2013-08-05, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockstark
Aa håller med! Hans stream är mysig, bra musik och jag gillar hans attityd.

Då åkte man upp till silver4:an haha

Vänta tills Silver 1...
Citera
2013-08-05, 23:31
Medlem
Vafan jag blev Dc mitt i mitt jävla Ranked Game lol bara crashade helvete
Citera
2013-08-06, 00:06
Medlem
Augmenteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrChrisBlack
Vafan jag blev Dc mitt i mitt jävla Ranked Game lol bara crashade helvete
Har du LolReplay/Recorder igång i bakgrunden?
Citera
2013-08-06, 00:49
Medlem
Incipios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av franzstrudel
Hej, jag som lirat ett tag nu står och stampar på Normal games.
Undrar om det finns någon schysst stream som är lite pedagoisk, där hen berättar vad man ska tänka på osv?.

Mvh
Franz Strudel

Håll utkik efter proffs som ger lektioner till sina subs, dom är inte så speciellt skräddarsydda utan man kan faktiskt ta åt sig en del och kanske lära sig ett o annat.

http://www.youtube.com/user/gbay99 dessa är väl helt ok, skön kille som berättar och vissa videos innehåller en del intressanta resonemang.
Citera
2013-08-06, 01:44
Medlem
AIKDaniels avatar
Har fått folk som börjat skriva till mig om att de skulle vilja ha hjälp att dra upp sina konton, någon kis som har lirat 1300 ranked s3 frågar ifall jag kan dra han från Guld II till Guld I/Plat V.

Hur mycket betalt hade ni tagit för att göra det? (tänker RP isf)
Citera
2013-08-06, 02:22
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel
Har fått folk som börjat skriva till mig om att de skulle vilja ha hjälp att dra upp sina konton, någon kis som har lirat 1300 ranked s3 frågar ifall jag kan dra han från Guld II till Guld I/Plat V.

Till plat, en hundring kanske.
Citera
2013-08-06, 02:26
Medlem
Citat:

Beror ju på hur mycket LP han får per match också. Kanske sitter på +1 lp vinst och -15 förlust. Måste du ju spela ett par matcher för att få upp hans MMR. Men typ.. 50 kr för divisioner och 100 för promo? Jag vet inte, alla prissätter olika.
Citera
2013-08-06, 02:32
Medlem
irkens avatar
Citat:

Beror lite på hans MMR, men 200~300 / per div.

Jag tänker inte säga något jättekorkat nu, men jag tog ~100kr / bronze div, ~150 /silver div & ~200 / guld div. Googlade lite förut och det är ungefär så priserna ser ut. 50kr för en div är waaaaaaaaaay för lite för allt jävla jobb du KAN få göra. Får han 100 LP på 5 matcher oc hvarje match är ~40 min lång så är det ca 10kr / timmen..

Sen kanske du borde faktiskt testa att dra upp ett till konto till plat V, jag vet flertal killar i diamond v/iv/3 som har haft problem att boosta till plat IV effektivt (Vinna minst 75-80% av sina matcher).
Senast redigerad av irken 2013-08-06 kl. 02:35.
Citera
2013-08-06, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken

Jag tänker inte säga något jättekorkat nu, men jag tog ~100kr / bronze div, ~150 /silver div & ~200 / guld div. Googlade lite förut och det är ungefär så priserna ser ut. 50kr för en div är waaaaaaaaaay för lite för allt jävla jobb du KAN få göra. Får han 100 LP på 5 matcher oc hvarje match är ~40 min lång så är det ca 10kr / timmen..

Jajo, men ligger du i challenger bör det ju inte vara nå problem att få upp låt säga.. en snubbe från bronze 5 till guld 5. 50kr per division och sen 100 för varje promo man tar. 2 st promos mellan bronze 5 och guld 5, 200 spänn, sen adderar man alla divisioner man klättrar också så det blir ju en hel del också. Man vill väl inte vara för dyr heller. Fast jag vet inte, jag har aldrig elo boostat någon, så 100kr/division kanske är vettigare.
Citera
2013-08-06, 02:37
Medlem
Vardags88ans avatar
Citat:

Öh, jag tar bronze-silver för 700, silver te guld för sek, guld till plat 900 sek, alltså hela divisoner, och man tjänar rätt nice på det X)
Citera
2013-08-06, 02:42
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okaend
Jajo, men ligger du i challenger bör det ju inte vara nå problem att få upp låt säga.. en snubbe från bronze 5 till guld 5. 50kr per division och sen 100 för varje promo man tar. 2 st promos mellan bronze 5 och guld 5, 200 spänn, sen adderar man alla divisioner man klättrar också så det blir ju en hel del också. Man vill väl inte vara för dyr heller. Fast jag vet inte, jag har aldrig elo boostat någon, så 100kr/division kanske är vettigare.

Nä, men nu är han ju inte i challenger och så vitt jag vet satt han fast i guld ett några veckor.

Varför ska du ta så lite och vara den billigaste när du rent generellt kan tjäna mycket mera pengar på det förstår jag inte heller, menmen vill du jobba för 10kr / timmen så hey, kör på.
Tex, tar du 50kr för en bronze div så är det ju fortfarande minst 4-5 matcher som måste spelas bara för att ta dig till 100 LP och sen 2 matcher minst för att vinna promon, är varje match 30 minuter så är det ju fortfarande ~6 timmars jobb för hela 50kr.

Sen är det ju givetvis mycket smartare att boosta högre upp om man kan och är tillräckligt bra, tror man va tvungen att ha 75-80% winrate för att vara effektiv och faktiskt tjäna "OK" med pengar. Låter ju som 200kr / div är jättemycket, men tänker man efter (det är ca 4-6 timmars jobb med 90% winrate) så är det inte spec mycket.

Sen kanske han borde börja med att faktiskt testa att dra upp ett account ifrån silver till diamond V igen och se om han faktiskt klarar det, men hey.. det är vad jag tycker. Och speciellt hur effektivt han kan göra det, om han klarar det med 75-90% winrate eller inte. Jag hade inte (om jag ska köpa elo-boost) köpt av honom iaf.
Senast redigerad av irken 2013-08-06 kl. 02:48.
Citera
2013-08-06, 03:09
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Till plat, en hundring kanske.

Det låter väl ganska rimligt.

Citat:
Ursprungligen postat av okaend
Beror ju på hur mycket LP han får per match också. Kanske sitter på +1 lp vinst och -15 förlust. Måste du ju spela ett par matcher för att få upp hans MMR. Men typ.. 50 kr för divisioner och 100 för promo? Jag vet inte, alla prissätter olika.

Exakt, som jag hade det i Guld 1 så fick jag +2 och det var ett helvete.. har han samma problem så kommer jag inte spela för det kommer ta alldeles för lång tid

Citat:

Sen kanske du borde faktiskt testa att dra upp ett till konto till plat V, jag vet flertal killar i diamond v/iv/3 som har haft problem att boosta till plat IV effektivt (Vinna minst 75-80% av sina matcher).

Körde på polarens konto förut då han skulle köra sina placement games och vann 10/10 så det är nog inga problem.

En hundring/division kan jag nog ta. Han har alla gubbar, 60+ skins och en jävla massa runor så det kanske kan bli lite roligt till och med.

Citat:
Ursprungligen postat av Vardags88an
Öh, jag tar bronze-silver för 700, silver te guld för sek, guld till plat 900 sek, alltså hela divisoner, och man tjänar rätt nice på det X)

Seriöst? Vem i helvete pröjsar det?

Citat:
Nä, men nu är han ju inte i challenger och så vitt jag vet satt han fast i guld ett några veckor.

Sen kanske han borde börja med att faktiskt testa att dra upp ett account ifrån silver till diamond V igen och se om han faktiskt klarar det, men hey.. det är vad jag tycker. Och speciellt hur effektivt han kan göra det, om han klarar det med 75-90% winrate eller inte. Jag hade inte (om jag ska köpa elo-boost) köpt av honom iaf.

Men som du säkert vet så fick jag +1 och +2 i guld och när jag väl kom över till plat så tog det mig en vecka innan jag var i diamond, förklarar lite faktiskt.

Har inte orken att lvla upp ett nytt konto då det är extremt tråkigt men läs ovan, 10 av 10 placement games = gold så att klättra därefter är en barnlek då jag snittade 35+ LP i plat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in