2013-09-08, 01:45
Medlem
HAZARD17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jedigovna
Givetvis är det synd att man väljer att lägga alltför stor fokus på FUT som hyperaktiva småpojkar runkar till, istället för att fixa fler licenser, förhöja själva spelupplevelsen osv. Man har alltså enbart lyckats fixa licens till Montenegro vad gäller landslag (vad vi vet. Dock har de tydligen skärpt sig vad gäller ligor, då enligt denna sidan http://fifanow.com/site/fifa-14/all-official-fifa-14-leagues/, så är grekiska och turkiska ligan med bl.a. Sen hur trovärdigt detta är vet jag inte.)

Men, det är sedan länge känt att EA inte är ett företag som faktiskt bryr sig om sina kunder utan enbart pengar, och så länge dessa barnen är deras största inkomstkälla så kommer de förbli prio nr. 1. Ännu dummare är egentligen vi som fortfarande köper deras produkter och stödjer dem, men vad ska man göra..

Det är synd att PES inte höjer sig på riktigt och blir en konkurrent till FIFA, då hade EA börjat tänka om lite grann. I nuläget har de i princip monopol på fotbollsspel och kan således göra vad fan de vill.

PES är grymt ändå. Lira "Football Life" så fastnar du ialla fall ett par dagar.
Citera
2013-09-08, 02:28
Medlem
Laboos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gonners
Hej! Nu har Fifa 13 fått snurra i de flestas konsoll i några dagar nu vilket gör att det är god tid att börja fundera i vad som kan bli ännu bättre i nästa spel, dvs Fifa 14

Min nuvarande önskelista är följande:

* Mer ligor (Argentinska, Ukrainska, Grekiska, Turkiska osv).
* Dra fram plånboken och köp licenser för CL, EL, Copa Libertadores.
* Mer arenor, de 10 största klubbarna i de 5 högsta ligorna borde vara ett rimlig krav.

Nu tog jag bara fram detaljer i spelet, men för att komma på förbättringar som gäller i själva matcherna, karriärläget osv så kommer jag behöva ytterligare tid för att få ett bättre perspektiv på vad som behövs förbättras

Ingenting kan bli bättre...
Citera
2013-09-08, 05:56
Medlem
Handsregel online
Utveckla spelare som säljs dyrare, som gxflybaby menade
Förbättrad publikinramning
Fler ligor
Glidtackla målvakt och domare
Tjafsa med funktionärer
Små minigames online, typ som pricken, fotbollstennis osv (kanske lite överdrivet, men skulle vara kul.)
Filmningar

Kanske kommer med fler önskemål.
Citera
2013-09-08, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAZARD17
PES är grymt ändå. Lira "Football Life" så fastnar du ialla fall ett par dagar.
Nja, när jag lirade PES 13-demot så stängde jag av efter en match så dålig som gameplayen var, tyckte jag. Sen har de knappt några fulla licenser till ligor och landslag i PES 14 (PES-standard dock). Men jag ska prova på demot till 14 så får jag väl återkomma!
Citera
2013-09-08, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tabletten
Handsregel online
Utveckla spelare som säljs dyrare, som gxflybaby menade
Förbättrad publikinramning
Fler ligor
Glidtackla målvakt och domare
Tjafsa med funktionärer
Små minigames online, typ som pricken, fotbollstennis osv (kanske lite överdrivet, men skulle vara kul.)
Filmningar

Kanske kommer med fler önskemål.

Nej.
Citera
2013-09-08, 15:21
Medlem
Någon som vet hur stort spelet kommer vara? För har bara ett ps3 på 12 gb. Sen kommer typ GTA ta upp 10 gb, tror ni man klarar FIFA på så lite gb?
Citera
2013-09-08, 21:06
Medlem
Var planerar ni att köpa spelet? Lirar själv på PC och funderar på att beställa från green man gaming för 330 kr (20% off voucher).

Kan man få tag på det billigare någonstans i Sverige?
Citera
2013-09-08, 22:33
Medlem
mbois avatar
Någon som vet om demot kommit ut ännu till Xbox? Och om inte, vilket datum. (ja, är för lat för att kolla upp det)
Citera
2013-09-08, 22:35
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mboi
Någon som vet om demot kommit ut ännu till Xbox? Och om inte, vilket datum. (ja, är för lat för att kolla upp det)

Tror demot kommer den 10 September!
Citera
2013-09-08, 22:50
Medlem
HAZARD17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jedigovna
Nja, när jag lirade PES 13-demot så stängde jag av efter en match så dålig som gameplayen var, tyckte jag. Sen har de knappt några fulla licenser till ligor och landslag i PES 14 (PES-standard dock). Men jag ska prova på demot till 14 så får jag väl återkomma!
Prova inte demot! Det är bokstavligen det sämsta demot jag har kört
Citera
2013-09-09, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bannaintekalasfilm
Tror demot kommer den 10 September!
Kommer till USA den 10e och europa 11e, om man inte kan vänta till på onsdag så startar man ett Amerikanskt psn konto.
Citera
2013-09-09, 09:23
Medlem
HAZARD17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farsanbalooo
Kommer till USA den 10e och europa 11e, om man inte kan vänta till på onsdag så startar man ett Amerikanskt psn konto.
Vet du ngt klockslag till båda datumen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in