2013-09-10, 12:03
Medlem
LFCYNWAs avatar
Tjena en polare till mig kan inte få spelet att fungera eftersom han inte kan patcha. Han har sökt runt lite utan att hitta något så jag vänder mig till er. Vet någon här vad problemet är hans patch bara stannar
Citera
2013-09-10, 12:15
Medlem
fgnms avatar
Har jag missat en ändring där zac's blobs konstant flyger mot din lane opponet? Gärna så de landar närmare din fiende än dig själv. Tyckte pick up radie nerfen gjorde sitt men nu vet jag inte ens om jag vill spela gubben längre.
Citera
2013-09-10, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BizzareAdvokado1989
Karthus, alla items som är core idag kontrar den. Och så många champions som har eller kan ge en sköld också..

Gäller att använda den rätt då. I en teamfights slutskede har de flesta sköldar osv använts redan och ultin kan döda alla med lågt hp. Den är fortfarande en av de bästa i spelet imo.
Citera
2013-09-10, 12:37
Medlem
irkens avatar
Citat:
Karthus, alla items som är core idag kontrar den. Och så många champions som har eller kan ge en sköld också..
Driver du? Karthus ulti är ju global, och gamebreaking. Lätt en utav dem bästa i spelet. Spelar ingen roll hur många skölds som finns.

--

Smygkik på S4 changes;
http://forums.na.leagueoflegends.com/board/showthread.php?p=41404350#41404350
Citera
2013-09-10, 12:51
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Driver du? Karthus ulti är ju global, och gamebreaking. Lätt en utav dem bästa i spelet. Spelar ingen roll hur många skölds som finns.

Nope, alla i LCS vet hur man kontrar den och detta gör de lätt. Även Regi(antagligen den bästa karthus) har erkänt att den behöver en buff eller helt enkelt göras om.

Något jag tror fungerar skulle vara ifall man lät den ignorerar sköldar/ZH men gör mindre skada alt. lägger på en dot som utgår ifrån max hp.
Citera
2013-09-10, 13:02
Medlem
irkens avatar
Citat:
Nope, alla i LCS vet hur man kontrar den och detta gör de lätt. Även Regi(antagligen den bästa karthus) har erkänt att den behöver en buff eller helt enkelt göras om.

Något jag tror fungerar skulle vara ifall man lät den ignorerar sköldar/ZH men gör mindre skada alt. lägger på en dot som utgår ifrån max hp.
Herrejösses, bara för att alla i LCS vet hur man kontrar TF's ulti måste den också göra om i så fall? Skärp till dig, det finns mycket, mycket värre ultis än Karthus ulti. För övrigt så går det ju inte riktigt att "kontra" en karthus ulti. Damagen kommer hur man än gör, blockerar man den med en sköld, fine. Kul för dig, men det går ju att kontra nästan all annan damage (förutom true damage) med sköldar också, ska allting i spelet göras om då istället?

Vill du att jag räknar upp några så är ju till exempel Sivirs Ulti mycket värre, Quinns ulti är värre för en ad carry, men ok i andra syften. Malz ulti som går att kontra dubbelt så lätt som en karthus ulti (Med QSS eller bara CC'a honom). Han står dessutom still i fighten och kan inte göra den medans han har dött.

Vill du ha flera värre ultis?

Och, nej, Regi är inte "den bästa Karthus".
Senast redigerad av irken 2013-09-10 kl. 13:07.
Citera
2013-09-10, 13:13
Medlem
Citat:
Herrejösses, bara för att alla i LCS vet hur man kontrar TF's ulti måste den också göra om i så fall?
Nej för man får ut det man vill av ultin. Du får aldrig ut det du vill av en karthus ult. Hur många gånger har en karthus ult vunnit en TF?? Aldrig i LCS iaf.

Citat:
Vill du att jag räknar upp några så är ju till exempel Sivirs Ulti mycket värre, Quinns ulti är värre för en ad carry, men ok i andra syften. Malz ulti som går att kontra dubbelt så lätt som en karthus ulti (Med QSS eller bara CC'a honom). Han står dessutom still i fighten och kan inte göra den medans han har dött.
Ja men nu pratade vi om gubbar som är viable. Malzh ult är däremot mycket bra eftersom det tvingar personen att köpa qss medan ZH är core.
Sivirs ult är sjukt bra i TFs. Ha champs som förlitar sig på aa så har ni vunnit gamet med en sivir i laget.
Quinns ult är bra, en escape/finisher.

Citat:
Och, nej, Regi är inte "den bästa Karthus".
Haha, "okej". Får du bestämma är väl någon random kines den bästa karthus
Citera
2013-09-10, 13:23
Medlem
irkens avatar
Citat:
Nej för man får ut det man vill av ultin. Du får aldrig ut det du vill av en karthus ult. Hur många gånger har en karthus ult vunnit en TF?? Aldrig i LCS iaf.
Haha, ursäkta va? Vad vill du exakt ha ut av en Karthus ulti? Att dem är 110% garanterad död? Det måste ju finnas någon som helst counter-play till ultin (Sköldar, heals etc) hur skojj blir det annars?

Och, om du ska vara så, tycker jag att jag får ut minst lika mycket av en Karthus ulti som en TF ulti. Båda två GÅR att countra, men det betyder inte att dem är värdelös.

Vem fan bryr sig om LCS? Kommer du ihåg, worlds i s2? Om du ens spelade då?
Du kan ju titta på det här klippet och hålla käften sen;
http://www.youtube.com/watch?v=ZfA_OGe6fD0
Rapidstar får en quadrakill pga enbart Ultin, förklara för mig hur det inte vinner dem den fighten?

Citat:
Ja men nu pratade vi om gubbar som är viable. Malzh ult är däremot mycket bra eftersom det tvingar personen att köpa qss medan ZH är core.
Sivirs ult är sjukt bra i TFs. Ha champs som förlitar sig på aa så har ni vunnit gamet med en sivir i laget.
Quinns ult är bra, en escape/finisher.

Exakt. Malz är inte ens viable för han suger så pass hårt, du tycker inte det är en "värre" ulti i så fall?
Vad du menar med att ZH är "core" fattar jag inte. Vem köper Zhonyas på en top/jungle/support/ad carry? Njaee, det är inte så många såvida det inte är Vlad/kennen/elise/Morde top.

Karthus ulti är också en "Finisher". Hur du än försöker argumentera så kan man ju använda samma skölkdar man använder för Karthus ulit för Quinns ulti, eller hur?

Citat:
Haha, "okej". Får du bestämma är väl någon random kines den bästa karthus
[/quote]
Och för du bestämma så är Regi den bästa karthus, snubben som är en utav dem sämsta midlaners i NA bara.
Citera
2013-09-10, 13:39
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Citat:
Rapidstar får en quadrakill pga enbart Ultin, förklara för mig hur det inte vinner dem den fighten?

Fyfan, det är typ den händelsen ja kommer ihåg mest från Worlds S2.

Btw, hur fungerar CJ Entus frost efter Woongs avgång? Eller har det hänt fler förändringar i lineupen?
Citera
2013-09-10, 13:42
Medlem
Citat:
Haha, ursäkta va? Vad vill du exakt ha ut av en Karthus ulti? Att dem är 110% garanterad död? Det måste ju finnas någon som helst counter-play till ultin (Sköldar, heals etc) hur skojj blir det annars?
Ja, garanterad död på minst en tycker jag är det minsta man kan begära med CD den ligger på.

Citat:
Vem fan bryr sig om LCS? Kommer du ihåg, worlds i s2? Om du ens spelade då?
Vem bryr sig om LCS??? Alla som inte är bronze scrubs bryr sig om lcs. LCS har de bästa spelarna i hela världen. Jag började spela LoL redan i betan, så ja, jag minns s2. Den videon är undantaget som bekräftar regeln+att det var inte förrän i S3 Riot blev så jävla kåta på mobilty samt sköldar och gav varenda gubbe som kom ut extrema mängder av antingen båda eller ena.

Citat:
Och för du bestämma så är Regi den bästa karthus, snubben som är en utav dem sämsta midlaners i NA bara.
Snacka inte skit om Regiii för du är fan inte ens hälften så bra som man är... Han har haft ett eller två dåliga games men i nästan varje match tsm har förlorat så är det för antingen Oddone ger bort hela sin jungle och misslyckas med sina ganks(wow, ovanligt) eller för att xspecial inte kan warda för fem ören samt att Dyrus ibland verkar tro att han är stålmannen och kan slåss 1v5 bara för han leder med 10cs.
Reginald gör det bästa med det han har, men när man har en jungle som inte ens kan säkra sin egen röda och en support som inte wardar tri 70% av tiden så är det inte konstigt att man förlora sin lane för man är tvungen att hjälpa alla andra lanes
Senast redigerad av BizzareAdvokado1989 2013-09-10 kl. 13:50.
Citera
2013-09-10, 13:58
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSweeneyTodd
Fyfan, det är typ den händelsen ja kommer ihåg mest från Worlds S2.

Btw, hur fungerar CJ Entus frost efter Woongs avgång? Eller har det hänt fler förändringar i lineupen?
Frost kommer nog "bestå" som lag, värre med Blaze. Skulle inte förvåna mig om det händer massa i Blaze medans det händer mindre i Frost. Tror dock att GankedByMom kommer vara starter nästa säsong.

Citat:
Ja, garanterad död på minst tycker jag är det minsta man kan begära med CD den ligger på.
Skämtar du nu eller? Om karthus ulti gör s att det är en "garanterad" kill, vad ska shen's göra då? Att man är odödlig? Samma sak med Sorakas ulti?

Du borde ju kunna inse varför Global ultis ligger på dem cd's dem gör - för dem är såpass starka som dem är.

Citat:
Vem bryr sig om LCS??? Alla som inte är bronze scrubs bryr sig om lcs. LCS har de bästa spelarna i hela världen. Jag började spela LoL redan i betan, så ja, jag minns s2. Den videon är undantaget som bekräftar regeln+att det var inte förrän i S3 Riot blev så jävla kåta på mobilty samt sköldar och gav varenda gubbe som kom ut extrema mängder av antingen båda eller ena.
Suck. Nej, alla som "inte är bronze scrubs" bryr sig inte om LCS. Jag är i diamond och jag skiter totalt i LCS.

LCS har INTE den bästa spelarna i världen, tyvärr. Season 2 vann ju som sagt TPA (Inte i LCS. All-stars vann ju inte heller någon lcs spelare, förutom sOAZ..

Vad är det för "undantag" du snackar om"? Att sköldar skyddar champs? Förstår inte riktigt problemet, varenda annan champ tar sig ju runt samma "problem" utan att behöva buffas, eller hur?
Spelar ingen roll hur mycket mobility en champion har heller, Karthus ulti "träffar" dem ändå, (Förutom Zeds ulti om man träffar "precis").

Citat:
Snacka inte skit om Regiii för du är fan inte ens hälften så bra som man är... Han har haft ett eller två dåliga games men i nästan varje match tsm har förlorat så är det för antingen Oddone ger bort hela sin jungle och misslyckas med sina ganks(wow, ovanligt) eller för att xspecial inte kan warda för fem ören samt att Dyrus ibland verkar tro att han är stålmannen och kan slåss 1v5 bara för han leder med 10cs.
Reginald gör det bästa med det han har, men när man har en jungle som inte ens kan säkra sin egen röda och en support som inte wardar tri 70% av tiden så är det inte konstigt att man förlora sin lane för man är tvungen att hjälpa alla andra lanes
Tänker inte ens svara på det här, lol.
Citera
2013-09-10, 14:04
Medlem
Citat:
Suck. Nej, alla som "inte är bronze scrubs" bryr sig inte om LCS. Jag är i diamond och jag skiter totalt i LCS.

LCS har INTE den bästa spelarna i världen, tyvärr. Season 2 vann ju som sagt TPA (Inte i LCS. All-stars vann ju inte heller någon lcs spelare, förutom sOAZ..
dina älskade kineser är också med i LCS din tratt.

Citat:
Vad är det för "undantag" du snackar om"? Att sköldar skyddar champs? Förstår inte riktigt problemet, varenda annan champ tar sig ju runt samma "problem" utan att behöva buffas, eller hur?
Spelar ingen roll hur mycket mobility en champion har heller, Karthus ulti "träffar" dem ändå, (Förutom Zeds ulti om man träffar "precis").
du fattar ju ingenting! kan inte ta dig seriöst efter du sa att man inte ska köpa botrk på varken draven eller sivr...........
och att du inte håller med mig om regiii visar vilken nivå du ligger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in