2013-09-08, 12:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Han förlorar 4 miljoner/år, över fem år går han miste om 20 miljoner€. Ja, han kan fortfarande mata sin familj men det handlar om att bekosta en livsstil livet ut och säkra upp sina barns framtider.

Jag tror de flesta hade gjort likadant. Speciellt om man kommer ifrån så fattiga förhållanden som T.Silva har gjort.

Jaha? Han får väl öppna eget eller fortsätta jobba inom fotbollen efter avslutad karriär. Tycker bara hans resonemang är så ini helvete fånigt. Finns liksom familjer som överlever för under en dollar per dag, medan han inte kan ta en lönesänkning för att spela i sitt favoritlag?

Det är ju inte så att han skulle tjäna otroligt lite om han drog till Barcelona. Man baxnar av dessa dumheter som kommer från dagens fotbollsspelare.
2013-09-08, 12:23
Medlem
LYrexos avatar
För fan lägg av nu! Om ni jobbade på ett företag och ni tjänade 2 000 000 kr/år och någon annan erbjöd er 1 500 000 Kr/år, hade ni då bytt ditt eller? Näe exakt vad jag trodde. Och kom inte med skitsaker om att det är inte samma sak.
2013-09-08, 12:35
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LYrexo
För fan lägg av nu! Om ni jobbade på ett företag och ni tjänade 2 000 000 kr/år och någon annan erbjöd er 1 500 000 Kr/år, hade ni då bytt ditt eller? Näe exakt vad jag trodde. Och kom inte med skitsaker om att det är inte samma sak.
Beror väl på. Personligen så hade jag accepterat lägre lön för att spela i min favoritklubb.
Å andra sidan så är jag inte fotbollsproffs.
Det var väl dock inte så smidigt uttryckt.
2013-09-08, 12:45
Medlem
LYrexos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Beror väl på. Personligen så hade jag accepterat lägre lön för att spela i min favoritklubb.
Å andra sidan så är jag inte fotbollsproffs.
Det var väl dock inte så smidigt uttryckt.

Jo fast Thiago Silva har inte sagt att Barca är hans favoritklubb, han har sagt att det är en dröm att spela för en storklubb i europa. Och att gå ner med 4 miljoner om året är riktigt mycket.
2013-09-08, 12:47
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2Keynote
Jaha? Han får väl öppna eget eller fortsätta jobba inom fotbollen efter avslutad karriär. Tycker bara hans resonemang är så ini helvete fånigt. Finns liksom familjer som överlever för under en dollar per dag, medan han inte kan ta en lönesänkning för att spela i sitt favoritlag?

Det är ju inte så att han skulle tjäna otroligt lite om han drog till Barcelona. Man baxnar av dessa dumheter som kommer från dagens fotbollsspelare.

Det enda som är fånigt är att alla förväntas gå till Barcelona så fort de knäpper med sina fingrar.

Många vill inte vara en del av den där äckliga sekten.
2013-09-08, 12:50
Medlem
Zog Ruless avatar
Fabregas gick mer i lön för att spela i Barcelona, så det finns exempel när hjärta slår pengar.

Det som jag i alla fall uppskattar är Silvas ärlighet, han hymlar inte om varför han spelar i PSG. Pengar är tydligen allt för honom och jag kan förstå det, cash is king. Men å andra sidan så skulle han tjäna djävulskt mycket pengar även i Barcelona, det är knappast så att han skulle tjäna lika mycket som vaktmästaren.

Känns dock som ett väldigt osmidigt uttalande, han dissar PSG rätt hårt.
2013-09-08, 12:51
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Fabregas gick mer i lön för att spela i Barcelona, så det finns exempel när hjärta slår pengar.

Det som jag i alla fall uppskattar är Silvas ärlighet, han hymlar inte om varför han spelar i PSG. Pengar är tydligen allt för honom och jag kan förstå det, cash is king. Men å andra sidan så skulle han tjäna djävulskt mycket pengar även i Barcelona, det är knappast så att han skulle tjäna lika mycket som vaktmästaren.

Finns andra orsaker till att man inte vill spela i Barcelona.

Fabregas är en helt annan historia då han är uppvuxen i Barcelona.
2013-09-08, 12:51
Medlem
Smirmats avatar
Citat:

Det är väl lite skillnad med Fabregas, som har en naturlig koppling till laget. Det har ju Inte Silva direkt.
2013-09-08, 13:06
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
Det är väl lite skillnad med Fabregas, som har en naturlig koppling till laget. Det har ju Inte Silva direkt.

Förmodligen har Zlatan berättat om Barca för Silva.

Alla spelare passar som sagt inte i den där sekten.
2013-09-08, 13:18
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat

Det är sant men samtidigt går han ner i lön, vilket är min poäng. Eller tror du att Silva skulle ha gått ner i lön om Milan hörde av sig? Eller hans moderklubb (vilket det nu är)? Nej, Silva vill ha pengar och mycket av det. Det är ok men det finns andra som går ner i lön för att förverkliga sin dröm, som till exempel Fabregas.

Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Finns andra orsaker till att man inte vill spela i Barcelona.

Fabregas är en helt annan historia då han är uppvuxen i Barcelona.

Att du hatar laget är fullständigt uppenbart, sluta bitcha dig om det nu.
2013-09-08, 13:24
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Det är sant men samtidigt går han ner i lön, vilket är min poäng. Eller tror du att Silva skulle ha gått ner i lön om Milan hörde av sig? Eller hans moderklubb (vilket det nu är)? Nej, Silva vill ha pengar och mycket av det. Det är ok men det finns andra som går ner i lön för att förverkliga sin dröm, som till exempel Fabregas.

Att du hatar laget är fullständigt uppenbart, sluta bitcha dig om det nu.

Att jag hatar laget har inget med saken att göra. Laget är dock annorlunda mot många andra lag, vilket innebär att det finns spelartyper som inte skulle passa in i just detta lag. Problemet är att laget inte förstår detta.
2013-09-08, 13:31
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Att jag hatar laget har inget med saken att göra. Laget är dock annorlunda mot många andra lag, vilket innebär att det finns spelartyper som inte skulle passa in i just detta lag. Problemet är att laget inte förstår detta.

Det finns många spelartyper som inte passar in i olika lag, det gäller alla lag i världen. Barcelona är inte unika på något sätt när det gäller det. Silva hade passat in fint i laget, om det råder det inget snack.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in