Citat:
Ursprungligen postat av
okaend
Jajo, men ligger du i challenger bör det ju inte vara nå problem att få upp låt säga.. en snubbe från bronze 5 till guld 5. 50kr per division och sen 100 för varje promo man tar. 2 st promos mellan bronze 5 och guld 5, 200 spänn, sen adderar man alla divisioner man klättrar också så det blir ju en hel del också. Man vill väl inte vara för dyr heller. Fast jag vet inte, jag har aldrig elo boostat någon, så 100kr/division kanske är vettigare.
Nä, men nu är han ju inte i challenger och så vitt jag vet satt han fast i guld ett några veckor.
Varför ska du ta så lite och vara den billigaste när du rent generellt kan tjäna mycket mera pengar på det förstår jag inte heller, menmen vill du jobba för 10kr / timmen så hey, kör på.
Tex, tar du 50kr för en bronze div så är det ju fortfarande minst 4-5 matcher som måste spelas bara för att ta dig till 100 LP och sen 2 matcher minst för att vinna promon, är varje match 30 minuter så är det ju fortfarande ~6 timmars jobb för hela 50kr.
Sen är det ju givetvis mycket smartare att boosta högre upp om man kan och är tillräckligt bra, tror man va tvungen att ha 75-80% winrate för att vara effektiv och faktiskt tjäna "OK" med pengar. Låter ju som 200kr / div är jättemycket, men tänker man efter (det är ca 4-6 timmars jobb med 90% winrate) så är det inte spec mycket.
Sen kanske han borde börja med att faktiskt testa att dra upp ett account ifrån silver till diamond V igen och se om han faktiskt klarar det, men hey.. det är vad jag tycker. Och speciellt hur effektivt han kan göra det, om han klarar det med 75-90% winrate eller inte. Jag hade inte (om jag ska köpa elo-boost) köpt av honom iaf.