2013-09-06, 00:41
Medlem
Det var ju rykten om att Real ville köpa Falcao från Atletico, men att de inte ville sälja till Real. Så Real kom överens med Monaco om att köpa Falcao nu så att de kunde köpa honom i nästa fönster.

Hur troligt detta rykte är får ni själv bestämma, jag tror dock inte alls på det.
2013-09-06, 13:14
Avslutad
City förnekar sig inte.

http://www.fotbollskanalen.se/england/city-stoppar-guidetti-klubben-sade-nej-/
2013-09-06, 14:48
Medlem
eribabsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
City förnekar sig inte.

http://www.fotbollskanalen.se/england/city-stoppar-guidetti-klubben-sade-nej-/
Fint som snus. Bara hoppas att något Championship-lag lånar honom.
2013-09-07, 16:48
Medlem
OG-lovers avatar
Vad blev egentligen priset för Bale? Man kanske inte vet exakt men jag har ideligen läst 99 miljoner euro. Stämmer detta på ett ungefär?
2013-09-07, 17:21
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Vad blev egentligen priset för Bale? Man kanske inte vet exakt men jag har ideligen läst 99 miljoner euro. Stämmer detta på ett ungefär?

Tycker lite synd om Bale faktiskt..

Världens dyraste fotbollspelare...och allt snack handlar om att RM släppte Özil istället..inte om att RM faktiskt värvat Bale....Dock med all rätt...men det är ingen lätt sits för Bale. Alla inkl. han själv VET att han inte heller är värd dom pengarna. Han är bra..man knappast en av världens absolut bästa..som typ C. Ronaldo ändå faktiskt var när han värvades.
2013-09-08, 11:05
Bannlyst
Nu har Goal rättat till artikeln med Thiago Silva.

Denna människa går alltså ut och säger att han tackade nej till Barcelona eftersom de erbjöd mindre i lön. Enligt honom har han en familj att mätta. Som att han inte kan mätta sin familj med den lönen som erbjuds i Barcelona när det finns familjer som överlever på mindre än en dollar om dagen i hans egna hemland.

Tappade just all min respekt för T.Silva där måste jag erkänna. Vilket horribelt uttalande.

http://www.goal.com/en/news/11/transfer-zone/2013/09/07/4245765/barcelona-didnt-offer-enough-money-says-thiago-silva?ICID=CP_74
2013-09-08, 11:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Ehh va? Thiago Silva förlängde sitt kontrakt samtidigt som Cavani och Marquinhos köptes in. Det säger något. Özil valde Arsenal för att han helt enkelt blev lovad att spela på sin favoritposition(som tia). I PSG hade han fått spela på kanten, alternativt konkurrerat med Zlatan.

Syftar på att man hade svårt att värva en mittfältare. Cabaye, Moutinho, Özil och Mata nobbade PSG. Hade t.ex Leonardo varit kvar hade han kunnat locka till en sån spelare som Mata till klubben.
2013-09-08, 11:26
Medlem
Ni måste verkligen hjälpa mig att sprida den här Zlatan videon.
Har aldrig sett en bättre film om en spelare.
https://www.youtube.com/watch?v=tpbCYUdWrmE
2013-09-08, 11:43
Medlem
LYrexos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2Keynote
Nu har Goal rättat till artikeln med Thiago Silva.

Denna människa går alltså ut och säger att han tackade nej till Barcelona eftersom de erbjöd mindre i lön. Enligt honom har han en familj att mätta. Som att han inte kan mätta sin familj med den lönen som erbjuds i Barcelona när det finns familjer som överlever på mindre än en dollar om dagen i hans egna hemland.

Tappade just all min respekt för T.Silva där måste jag erkänna. Vilket horribelt uttalande.

http://www.goal.com/en/news/11/transfer-zone/2013/09/07/4245765/barcelona-didnt-offer-enough-money-says-thiago-silva?ICID=CP_74

Varför i helvete skulle han vilja gå ner i lön bara för att spela i barca, om barcelona behöver honom så kan de väl erbjuda samma lön eller högre än det han har nu i psg?
2013-09-08, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LYrexo
Varför i helvete skulle han vilja gå ner i lön bara för att spela i barca, om barcelona behöver honom så kan de väl erbjuda samma lön eller högre än det han har nu i psg?

Samma lön som han har i PSG? Det är få klubbar som kan erbjuda T.Silva den lönen han har nu. Barcelona har redan höga lönekostnader, tror knappast de vill öka den summan. T.Silva skulle få runt 8 milj euro vilket är en hög lön för en försvarare.
2013-09-08, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2Keynote
Samma lön som han har i PSG? Det är få klubbar som kan erbjuda T.Silva den lönen han har nu. Barcelona har redan höga lönekostnader, tror knappast de vill öka den summan. T.Silva skulle få runt 8 milj euro vilket är en hög lön för en försvarare.

Han förlorar 4 miljoner/år, över fem år går han miste om 20 miljoner€. Ja, han kan fortfarande mata sin familj men det handlar om att bekosta en livsstil livet ut och säkra upp sina barns framtider.

Jag tror de flesta hade gjort likadant. Speciellt om man kommer ifrån så fattiga förhållanden som T.Silva har gjort.
2013-09-08, 12:06
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Han förlorar 4 miljoner/år, över fem år går han miste om 20 miljoner€. Ja, han kan fortfarande mata sin familj men det handlar om att bekosta en livsstil livet ut och säkra upp sina barns framtider.

Jag tror de flesta hade gjort likadant. Speciellt om man kommer ifrån så fattiga förhållanden som T.Silva har gjort.
Har lite svårt att se hur han inte ska kunna bekosta en livsstil på ~300 miljoner+det han har tjänat innan.

Idiotier.
Senast redigerad av OG-lover 2013-09-08 kl. 12:08.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in