Citat:
Hur ser SvP på utvecklingsstörda och handikappade?
Är man undermänniskor som måste "botas"? Om man levt ett friskt liv men bliv gravt handikappad efter en olycka, är man oönskad då?
Lite expo-varning på dessa frågor men utav de SvPare jag träffat irl samt läst om här så är handikappade ej önskvärda och kategoriseras som undermänniskor som bara kan botas med ett nackskott.
Därav min undran om ni verkligen är seriösa med detta.
Är man undermänniskor som måste "botas"? Om man levt ett friskt liv men bliv gravt handikappad efter en olycka, är man oönskad då?
Lite expo-varning på dessa frågor men utav de SvPare jag träffat irl samt läst om här så är handikappade ej önskvärda och kategoriseras som undermänniskor som bara kan botas med ett nackskott.
Därav min undran om ni verkligen är seriösa med detta.
Min personliga åsikt är att handikappade vars åkommor är ärftliga inte bör fortplanta sig då det finns risk att de sprider sina åkommor vidare till kommande generationer. Givetvis så gäller inte detta människor som blivit handikappade till följd av olyckor och jag anser självklart inte att någon handikappad bör avrättas eller behandlas illa.
Att människor med grova handikapp har svårt att fortplanta sig är tydligt om man ser till de undersökningar som finns på området men många människor som har mildare mentala handikapp fortplantar sig och gör det i större omfattning än vanliga människor. Detta är ett samhällsproblem då dessa människor har låg intelligens, ofta har uppförandestörningar, har sexuellt opassande beteende och ofta är kriminella. De är även ofta aggressiva och våldsamma. Att eliminera generna för de här dragen vore därför önskvärt på rena eugeniska grunder. Detta kan ske på många olika sätt, exempelvis genom steriliseringar, isolering från det motsatta könet, aborter av foster eller embryo selektion.