada, men det handlar mer om mobility. Bygger man henne som bruiser så kommer hon utan tvekan fungera att spela top och med tp om möjligt blir ganksen ännu värre.
Citera
2013-04-09, 14:39
Medlem
Om du har 1800 Hiddenelo men är kvar i Silver 5..när du väl vinner dina promo games där kommer du komma upp i Silver 1 direkt
LP betyder inget egentligen..hiddenelo är viktigare
Därför; om du skulle ha 95LP och du hamnar i en lobby med trolls, lämna då istället för att spela och förlora..om du lämnar lobby förlorar du endast LP men om du skulle spela och förlora, då förlorar du LP och Hiddenelo

Hiddenelo fungerar som elo systemet innan, bara det att de har gjort det lite snyggare och satt en fin border runt..

Vi kan säga denna formel, har 2 värden: värde 1 = spelarens ELO och
värdet 2 = fiendens lag genomsnittliga HIDDENELO
låt oss kalla dem eloA och eloB

Väntad Hiddenelo: (eloA spelare) = exA
exA = 1 / (1 +10 ^ (eloB-eloA / 400))

exempel: exA = 1 / (1 +10 ^ ((1320-1300/400)) = ~ 0,47

vinst: eloA = eloA + (K * (2-exA))
~ 25 <K <~ 60
eloA = eloA + K * (2-exA))

Därför får du mindre hiddenelo och mer LP..inte hört nåt om hur LP fungerar mer än att du får mer LP ju högre hiddenelo du har, och har du 1200hidden elo men är i platinum så får du ca 1LP per win
Citera
2013-04-09, 14:40
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Jag har hela tiden trott att hon skulle bli en topchamp. Hon har hyfsad skada, men det handlar mer om mobility. Bygger man henne som bruiser så kommer hon utan tvekan fungera att spela top och med tp om möjligt blir ganksen ännu värre.

Jag med, därför spelar jag henne top

BORK, FM, BC, Zephyr och BT. eller byta ut något mot en warmogs om det behövs och man bara mördar på!
Citera
2013-04-09, 14:45
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Ja, verkligen! Jag håller verkligen med att hon är ungefär som en "jayce". Hon är ju visserligen inte naturligt tanky, men att spela henne top skulle nog fungera jättebra. Hon har en liten escape, hon har en blind, och hon är ranged. Jag tror inte att hon behöver TP, men klart man kan testa.
Citera
2013-04-09, 14:48
Medlem
Skywallkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSweeneyTodd
Jag med, därför spelar jag henne top

BORK, FM, BC, Zephyr och BT. eller byta ut något mot en warmogs om det behövs och man bara mördar på!

dock är det väl mer värt att picka t.ex. Vayne då som har max health true dmg?

börjat köra kha zix rätt mycket mid nu, sjukt rolig. Vilka countrar honom?
Ryze och Kayle lär ju vara sjukt stark mot honom. Egentligen alla som inte har någon direkt CD på sina spells.

har de mer än 4-5 sekunder cd så är det bara hoppa på dom så fort de använt sin spell, hur är kassadin mot honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in