Resultat:
0%
röster
2013-09-07, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fusaball
Jag hade tänkt mig:

Frukost: 6 mackor med ost och gurka

30min - 1tim innan träning: 500g Kvarg

Direkt efter träning: 300g Kött & 200g pasta/ris/potatis

Sent på kvällen: 200g kött & 200g pasta/=|=

Men efter att jag hörde "Mat inom 30 min" så skifta jag första måltiden med kvargen. Det går väl bra det också eller hur?

Jadå, inga problem
Citera
2013-09-07, 20:45
Medlem
Fusaballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Jadå, inga problem

Låter bra.

Tack för svaren.
Citera
2013-09-07, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManMannen
Jag läste igenom schemat utan att läsa bulk och tänkte för mig själv: "det här ser ut som ett skapligt deffupplägg!". Rent spontant ser det definitivt ut som deffmat, men jag vet ju inte vilka mängder du äter. I stora mängder blir det för lite kolhydrater och för mycket fett i mitt tycke. I övrigt ser det ut som kanonbra råvaror... för ett fetto.

Edit: Jag läste igenom det igen. Beroende på mängden ris så fungerar det nog. Hur mycket protein landar du på per dag? Och hur mycket ris käkar du?

jag käkar runt samma massa kollisar som protein

och vad skulle jag ändra på då?
Citera
2013-09-07, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ckw
Kör du på nån slags LCHF upplägg eller? Lägg in mer kolhydrater med måltiderna annars tycker jag det ser ok ut till att börja med. Men om du ska göra det här seriöst så måste du anstränga dig lite mer, räkna lite kalorier så du har någorlunda koll på hur mycket du får i dig.

aha tack så mkt för rådet... om man tar t ex tallriksmodellen hur mkt av tallriken ska vara kolhydrater och protein under en Bulk ?
Citera
2013-09-08, 09:53
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niwasan
jag käkar runt samma massa kollisar som protein

och vad skulle jag ändra på då?

Mer kolhydrater, mindre protein, eventuellt mindre fett. Går dock inte att svara säkert på om du inte langar lite siffror.
Citera
2013-09-08, 11:33
Medlem
Jag är medveten om att det inte finns något exakt svar på detta men, en liten upplysning hade varit uppskattat iallafall. Jag har precis börjat gymma ungefär 4-5 gånger i veckan, har väl inga direkta mål mer än att få lite mer synliga muskler och bli starkare. Mina mått är 195/80, alltså väldigt lång och smal.

När det kommer till kost så äter jag väldigt mycket, alltid stora portioner, sen kanske det inte är det nyttigaste. Brukar bli Pasta/Nudlar tillsammans med Köttbullar, Fiskpinnar, Schnitzel, Stekt Korv osv. Ibland Hamburgare, korv med bröd, ni fattar grejen, vanlig lat studentkost.

Nu undrar jag när det kommer till kosttillskott vad det är jag ska ha? Behöver jag Gainer eller äter jag tillräckligt mycket ändå, protein? Hjälp sökes där

Sen undrar jag ang kosten, behöver jag lägga om den? Känns som att jag äter tillräckligt, men mer vitamin eller nyttigare överhuvudtaget?

Har aldrig gymmat innan så är inte kunnig alls inom ämnet, känns som en djungel med alla tillskott och grejer..
Citera
2013-09-08, 21:49
Medlem
Citat:
Mer kolhydrater, mindre protein, eventuellt mindre fett. Går dock inte att svara säkert på om du inte langar lite siffror.

ok så tricket är att äta mer kolhydrater och mindre protein för att bygga muskler ?
Citera
2013-09-09, 07:34
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niwasan
ok så tricket är att äta mer kolhydrater och mindre protein för att bygga muskler ?

Nja. Men proteinbehovet sjunker vid överskott och för mycket fett är onödigt. Kvar blir kolhydrater.
Citera
2013-09-09, 13:12
Medlem
Citat:
Nja. Men proteinbehovet sjunker vid överskott och för mycket fett är onödigt. Kvar blir kolhydrater.
Käkade lite kvarg med tonfisk imorse, får i mig mycket protein men inte tillräckligt med kolhydrater och fett, vad ska jag blanda ner i röran tycker du? Går på diet så vill inte ha för mycket kalorier
Citera
2013-09-10, 08:33
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SquashLeverpastej
Käkade lite kvarg med tonfisk imorse, får i mig mycket protein men inte tillräckligt med kolhydrater och fett, vad ska jag blanda ner i röran tycker du? Går på diet så vill inte ha för mycket kalorier

Lite grädde eller creme fraiché hade nog varit gott. Vill du ha lite kolhydrater samtidigt så kanske potatissallad eller något åt det hållet hade varit något? Eller så lägger du röran på en skiva bröd.
Citera
2013-09-10, 16:50
Medlem
Tjockstarks avatar
Varit inne och kikat lite på Matkalkyl.se och liknade sidor för att försöka se hur jag räknar ut mitt energibehov.

Jag lirar hockey ungefär 5 dagar i veckan + fys inför varje träning, 1 match i veckan. Snart ska jag ut på praktik inom ett ganska fysiskt krävande område.

Det borde bränna rätt mycket kcal? Du har förbränt ca 1740 kcal under din träning. I resultatet ingår din förbränning i vila (ca 1 kcal/min). =120 min träning/fys.

190 cm /95 kg är mina stats. Det syns att jag har tappat lite i fett på kroppen sen hockeyn drog igång.

Hur mycket bör jag ligga på för att droppa vikt?
Citera
2013-09-11, 00:36
Medlem
Citat:
Lite grädde eller creme fraiché hade nog varit gott. Vill du ha lite kolhydrater samtidigt så kanske potatissallad eller något åt det hållet hade varit något? Eller så lägger du röran på en skiva bröd.
Okej, tack! Räknar kalorier, och protein, fett och kolhydrater i gram i ett program på min iPhone, där når jag proteinintaget tidigt men har svårt för de andra, vad behöver man det till egentligen? Är det för att må bra och klart eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in