Det här har naturligtvis pulicerats här tidigare. Men där står det i fall:
Citat:
Ytterligare kroppsdelar hittas 7:e augusti samma år vid Karolinska Institutet i Solna.
Jag publicerar här en översiktskarta för fp 1 är markerad med blått, rättsläkarstationen med rött och de fp 2 jag tror mest på med grönt. Vilken är rätt?
lite tunt på arkiv-fronten, detta kanske postades tidigare: http://imageshack.us/photo/my-images/4/0z3j.jpg/ en artikel från 1982 ur norska Aftonposten om prostitutionsutredningen, enligt Hanna Olsson i artikeln så var prostitutionen "en konsekvens av den kvinnosyn som råder i samhället".
Säckarna låg nära E-vägen 17 och 21 - och ca hundra meter bort fanns nr 25, intressant nog, en adress där man hittade flyttfirman Billiga Andersson och Karl Vinof Olaussons bostadsadress.
Jag tror inte Vinof är så pass oförsiktig att han dumpar några säckar med likdelar alldeles i närheten av sin egen flyttfirma och bostadsadress. Vore ju rent ut sagt dumdristigt och rena "självmordet". Intressant, kanske, men troligen enbart en tillfällighet.
Ingen vet ju i vilken ordning säckarna blev utplacerade dessutom så saknas förmodligen flera fyndplatser.
Tror personligen inte att det någonsin funnits fler FP än de vi, som intresserat oss för fallet, känner till. Jag tror bestämt att det var ett medvetet drag från GM att placera ut de säckar som sedan hittades, samtidigt som övriga kroppsdelar och organ aldrig utplacerades.
Tror personligen inte att det någonsin funnits fler FP än de vi, som intresserat oss för fallet, känner till. Jag tror bestämt att det var ett medvetet drag från GM att placera ut de säckar som sedan hittades, samtidigt som övriga kroppsdelar och organ aldrig utplacerades.
Vad har du för skäl till det antagandet?
De andra säckarna kan ju ha städats bort i samband med någon sanering av kommunen eller så?
Jag tror inte Vinof är så pass oförsiktig att han dumpar några säckar med likdelar alldeles i närheten av sin egen flyttfirma och bostadsadress. Vore ju rent ut sagt dumdristigt och rena "självmordet". Intressant, kanske, men troligen enbart en tillfällighet.
Lustigt, om det hade varit nära Obducentens bostadsadress hade du ju hävdat att det var för att han ville leka en katt-och-råtta-lek med polisen. Men konsekvens verkar inte vara din starka sida.
Eremona och andra som har tillgång till FUP; finns det någon indikation på att någon av säckarna läckt så mycket att man kan anta att större djur som grävling släpat iväg med likdelar? Grävlingar gör nämligen sådant och grävlingar finns det också gått om i Stockholm i grönområden, villaområden, längst med vägar osv. Grävlingar kan utan problem släpa iväg med påkörda harar och liknande.
Angående de dubbla säckarna: kan dessa legat på samma plats och därefter lagts i nya säckar, dubbla, och dumpats på nytt? Hur skiljer sig likdelarna i de säckarna från de i de andra?