Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-09-06, 19:32
Medlem
8814s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
Men herregud, nej, jag knarkar inte.

Du har hitintills inte presenterat några argument överhuvudtaget utan bara baserat din tro på "antiknark" på att du själv blev narkoman och nu har lyckats "ta dig ur träsket" och på så sätt blivit en upplyst människa. Dina idéer och tankar stämmer inte överens med logik eller sans eller egentligen ens med nationalism. Men du är inte ensam. Många intelligenta nationalister som är klarsynta och rationella i de flesta frågor, är totalt förvirrade och i okunniga i "drogfrågan".

Ja men hur ser det ut, hur ser knarklivet ut? Har du lite insiderinfo kanske? Vad händer när man lugnt släpper lös droger och låter människan bestämma själv? Är det någon skillnad på det portugisiska folket och det svenska vad det gäller drogbruk? Har andra länder en annan alkoholkultur? Säg vad fan du baserar dina argument på istället idiot.
Citera
2013-09-06, 19:33
Medlem
8814s avatar
Men du kanske vet mer om droger och livet som följer efter än mig

Och ja, menar givetvis tjeckiska folket och inte det portugisiska.
Senast redigerad av 8814 2013-09-06 kl. 20:01.
Citera
2013-09-06, 20:11
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8814
I ditt fall borde det ju vara okej, men frågan är svår då den stora massan inte klarar av total frihet. Inte enligt mig i alla fall, inte i dagens 2013. Vi får se hur det ser ut sen helt enkelt.
Idag skulle troligen folket knarkat ihjäl sig.. Men jag tänker i ett nationalistiskt samhälle där man rensat ut rasfrämmande element och judiskt inflytande. Då borde svensken med sitt goda omdöme kunna styra över sitt eget öde och fatta egna beslut. Folk som "trillar dit" vilket man kan göra vad det än gäller ska så klart få hjälp, jag betalar gärna högre skatt för att hjälpa mindre lottade rasfränder, men ser ingen anledning att man ska straffa eller förstöra för folk som inte har problem bara för sakens skull eller att man är emot droger baserat på konstiga grunder.

Att man avkriminaliserar för eget bruk behöver heller inte betyda att man legaliserar eller öppnar upp marknader där man tillverkar och säljer droger på löpande band i kapitalistisk anda. Så vill inte jag ha det i alla fall men tycker inte staten ska bry sig om vad jag har för växter i min rabatt eller krukor.

Jag tycker det låter mer nationalistiskt i alla fall än ett totalitärt förmyndarsamhälle där man ska lagstifta bort icke-problem på moraliskt godtyckliga grunder.
Citera
2013-09-06, 20:22
Medlem
8814s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Idag skulle troligen folket knarkat ihjäl sig.. Men jag tänker i ett nationalistiskt samhälle där man rensat ut rasfrämmande element och judiskt inflytande. Då borde svensken med sitt goda omdöme kunna styra över sitt eget öde och fatta egna beslut. Folk som "trillar dit" vilket man kan göra vad det än gäller ska så klart få hjälp, jag betalar gärna högre skatt för att hjälpa mindre lottade rasfränder, men ser ingen anledning att man ska straffa eller förstöra för folk som inte har problem bara för sakens skull eller att man är emot droger baserat på konstiga grunder.

Att man avkriminaliserar för eget bruk behöver heller inte betyda att man legaliserar eller öppnar upp marknader där man tillverkar och säljer droger på löpande band i kapitalistisk anda. Så vill inte jag ha det i alla fall men tycker inte staten ska bry sig om vad jag har för växter i min rabatt eller krukor.

Jag tycker det låter mer nationalistiskt i alla fall än ett totalitärt förmyndarsamhälle där man ska lagstifta bort icke-problem på moraliskt godtyckliga grunder.

Ja, det kan ligga någonting i det du säger, vi får se som sagt
Citera
2013-09-07, 11:54
Medlem
Khayyams avatar
I mina öron låter det konstigt när Stefan Jacobsson uttalar "de" och "dem" som det stavas i denna video: https://www.youtube.com/watch?v=Zj5Xq9L_ao8. Är det dialektalt eller försöker han låta bildad? I mina trakter uttalas det nämligen som "dom" oavsett kasus, och jag kan inte komma på någon dialekt där det är annorlunda.
Citera
2013-09-07, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khayyam
I mina öron låter det konstigt när Stefan Jacobsson uttalar "de" och "dem" som det stavas i denna video: https://www.youtube.com/watch?v=Zj5Xq9L_ao8. Är det dialektalt eller försöker han låta bildad? I mina trakter uttalas det nämligen som "dom" oavsett kasus, och jag kan inte komma på någon dialekt där det är annorlunda.

Kan ju vara så simpelt att han helt enkelt läste det han skulle säga, och då uttalade han "de" respektive "dem". Min gissning iaf. Sedan finns det säkert folk som uttalar på detta sätt, som kanske anpassar sitt tal till den skrivna texten, vad vet jag. Big deal.
Citera
2013-09-07, 13:23
Medlem
Citat:
Dock påverkar droger omdömet mer än allt annat, det fungerar inte i ett nationalistiskt samhälle. Alkoholen och skräpmaten är nog bara det.

Visst så grumlar vissa droger omdömet och sänker moralen, men bevekelsegrunderna för legalisering eller förbud bör vara hälsoaspekten. T.ex så löser alkohol upp hjärnan medan heroin i måttlig mängd är helt ofarligt, men å andra sidan så har inte heroin samma rekreationsvärde som alkohol eftersom det är svårare att kontrollera och går ofta (alltid) över till ett missbruk och ett liv som knarkare, i stället för brukare. Som heroinist vill du inte avstå nästa fix, och vill du inte kan du inte. Med alkohol är det ju oftare att det är den tilltagande berusningen som är grejen, att vara full är bara jobbigt. Heroin smäller på med det gottaste direkt och bara fortsätter tills det avtar. Har dock ej använt det själv utan har bara erfarenhet av annat och i kombinationer, men det ska tydligen inte vara drogen i sig utan själva ruset som skapar ett fysiskt behov. Avtändningen är verkligheten som tränger sig på.
Senast redigerad av Bananrepublikan 2013-09-07 kl. 13:29.
Citera
2013-09-07, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khayyam
Det stavas "de" och "dem". Men man uttalar det som "dom".
Citera
2013-09-07, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu

"Svensken med sitt goda omdöme", svenskar är naiva stackare som inte vet sitt eget bästa, jag inräknad. Men alla har inte den insikten.

Vi har vetat i över 20 år att socker är skadligt och än har det inte gjorts något egentligen för att få bort det, vissa har gått över till sötningsmedel och svensken köper det. Det är ÄNNU skadligare i en del fall. För att inte tala om transfetter, eller fluortandkräm. Det går inte att resonera bort, men med lagstiftning går det att förändra ett beteende.
Senast redigerad av Bananrepublikan 2013-09-07 kl. 14:28.
Citera
2013-09-07, 14:32
Bannlyst
Citat:
Du tycker alltså inte att Adolf Hitler var en man av karaktär och principer?

Han VAR en man av karaktär och principer fram tills dess att han gick med i Thule Society och fick sitt huvud fullpumpat med en massa irrläror och propaganda från ett religionskrig med mångtusenåriga anor och sedan övertygades att fortsätta det kriget med tyska folket som redskap/kanonmat.
Thule Society fucked Hitler good and deep there.

Citat:
Sa aldrig att man skulle skjuta av narkomanerna utan själva langarna,

Varje narkoman har en langare, förutom gräsrökarna som kan odla sitt eget stash.
Börjar du skjuta langare urskillningslöst så blir det inte bra. Du bör enbart fokusera på de som säljer livsfarliga droger samt de som säljer till minderåriga. De skötsamma langarna bör du låta vara. Man får aldrig allmänheten med sig om man börjar döda människor som ur allmänhetens ögon inte utgör någon fara för någon.
Citera
2013-09-07, 15:03
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
"Svensken med sitt goda omdöme", svenskar är naiva stackare som inte vet sitt eget bästa, jag inräknad. Men alla har inte den insikten.

Vi har vetat i över 20 år att socker är skadligt och än har det inte gjorts något egentligen för att få bort det, vissa har gått över till sötningsmedel och svensken köper det. Det är ÄNNU skadligare i en del fall. För att inte tala om transfetter, eller fluortandkräm. Det går inte att resonera bort, men med lagstiftning går det att förändra ett beteende.
Sötningsmedel är ofta mycket dyrare än socker och det är väl största anledningen till att folk fortsätter med socker, sen handlar det också om tillgängligheten och gammal vana. Vi behöver inte nödvändigtvis lagstifta bort socker för att få folk att välja andra alternativ, det räcker att sänka priserna för alternativen, göra dem mer tillgängliga samt informera att det finns bättre alternativ.

När det gäller fluor så handlar det enbart om information, folk i gemen vet inte att det är ett skadligt nervgift, hade de vetat det så hade ingen använt det. Här vore det dock bra med en lagstiftning, att förbjuda fluor, transfetter och aspartam skulle inte skapa några problem då det inte är något folk själva eftersöker, det handlar mest om tillgängligheten. Droger är ett frivilligt val som man tar i ett syfte så jag tycker inte riktigt det är jämförbart, även om dagens destruktiva samhälle leder in folk till droger av helt fel anledningar.
Citera
2013-09-07, 15:08
Medlem
8814s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Han VAR en man av karaktär och principer fram tills dess att han gick med i Thule Society och fick sitt huvud fullpumpat med en massa irrläror och propaganda från ett religionskrig med mångtusenåriga anor och sedan övertygades att fortsätta det kriget med tyska folket som redskap/kanonmat.
Thule Society fucked Hitler good and deep there.

Varje narkoman har en langare, förutom gräsrökarna som kan odla sitt eget stash.
Börjar du skjuta langare urskillningslöst så blir det inte bra. Du bör enbart fokusera på de som säljer livsfarliga droger samt de som säljer till minderåriga. De skötsamma langarna bör du låta vara. Man får aldrig allmänheten med sig om man börjar döda människor som ur allmänhetens ögon inte utgör någon fara för någon.

Nu hör vi egoismen som talar igen, "stash" hit och "stash" dit. För de flesta svenskar är langare som inte är homosexuella flowerpower stoners farliga. Det är så jävla skrattretande att se hur liberalismen genomsyrar vissa här. Iofs har jag alltid tvivlat på det mänskliga släktet och tycker att folk under år 2013 bör hållas i tyglar och leva efter sunda ideal och ramar där det finns saker som är mycket mer hederliga än att röka sig en brajja och sitta och skratta åt något meningslöst, typ en lustig uggla eller liknande. Det verkar så jävla viktigt för er med narkotikan, kan ni inte bara leva ett hederligt liv fyllt av goda principer där man känner att man gör något vettigt istället för att låta narkotika sprida sig som en löpeld och tillslut bli en del av den svenska kulturen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in