Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-09-06, 17:04
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8814
Jag tog själv droger under mina svagaste stunder, är dock rehabiliterad. Har verkligen inget emot knarkare utan snarare vad knarket gör med människor, och parasiterna som lever på andras misär (droglangarna).
Då förstår jag. De allra mest radikala motståndarna till all form av narkotika är just rehabiliterade och "uppväckta" f d narkomaner. Nu blev dina åsikter med ens mycket mer förståeliga.

Har du ändrat dig om att du vill skjuta alla knarkare nu, eller vad är grejen? Hänger inte med.

Citat:
Men hur är det med dig, behöver du knark? Är det därför du propagerar för en legalisering av narkotika? Du kanske har ADHD eller nåt.
Attans! Nu fick du mig. Sitter nämligen här med en spruta i underarmen och har precis skjutit mitt sista heroin (som jag införskaffade på plattan i förrgår morse).
Citera
2013-09-06, 17:08
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Men vad pratar du om för droger, bensodiazepiner, opiater/opioider, centralstimulantia, hallucinogener, neuroleptikum, Z-analoger? Finns ju en hel drös. Men jaja... Utan att du ger mig ett rakt svar är det ganska självklart att du själv petar, så till viss del är det nog av egoistiska själ. För inte fan har man sådana åsikter om droger utan att ha drogat själv.
Du verkar ju dock grunda ditt agg på att du själv är en svagsint och skör individ som gick ner dig i ett missbruk och sedan bortförklara din egen sinnessvaghet där du istället skyller på drogerna... Alla går liksom inte ner sig i missbruk så det finns ingen anledning att straffa eller ha ihjäl människor bara för att de drogar.

Svenskarna är en utrotningshotad grupp i stort sett men du vill rensa bort ännu mer folk för att de drogar? Är du en judelakej eller bara helt galen?
Citera
2013-09-06, 17:13
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Men vad pratar du om för droger, bensodiazepiner, opiater/opioider, centralstimulantia, hallucinogener, neuroleptikum, Z-analoger? Finns ju en hel drös. Men jaja... Utan att du ger mig ett rakt svar är det ganska självklart att du själv petar, så till viss del är det nog av egoistiska själ. För inte fan har man sådana åsikter om droger utan att ha drogat själv.
Va? Det är ju DU som som sitter och snackar om att droger är farliga för att de "påverkar omdömet".

I det här fallet tänkte jag specifikt på ångestdämpande mediciner. Vissa helt skogstokiga människor (till exempel sinnessjuka schizofrena, folk i psykos, kvinnor o s v) får ju omdömet enbart positivt påverkat av bensodiazepiner.
Citera
2013-09-06, 18:00
Medlem
8814s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
Då förstår jag. De allra mest radikala motståndarna till all form av narkotika är just rehabiliterade och "uppväckta" f d narkomaner. Nu blev dina åsikter med ens mycket mer förståeliga.

Har du ändrat dig om att du vill skjuta alla knarkare nu, eller vad är grejen? Hänger inte med.

Attans! Nu fick du mig. Sitter nämligen här med en spruta i underarmen och har precis skjutit mitt sista heroin (som jag införskaffade på plattan i förrgår morse).

Sa aldrig att man skulle skjuta av narkomanerna utan själva langarna, väldigt stor skillnad på det. Du har fortfarande inte svarat på om du själv brukar droger, vad är du så rädd för? Vågar du inte blotta dig? Det är väldigt svårt att ta liberalnissar som dig seriöst, särskilt när dina senaste inlägg mest består av ironiska skämt och allmänt trams. Tyvärr.
Citera
2013-09-06, 18:01
Medlem
8814s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
Va? Det är ju DU som som sitter och snackar om att droger är farliga för att de "påverkar omdömet".

I det här fallet tänkte jag specifikt på ångestdämpande mediciner. Vissa helt skogstokiga människor (till exempel sinnessjuka schizofrena, folk i psykos, kvinnor o s v) får ju omdömet enbart positivt påverkat av bensodiazepiner.

Droger för medicinskt bruk är givetvis okej. Har aldrig påstått något annat.
Citera
2013-09-06, 18:04
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Droger för medicinskt bruk är givetvis okej. Har aldrig påstått något annat.
Är det okej att jag odlar opium som jag använder för eget medicinskt bruk, eller blir det bara okej om jag går till staten och köper modifierat kemiskt skit för överpriser?
Citera
2013-09-06, 18:05
Medlem
8814s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Du verkar ju dock grunda ditt agg på att du själv är en svagsint och skör individ som gick ner dig i ett missbruk och sedan bortförklara din egen sinnessvaghet där du istället skyller på drogerna... Alla går liksom inte ner sig i missbruk så det finns ingen anledning att straffa eller ha ihjäl människor bara för att de drogar.

Svenskarna är en utrotningshotad grupp i stort sett men du vill rensa bort ännu mer folk för att de drogar? Är du en judelakej eller bara helt galen?

Jag var ung, naiv och väldigt svagsint när jag började med droger, är i och för sig fortfarande väldigt ung. Fel umgängeskrets, dålig uppfostran och såg upp till helt fel människor ledde till ett i slutändan ganska tungt missbruk. Idag är morfar min idol

Men jag undrar ändå hur ni kommit fram till det ni kommit fram till, är det när ni suttit i hamnen med någon intressant bok, fullmunderad i äkta Sherlock Holmes rock och rökt ett pipstopp och smålyssnat på alkisarna och knarkarna eller kommer det från något annat håll?
Citera
2013-09-06, 18:09
Medlem
8814s avatar
Citat:
Är det okej att jag odlar opium som jag använder för eget medicinskt bruk, eller blir det bara okej om jag går till staten och köper modifierat kemiskt skit för överpriser?

Bra fråga, det är inte allt för dyrt med mediciner idag. Dolcontin fungerar nog lika bra. Annars kanske man kunde få ett tillstånd, men det känns som allt för många människor skulle fuska till sig ett sådant.
Citera
2013-09-06, 18:15
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Jag var ung, naiv och väldigt svagsint när jag började med droger, är i och för sig fortfarande väldigt ung. Fel umgängeskrets, dålig uppfostran och såg upp till helt fel människor ledde till ett i slutändan ganska tungt missbruk. Idag är morfar min idol

Men jag undrar ändå hur ni kommit fram till det ni kommit fram till, är det när ni suttit i hamnen med någon intressant bok, fullmunderad i äkta Sherlock Holmes rock och rökt ett pipstopp och smålyssnat på alkisarna och knarkarna eller kommer det från något annat håll?
Jag försöker utgå ifrån ett sunt och naturligt perspektiv. Människan har brukar droger lika länge som det funnits människor, problemet ligger inte i drogerna i sig utan snarare i kapitalism och destruktiv drogkultur där man uppmuntrar människor att droga av helt fel anledningar. Hade var och en tagit ansvar för sitt eget bruk och odlat själv i medicinskt eller spirituellt syfte så är jag övertygad om att det inte hade utgjort något som hest problem. Det är parasiterande langare, giriga kapitalister och destruktiva Hollywoodjudar som skapar helt fel förutsättningar för droger. Lägg fokus på det istället för drogerna i sig.
Citera
2013-09-06, 18:22
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Bra fråga, det är inte allt för dyrt med mediciner idag. Dolcontin fungerar nog lika bra. Annars kanske man kunde få ett tillstånd, men det känns som allt för många människor skulle fuska till sig ett sådant.
Jag gillar inte att man säljer droger öht och tycker det känns ganska dumt att gå till pappa staten för att få ut det, det är liksom inte deras ensak huruvida jag drogar eller ej eller varför jag gör det. Känns ju mer sunt och naturligt att jag odlar mina egna blommar som jag sedan skördar och gör thé på när jag behöver varva ner efter att ha jobbat heltid, tränat fem dagar i veckan och tagit hand om tre renrasiga barn samtidigt som man ska passa upp frugan.. Ska jag straffas för att jag drar in skatteintäkter till riket och avlar svenska barn, med motivering att jag är en samhällsdestruktiv dödsknarkare?
Citera
2013-09-06, 19:19
Medlem
8814s avatar
Citat:
Jag gillar inte att man säljer droger öht och tycker det känns ganska dumt att gå till pappa staten för att få ut det, det är liksom inte deras ensak huruvida jag drogar eller ej eller varför jag gör det. Känns ju mer sunt och naturligt att jag odlar mina egna blommar som jag sedan skördar och gör thé på när jag behöver varva ner efter att ha jobbat heltid, tränat fem dagar i veckan och tagit hand om tre renrasiga barn samtidigt som man ska passa upp frugan.. Ska jag straffas för att jag drar in skatteintäkter till riket och avlar svenska barn, med motivering att jag är en samhällsdestruktiv dödsknarkare?

I ditt fall borde det ju vara okej, men frågan är svår då den stora massan inte klarar av total frihet. Inte enligt mig i alla fall, inte i dagens 2013. Vi får se hur det ser ut sen helt enkelt.
Citera
2013-09-06, 19:25
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Sa aldrig att man skulle skjuta av narkomanerna utan själva langarna, väldigt stor skillnad på det. Du har fortfarande inte svarat på om du själv brukar droger, vad är du så rädd för? Vågar du inte blotta dig?
Men herregud, nej, jag knarkar inte.

Citat:
Det är väldigt svårt att ta liberalnissar som dig seriöst, särskilt när dina senaste inlägg mest består av ironiska skämt och allmänt trams. Tyvärr.
Du har hitintills inte presenterat några argument överhuvudtaget utan bara baserat din tro på "antiknark" på att du själv blev narkoman och nu har lyckats "ta dig ur träsket" och på så sätt blivit en upplyst människa. Dina idéer och tankar stämmer inte överens med logik eller sans eller egentligen ens med nationalism. Men du är inte ensam. Många intelligenta nationalister som är klarsynta och rationella i de flesta frågor, är totalt förvirrade och i okunniga i "drogfrågan".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in