2013-09-07, 15:44
Medlem
Forgs avatar
Skulle kunna tänka mig att det kan vara sant, dock känns det rätt otroligt att han skulle kunna dölja det så bra från media.

Men annars verkar det ju som att något har hänt med Fredrik Reinfeldt, innan han vann valet mot Göran så var han väldigt "underdog", på med massvis med energi. Nu verkar det som han har tröttnat på politiken och när han får frågor av media så känns det som att han inte orkar bry sig.
Citera
2013-09-07, 15:49
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
I don't believe a word of it.
Det första som händer en alkoholist är att deras hud går åt helvete och blir torr och sprucken. Reinfeldts lilla babyface-utseende motsvarar således inte hans påstådda alkoholkonsumtion.

Det där en sanning med modifikation. Det är snarare det överdrivna cigarettrökandet under alkisarnas fyllor som får deras hud att bli "torr och sprucken" och pergamentlik.
Troligen röker inte vår landsfader, sunt nog.
Ofta ser man däremot hans överläpp puta ut, något som tyder på att han snusar.
Dessutom så ökar han ju sin vikt för varje år och får ett allt mer droppformat ansikte, det är något annat som kan få rynkorna att så att säga jämnas ut.
Senast redigerad av Rimbert 2013-09-07 kl. 16:00.
Citera
2013-09-07, 15:59
Medlem
Adonirams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Det där en sanning med modifikation. Det är snarare det överdrivna cigarettrökandet under alkisarnas fyllor som får deras hud att bli "torr och sprucken" och pergamentlik.
Troligen röker inte vår landsfader, sunt nog.
Ofta ser man däremot hans överläpp puta ut, något som tyder på att han snusar.
Dessutom så ökar han ju sin vikt för varje år, det är något annat som kan få rynkorna att så att säga jämnas ut.

Fast viktökning - som han dock brukar banta bort inför valrörelserna - tyder inte direkt på missbruk...
Citera
2013-09-07, 16:02
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adoniram
Fast viktökning - som han dock brukar banta bort inför valrörelserna - tyder inte direkt på missbruk...
Förvisso. Fast jag tror nog han har råd att äta gott och behöver inte leva på nudlar halva månaden.
Han har säkerligen sin egen Dr Morell som livmedikus, som ser till att han får i sig alla vitaminer och mineraler och allt som behövs.
Då är det bara att tuta och köra, för det går alldeles utmärkt att dölja en alkoholism, så länge man inte går till överdrift och börjar köra bil på fyllan och liknande som hans far, det förra kommunalrådet Bruno börjat göra på äldre dagar.
Senast redigerad av Rimbert 2013-09-07 kl. 16:28.
Citera
2013-09-07, 16:41
Bannlyst
Visste ni att Fredrik är elitsoldat?

Han gjorde lumpen på jägarskolan i Kiruna, http://sv.wikipedia.org/wiki/Fredrik_Reinfeldt
Citera
2013-09-07, 17:20
Medlem
Rimberts avatar
Hur var det med detta rykte att det var Reinfeldts kriminelle son som "lånade" vapnet av den livvakt som sades ha begått "självmord" i det Sagerska Palatset?
Tycker det är en intressant teori som borde undersökas närmare, särskilt som Ägghuvudet samma dag gjorde ett oväntat besök på Schibsteds båda tidningar i Sverige, Aftonbladet och SVD.

Tycker det är inte är alldeles långsökt att han kanske bad om största möjliga tystnad i utbyte mot ett utökat presstöd, eller någon annan morot eller kanske ett hot.
En sådan "slump" är intressant, speciellt som hans almanacka verkade tom den dagen, så det verkade vara ett spontant besök hos Schibsted.
Bonniers kanske han redan hade en så kraftig hållhake på så det bara räckte med ett telefonsamtal för att få deras tystnad.

Det här må låta konspiratoriskt, men ni anar inte vilka mörkläggningsmekanismer som finns i vårt skendemokratiska samhälle, där det är staten som delar ut alla bidragspengar och drar i alla trådar...
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15751132.ab
Senast redigerad av Rimbert 2013-09-07 kl. 17:38.
Citera
2013-09-07, 17:22
Medlem
Rubrik01s avatar
Jag har personligen hört av hans pressekreterare att han dricker väldigt ofta och att hon är oroad över hans drickande.

Så ja, han verkar ha alkoholproblem.
Citera
2013-09-07, 17:43
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
I don't believe a word of it.
Det första som händer en alkoholist är att deras hud går åt helvete och blir torr och sprucken. Reinfeldts lilla babyface-utseende motsvarar således inte hans påstådda alkoholkonsumtion.
Trams, jag har hud som en baby och dricker 2-3 flaskor vin varje kväll och jag får ofta höra att jag inte ser ut som att jag börjar närma mig pensionen. Har inte använt en hudkräm i hela mitt liv. Säger inte att att FR är alkis men det är fullt möjligt att han kan hälla i sig ett par pavor vin på kvällen och ändå se ut som han gör.
Citera
2013-09-07, 17:44
Medlem
Pixlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubrik01
Jag har personligen hört av hans pressekreterare att han dricker väldigt ofta och att hon är oroad över hans drickande.

Så ja, han verkar ha alkoholproblem.

Pratar vi starksprit?
Citera
2013-09-07, 17:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Trams, jag har hud som en baby och dricker 2-3 flaskor vin varje kväll och jag får ofta höra att jag inte ser ut som att jag börjar närma mig pensionen. Har inte använt en hudkräm i hela mitt liv.

Men vin innehåller tryptaminer och tyraminer vilka har en antioxidant effekt och verkar föryngrande på kroppen, så det är inga konstigheter.
Särskilt inte om du väljer viner som skapats med omsorg.

Om det bara är lådvin Reinfeldt sägs missbruka så har jag inget i den här tråden att göra men jag förväntar mig liksom att som alla gubbar i den åldern och de sällskapen så dricker han vin, öl och starksprit som alla andra.
Citera
2013-09-07, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokosbollar
Det hade ju om inte annat varit för bra för att vara sant.

Frågeställningen kring FRs påstådda alkoholmissbruk hade ju varit utbenad vid det här laget OM det låg någon som helst sanningshalt bakom det påståendet att FR rockar omaka par skor. Det hade varit FÖR uppenbart. Men ändå - synd som fan.

Finns ingen gammelmedia journalist som ens skulle våga fråga ansvarig utgivare,tillika presstödbidragstagare om lov att granska herr stadsminister. Tror du vi lever i ett fritt land eller?
Citera
2013-09-07, 18:25
Medlem
Rubrik01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pixlar
Pratar vi starksprit?

Det framgick inte av det korta hon sa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto