2013-09-07, 20:46
Medlem
Stolt Stockholmares avatar
Det räcker med denna video för vidimering att herr.R går på annat än vatten. http://www.youtube.com/watch?v=vSY14IoVD0Q
Citera
2013-09-07, 21:18
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Hur var det med detta rykte att det var Reinfeldts kriminelle son som "lånade" vapnet av den livvakt som sades ha begått "självmord" i det Sagerska Palatset?
Tycker det är en intressant teori som borde undersökas närmare, särskilt som Ägghuvudet samma dag gjorde ett oväntat besök på Schibsteds båda tidningar i Sverige, Aftonbladet och SVD.

Tycker det är inte är alldeles långsökt att han kanske bad om största möjliga tystnad i utbyte mot ett utökat presstöd, eller någon annan morot eller kanske ett hot.
En sådan "slump" är intressant, speciellt som hans almanacka verkade tom den dagen, så det verkade vara ett spontant besök hos Schibsted.
Bonniers kanske han redan hade en så kraftig hållhake på så det bara räckte med ett telefonsamtal för att få deras tystnad.

En morot är ju just att media har lovat att inte skriva om kärleksaffären med Sabuni tills båda är borta ur svensk politik. Alla vet att det skulle skada Moderaterna väldigt mycket om det kom ut. Det blir lite väl magstarkt för många högermoderater.

Sen får vi se vad det är FR har lovat i gengäld, det kan vara så att han inte har lovat någonting utan enbart att röda pressen vet att många moderater som lämnar det vänsterliberala moderatpartiet så hamnar väldigt många hos Sverigedemokraterna.
Citera
2013-09-07, 21:26
Medlem
Giant Squids avatar
Känns som en del har svårt att skilja på en uteliggare kontra en funktionell alkis. Det har inget med utseende att göra. Överkonsumtion kan ta sig många former. Jag kan tänka mig att Freddan har lite utav de norrländska inåtvända periodardragen i sig. Super gärna själv, med nedragna gardiner och avstängda telefoner, tills han blir helt redlös och däckar. Lite spabad och någon återställare sen upp och hoppa i ringen tills nästa bläcka.
Citera
2013-09-07, 21:27
Medlem
Jag har hört rykten florera ganska länge i Täby att FR har problem med drickan som sin fader det är allmänt känt
Citera
2013-09-07, 22:26
Medlem
Fredrik tycks även ha ärvt det märkliga asociala beteendet att allt är alla andras fel.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15329574.ab
Citera
2013-09-07, 22:29
Bannlyst
Alika är det många som tror han kan vara. Sen att han dök upp i den prostituerades klient bok. Vakten som tog "livet" av sig hos honom, riktigt misstänksamt. Reinfeldt är en ful fisk inga tvivel om det.
Citera
2013-09-08, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shitster
Alika är det många som tror han kan vara. Sen att han dök upp i den prostituerades klient bok. Vakten som tog "livet" av sig hos honom, riktigt misstänksamt. Reinfeldt är en ful fisk inga tvivel om det.

Du är en utav denna klick idioter, som faktiskt köper ett rykte som postas i en tråd utan något som helst belägg.

Varför sprids ryktet? Antingen är det låg politik eller så trollas det, troligen.

"prostituerades klient bok"? Menar du Reinfeldts egna bok då eller hur tänkte du där?
Citera
2013-09-08, 09:17
Medlem
i.b.ms avatar
Bah, från tiden i Muf kommer jag och andra ihåg att Fredrik var väldigt måttfull med alkohol och att han lämnade festerna tidigt fortfarande nykter i jämförelse med resten. Det krävs mer substans än vad som presenterats i tråden hittills för att jag skall tro på att Fredrik är alkis.
Citera
2013-09-08, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaulist
"prostituerades klient bok"? Menar du Reinfeldts egna bok då eller hur tänkte du där?

Du har missat sexköpsmisstankarna runt Reinfeldt? Som sagt.

Citat:
Ursprungligen postat av obama-bin-laden
Sexköpsaffären var jag skeptisk till fram till "oberoende socialdemokratiska" Aftonbladet bestämde sig för att gå ut och dementera hela storyn.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article15888520.ab

"Det fanns så långt ingenting som tydde på att påstående var sanna, men reportrarna gav sig inte utan lyckades lokalisera kvinnan och hennes hallick. De sa båda samma sak: anteckningen om den utpekade personen kommer i själva verket från en kurs i svenska för invandrare. Kvinnan sa också att så vitt hon vet har hon aldrig träffat politikern i fråga. Då de spektakulära uppgifterna verkade vara lika sanna som påståendena om att Usama bin Ladin i själva verket lever och odlar tomater på månen gjorde Aftonbladet det alla seriösa redaktioner skulle ha gjort, lade ner storyn."

Och den teorin kan man naturligtvis välja att tro på, om man inte själv läst polisens förundersökningsprotokoll. I polisförhör fick kvinnan nämligen svara på (naturligtvis) vilka personerna i anteckningsblocket var och hon berättade då att de varit hennes massagekunder. Hon påstod sig även ha träffat Fredrik och uppgav att han hämtat henne med bil. Hon förnekade däremot att han köpte sex av henne (liksom hon förnekade att hon sålt sex till någon överhuvudtaget).

Att polisen inte utredde Reinfeldts eventuella sexköpsaffärer hade att göra med att det saknades bevis mot honom. På den punkten har Aftonbladet rätt, det saknades fysiska bevis och ingen såg Reinfeldt köpa sex. De som åtalades hade polisen mer eller mindre tagit på bar gärning i kvinnans lägenhet efter att ha spanat mot den en längre tid.

Om Aftonbladet var i kontakt med den prostituerade kvinnan, varför gav hon då inte samma förklaring till dem som hon gav till polisens förhörsledare? Varför kom Reinfeldts namn plötsligt från en SFI-kurs? Någon ljuger, antingen Aftonbladet eller kvinnan eller så ljög polisen som upprättade förhörsprotokollet.

Det är mycket som är suspekt när det gäller Reinfeldt.
Citera
2013-09-08, 16:38
Bannlyst
Han är en förbannad idiot, men jag tror mer på piller än alkohol.
Citera
2013-09-08, 17:10
Medlem
J0Es avatar
Det enda som inte är negativt med minister Ruinfeldt och hans regering är att han, trots upprepade provokationer från en intervjuare, endast ville kalla sig moderat och inte feminist. Men någonstans därvid slutar förnuftet hos dumskallen.

På ett sätt förstår jag om han dricker (mycket). Någonting för att dämpa den ångest han bör känna över att ha förstört Sverige antar jag att han självmedicinerar med.
Citera
2013-09-08, 19:06
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i.b.m
Bah, från tiden i Muf kommer jag och andra ihåg att Fredrik var väldigt måttfull med alkohol och att han lämnade festerna tidigt fortfarande nykter i jämförelse med resten. Det krävs mer substans än vad som presenterats i tråden hittills för att jag skall tro på att Fredrik är alkis.
Det var då det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in