Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-09-05, 21:51
Medlem
BigOrangeBunnys avatar
Tjena gamers! Retronörden inom mig ringde och ville ha hjälp med att komma på att beat-em spel jag körde (eller åtminstone vars intro jag såg) för evigheter sen.

Det var 1996 när jag, brorsan och farsan bilade hem från Danmark (Legoland) och nånstans i Skåne/Småland/whatever spenderade vi en natt på hotell. Det enda jag kan minnas är att de hade några arkadmaskiner på hotellet där ett var ett beat em up spel. Det enda jag minns är tyvärr introt där man fick se ett familjeportätt som slogs sönder i tusen bitar.

Alltså:

•Spelet släpptes inte senare än 1996
•Det finns på arkad
•Ett sönderslaget familjeporträtt förekommer i introt

Har ingen aning om vilken serie det kan röra sig om! Väldigt lite men hoppas det kläcker ett minne hos nån
Citera
2013-09-05, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Tjena gamers! Retronörden inom mig ringde och ville ha hjälp med att komma på att beat-em spel jag körde (eller åtminstone vars intro jag såg) för evigheter sen.

Det var 1996 när jag, brorsan och farsan bilade hem från Danmark (Legoland) och nånstans i Skåne/Småland/whatever spenderade vi en natt på hotell. Det enda jag kan minnas är att de hade några arkadmaskiner på hotellet där ett var ett beat em up spel. Det enda jag minns är tyvärr introt där man fick se ett familjeportätt som slogs sönder i tusen bitar.

Alltså:

•Spelet släpptes inte senare än 1996
•Det finns på arkad
•Ett sönderslaget familjeporträtt förekommer i introt

Har ingen aning om vilken serie det kan röra sig om! Väldigt lite men hoppas det kläcker ett minne hos nån

The Punisher
Citera
2013-09-06, 15:56
Medlem
BigOrangeBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Höek
The Punisher

Oh! Snyggt, knappt 2 timmar senare! Det ringde inte nån klocka på direkten men det beror nog på att jag gissat på att det var ett renodlat Beat-em up (det var fighting-stuk iallafall så det var nog inte åt Street fighter hållet som jag först trodde). Hade gissat på att grafiken var åt 3D hållet men den sortens fighting/beat em up spel låg väl ännu i lindan runt? 96
Citera
2013-09-07, 03:11
Medlem
Jag letar efter ett Djungelboken-spel, från 90-talet någon gång, där man bland annat kunde hoppa på ormar för att studsa på dom (som en slags plattform), det verkar INTE vara det "officiella" spelet som man ser när man googlar på "Jungle Book game", detta var inte samma sorts grafik och aningen mörkare om jag inte minns fel, någon som har en aning?
Citera
2013-09-07, 17:46
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastejköket
Jag letar efter ett Djungelboken-spel, från 90-talet någon gång, där man bland annat kunde hoppa på ormar för att studsa på dom (som en slags plattform), det verkar INTE vara det "officiella" spelet som man ser när man googlar på "Jungle Book game", detta var inte samma sorts grafik och aningen mörkare om jag inte minns fel, någon som har en aning?

Har du kollat igenom alla versioner? De kan skilja sig något från konsol till konsol.
Master System, Mega Drive/Genesis, Super NES, Game Boy, Game Gear, NES, PC.
Finns till GBA också men den kom 2003.
Citera
2013-09-13, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
Har du kollat igenom alla versioner? De kan skilja sig något från konsol till konsol.
Master System, Mega Drive/Genesis, Super NES, Game Boy, Game Gear, NES, PC.
Finns till GBA också men den kom 2003.

Jag har faktiskt kollat de andra versionerna också, men känner inte igen spelet jag letar efter.
Citera
2013-09-20, 08:02
Medlem
mononoke1s avatar
Jag minns ett spel som jag brukade hålla på med för sådär tio år sedan kanske, men kommer inte på namnet alls. Man åkte omkring till olika städer och orter runt om i Sverige där man skulle lösa vissa uppgifter, alltså ett klickspel mest som jag minns.
Ett exempel är när man var uppe i Norrland bland renar och skulle sätta flaggorna rätt vid Treriksröset bland annat, och om jag kommer ihåg rätt åkte man i en raket. Allt som allt samlade man notpapper hemma har jag för mig.
Är det någon som har en aning om vilket spel jag tänker på?

Edit: spelade detta på en Mac om det underlättar.
Senast redigerad av mononoke1 2013-09-20 kl. 08:07.
Citera
2013-09-22, 19:12
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mononoke1
Jag minns ett spel som jag brukade hålla på med för sådär tio år sedan kanske, men kommer inte på namnet alls. Man åkte omkring till olika städer och orter runt om i Sverige där man skulle lösa vissa uppgifter, alltså ett klickspel mest som jag minns.
Ett exempel är när man var uppe i Norrland bland renar och skulle sätta flaggorna rätt vid Treriksröset bland annat, och om jag kommer ihåg rätt åkte man i en raket. Allt som allt samlade man notpapper hemma har jag för mig.
Är det någon som har en aning om vilket spel jag tänker på?

Edit: spelade detta på en Mac om det underlättar.

Backpacker?
Citera
2013-09-22, 21:27
Medlem
Think_Germans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ftwftl
Söker ett gammalt spel och om jag minns rätt ska man bygga "ihop" några apor (?) och sen släppa en boll så ska den studsa runt på alla pjäser tills den kommer till målet. Kan ha spelat det på windows 98 för 15 år sedan eller något.

The incredible machine, TIM?
Citera
2013-09-22, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Think_German
The incredible machine, TIM?

TAAACK!
Citera
2013-09-24, 12:47
Medlem
mononoke1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
Backpacker?

Nej, det var det inte..
Citera
2013-09-25, 12:16
Medlem
Solehers avatar
Hej, jag postade här för ett par år sedan och sökte ett spel men det var ingen som svarade på mitt inlägg så nu gör jag ett nytt försök. Jag spelade detta spel när jag var 5-6 år gammal så spelet är gjort någon gång i början av 90-talet. Jag hade bara ett demo av spelet eftersom det tog slut efter första banan antar jag.

I spelet börjar du på en kyrkogård och du skjuter agenter (kostymklädda män) och samlar på dig saker. Sen öppnar du en av gravarna eller ett vitt hus. Du går ner under marken och slåss nu istället mot stora robotgetingar sen är banan slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in