2013-04-07, 21:45
Medlem
HejAntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cszon
Den där tjejen som säger tex. "30 seconds remaining until minions spawn" hon har hakat upp sig ibland.
Det ligger hos dig och inte hos alla, datorn som är lite seg, händer mig ibland med min skitdator.
Citera
2013-04-07, 22:13
Medlem
Jafan89s avatar
Då och då krashar själva menyn, även ibland när jag är mitt inne i spelet vilket gör att när matchen är över, så avslutas bara allt och jag hamnar till Windows, någon som har samma problem och funnit en lösning?

Testat att reparera, hjälpte inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Adutrumque
Är du på EUW så är det förståeligt just nu.

Beror helt på vilken liga du ligger i men jag föredrar Karthus i mid. Kan du honom så är han både tipp topp på offensiven samtidigt som han är helt befriad från ganks på kanterna. Väldigt stark.

Yes karthus är stark som bara fan om man vet hur han ska spelas och om ens lag inte är fullkomligt dumma i huvudet

Dock så skulle jag nominera min nuvarande favorit som har varit på första platsen väldigt väldigt länge: Malzahar, fyfan vad stark han är mot nästan allt, och även om man möter någonting som tar en så kan man helt enkelt bara börja köra defensivt och bara förlora minimalt med CS.

Samt så är det ofta ren humor när man blir divad under tornet utav en eller två.
Senast redigerad av Jafan89 2013-04-07 kl. 22:18.
Citera
2013-04-07, 22:21
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89
Yes karthus är stark som bara fan om man vet hur han ska spelas och om ens lag inte är fullkomligt dumma i huvudet

Dock så skulle jag nominera min nuvarande favorit som har varit på första platsen väldigt väldigt länge: Malzahar, fyfan vad stark han är mot nästan allt, och även om man möter någonting som tar en så kan man helt enkelt bara börja köra defensivt och bara förlora minimalt med CS.

Samt så är det ofta ren humor när man blir divad under tornet utav en eller två.
Malzahars problem är väll ändå att i en teamfight så blir han så "lockad" av sin ulti. Ultar han en ADC carry så gör varken han eller ADC någon mera damage. Och att den så lätt blir interuptad.. Dock så är det väll balanserat då han är en lane bully.
Citera
2013-04-07, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89
Då och då krashar själva menyn, även ibland när jag är mitt inne i spelet vilket gör att när matchen är över, så avslutas bara allt och jag hamnar till Windows, någon som har samma problem och funnit en lösning?

Testat att reparera, hjälpte inte.

Gillar också Malzahar starkt . Har varit min toppspelade hjälte sedan lång tid tillbaka. När man vet exakt hur han fungerar är han dödlig. Skulle nog säga att han kan orsaka fruktansvärd skada och hjälpa laget enormt med allt vad han har att komma med (vilket är mycket) . Dots och aoe är hans spets. Grejjen med det är att dom ska egentligen göra lite skada men i Malzahars fall gör detta uttryckligen extrema hål i fiendelaget.
Man måste sprida sig som in i helvete om man ska ha någon chans mot en välspelad Malzahar.

Citat:
Ursprungligen postat av irken
Malzahars problem är väll ändå att i en teamfight så blir han så "lockad" av sin ulti. Ultar han en ADC carry så gör varken han eller ADC någon mera damage. Och att den så lätt blir interuptad.. Dock så är det väll balanserat då han är en lane bully.

Finessen med den är ju att man lägger den i rätt läge och vid rätt tidpunkt. Om du inte har någon koll på ultin har du ingen koll på gubben. Men det är svårt i början med Malzahar. Men jag skulle vilja säga efter många spel kan man ha honom som ett 'säkert kort'. Det finns ingenting som säger mig nuförtiden att jag inte borde dra Malzahar när jag oroar mig för det du just nämner. Jag är alltid före fienden ur det perspektivet.
Senast redigerad av Adutrumque 2013-04-07 kl. 22:29.
Citera
2013-04-07, 22:42
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adutrumque
Finessen med den är ju att man lägger den i rätt läge och vid rätt tidpunkt. Om du inte har någon koll på ultin har du ingen koll på gubben. Men det är svårt i början med Malzahar. Men jag skulle vilja säga efter många spel kan man ha honom som ett 'säkert kort'. Det finns ingenting som säger mig nuförtiden att jag inte borde dra Malzahar när jag oroar mig för det du just nämner. Jag är alltid före fienden ur det perspektivet.
Problemet jag ser med honom är väll ungefär samma som med Katarina, lag sparar en CC till honom & hans ulti så det går oftast inte speciellt bra på så sätt. Spelar jag en soloq match, och jag möter en Malz så ber jag någon spara en CC ända tills han ultar mig, så jag vet att det är lugnt. Och det fungerar oftast, inte alltid men. Det går inte vänta en hel teamfight tills man ultar, man tappar ju grymt mycket damage då. Visserligen spelar jag inte Malz speciellt mycket, och det är klart om du har honom som mest spelade champ att du känner dig säker på honom.
Citera
2013-04-07, 22:56
Medlem
Herr.Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av innebandyboi
Säg att en spelare är värd 300 guld, då får den som lasthittar dvs han som dödar spelaren, 300 guld. Alla som får en assist på killen delar på en pot på 50% av killen.

Exempel:
A) Spelare A får killen dvs 300 guld, spelare B får en assist dvs 150 guld.

B) Spelare A får killen dvs 300 guld, spelare B och D får en varsin assist dvs 75 guld var (50% av 300 = 150 den summan delar de som fick assist på)

Hoppas du förstår, annars är det bara att fråga.

Edit

För att rätta Jahauus lite... Laget får extra guld om någon får assist på killen, dock spelar det ingen roll om det är 1, 2, 3 eller 4 assister då summan är densamma dvs 50% av killens värde. Enda skillnaden är att guldet delas upp på fler spelare.
Okej, tack! Men vad gör det för skillnad om Malph dödar någon med q eller r?
Citera
2013-04-07, 23:03
Medlem
skillad-banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Banan

Antar han menar att det inte är värt att slösa ultin
Citera
2013-04-07, 23:04
Medlem
SwAxXs avatar
Citat:

R har längre cd och gör mucket dmg, alltså kan vara slöseri att använda r, men guldmässigt är det ingen skillnad.
Citera
2013-04-07, 23:05
Medlem
Herr.Banans avatar
Som jag frågade innan. Kan Ez q och w critta?

Citat:
Ursprungligen postat av skillad-banan
Antar han menar att det inte är värt att slösa ultin
Haha, jaha...
Citera
2013-04-07, 23:06
Medlem
HejAntons avatar
Citat:
Q har mycket kortare CD och är en mindre användbar spell jämfört med ultin.
Citera
2013-04-07, 23:07
Medlem
KaptenCapss avatar
Citat:
Som jag frågade innan. Kan Ez q och w critta?

Haha, jaha...

Q kan inte w
Citera
2013-04-07, 23:08
Medlem
Herr.Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwAxX
R har längre cd och gör mucket dmg, alltså kan vara slöseri att använda r, men guldmässigt är det ingen skillnad.
Citat:
Ursprungligen postat av HejAnton
Q har mycket kortare CD och är en mindre användbar spell jämfört med ultin.
Jo, jag trodde han menade att det gjorde skillnad guldmässigt

Citat:
Ursprungligen postat av KaptenCaps
Q kan inte w
Okej, tack
Senast redigerad av Herr.Banan 2013-04-07 kl. 23:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in