2013-09-06, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stonersmile
Jag föredrog att vi skulle ha två crews från början. Så jag tog mig nu friheten att skapa ett 360-crew, då jag vet att jag kommer vara aktiv och engagerad i online-delen. Ska till syssan nu så fixar med det om ett tag. Dom som spelar på Xbox kan gå med på denna länken:
socialclub.rockstargames.com/crew/flashback_360_crew

Det är inte en lösning på någonting. Känns som att du gjorde något väldigt förhastat och eftersom vi redan har ett Flashback Crew så ser jag ingen som helst mening med att skapa ett till. Idiotiskt.
Citera
2013-09-06, 17:27
Medlem
Tord-Eugenes avatar
Precis som tacoeater säger löser en uppdelning av crewet ingenting, det finns för övrigt inget att lösa. Jag tror knappast att man kommer planera roligheter på Social Club-väggen, snarare in-game. Dock letar man kompanjoner på Social Club och när du finner någon du tycker om att lira med lägger du till hen som vän - simple as that!
Precis som Flashback bör Flashback Crew vara en community som är öppen för alla och enad på samma gång, även om man inte delar åsikt, ursprung eller konsol!
Crewet bör bli stort och enat inte för att komma högt på rankinglistor eller att bli det största crewet, utan för att få den goa community-känslan en stor grupp ger. Med två Flashback Crews förstörs detta, det blir rivalitet mellan fel parter, folk kommer undra vilket som är det riktiga crewet, de som spelar spelet på båda konsoler måste gå med i två olika grupper börja om på nytt. Med ett enat Crew kan vi jobba för att bli bättre, utveckla vår hierarki och vinna respekt, inte bara från andra men också bland oss själva.
Så rösta på Jock Cranley och säkra din framtid idag!

Fred ut
Citera
2013-09-06, 18:49
Medlem
Är det bara jag som hade tyckt det var lite coolt om varje commissioner hade en liten grupp som var hans main squad inom våran crew?

Och att vara leader ska vara något att sträva efter man ska få bonusar t.ex mer av cashen.

Har inte tid att utveckla mer just nu men säg vad ni tycker och tänker.

MVH No.1beginner
Citera
2013-09-06, 19:03
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tord-Eugene
Precis som tacoeater säger löser en uppdelning av crewet ingenting, det finns för övrigt inget att lösa. Jag tror knappast att man kommer planera roligheter på Social Club-väggen, snarare in-game. Dock letar man kompanjoner på Social Club och när du finner någon du tycker om att lira med lägger du till hen som vän - simple as that!
Precis som Flashback bör Flashback Crew vara en community som är öppen för alla och enad på samma gång, även om man inte delar åsikt, ursprung eller konsol!
Crewet bör bli stort och enat inte för att komma högt på rankinglistor eller att bli det största crewet, utan för att få den goa community-känslan en stor grupp ger. Med två Flashback Crews förstörs detta, det blir rivalitet mellan fel parter, folk kommer undra vilket som är det riktiga crewet, de som spelar spelet på båda konsoler måste gå med i två olika grupper börja om på nytt. Med ett enat Crew kan vi jobba för att bli bättre, utveckla vår hierarki och vinna respekt, inte bara från andra men också bland oss själva.
Så rösta på Jock Cranley och säkra din framtid idag!

Fred ut

Jag tror inte att någon kommer känna sig utanför bara för att man har två olika crews beroende på om man är ps3- eller xbox-spelare. Att man får vara med oavsett åsikt är det väl heller inte någon som sagt något om..? Jag lade inte in några värderingar alls i det jag sa, utan min tanke var 100% rationell. Det är snarare för att skapa tydlighet i vilka man kan spela med och undvika oklarheter om vilka som kan spela med vilka, sen upplevde jag helt enkelt det som viktigt att det finns en tydlig ledare som kan vara med in-game och styra, vilket inte finns (om han inte har båda konsollerna förstås). Jag ser heller inte storleken som särskilt väsentlig. Tror att xbox förtjänar en egen ledare, men det är väl upp till xbox-spelarna att bestämma i så fall vad de upplever som bäst.

Antar att vi helt enkelt bara har lite olika uppfattningar om vad syftet med vårt Crew är. Jag ser det mer som en organisation, där vi tillsammans kan planera och fixa grejer som behöver fixas (eller hur man nu ska förklara det), varpå du mer ser det som en grupp av likasinnade, som gillar gta 5 och är från samma forum. Är det tänkt som en organisation så är det viktigt att det finns en tydlighet. Är det bara en grupp som gillar spel så ok.

Citat:
Ursprungligen postat av No.1beginner
Är det bara jag som hade tyckt det var lite coolt om varje commissioner hade en liten grupp som var hans main squad inom våran crew?

Och att vara leader ska vara något att sträva efter man ska få bonusar t.ex mer av cashen.

Har inte tid att utveckla mer just nu men säg vad ni tycker och tänker.

MVH No.1beginner

Japp! Håller med! Hur ska personer kunna bli ledare då? En epic helikopter-battle? Demokratiska val?
Citera
2013-09-06, 19:27
Medlem
Hawxs avatar
Ansluten -> Aceton69
Var hyggliga nu gubbar, ny på denna front. En ny värld har öppnats medan jag väntar på nästa värld. Livet leker idag.
Citera
2013-09-06, 19:27
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Låter som en utmärkt idé.
Citera
2013-09-06, 19:28
Medlem
Autoziones avatar
Det är väldigt bra att vi har en diskussion kring det här då det är tydligt att det finns olika viljor och olika uppfattningar, vilket välkomnas

Jag tycker att ni skyndar iväg lite väl fort, om ni kollar Rockstars hemsida under fliken "Social Club" står det klart och tydligt att funktionalitet för GTA V kommer att utannonseras snart, just nu lägger de troligen allt krut på single player vilket får mig att tro att de två veckorna efter att GTA V kommit kommer Rockstar att ösa ut information om GTA Online.

Vi vet således ingenting om huruvida Crews kommer fungera över plattformar, vilka möjligheter det finns att planera stötar, hur kommunikationen inom hierarkin verkligen kommer att fungera osv. Därför tycker jag än en gång att alla sitter ner i båten och istället tar en funderare kring vilka events och liknande ni vill realisera i GTA Online.

Om ni vill starta ett Crew separat, fine, men detta är Flashbacks officiella Crew och tills Rockstar släpper mer information om huruvida allt kommer att fungera i GTA V tänker jag sitta och smutta på tropiska drinkar och kolla roliga videos om BMX, Ammunation och reality-tv.

Edit: Håller förresten med om det där med mindre squads
Citera
2013-09-06, 20:07
Medlem
Japp! Håller med! Hur ska personer kunna bli ledare då? En epic helikopter-battle? Demokratiska val? [/quote]

Jag vet faktiskt inte, det hade varit lite coolt om man tillslut slåss om platsen.
För att man ska bli ledare måste man jag vara commissioner först enligt mig, sedan om ledaren lämnar sin plats eller begår ett hemskt misstag så får commissionernas grupper slåss om platsen. Självklart är commissionen med i slaget

MVH No.1beginner
Senast redigerad av No.1beginner 2013-09-06 kl. 20:11.
Citera
2013-09-06, 20:15
Medlem
Tord-Eugenes avatar
Citat:
Jag vet faktiskt inte, det hade varit lite coolt om man tillslut slåss om platsen.
För att man ska bli ledare måste man jag vara commissioner först enligt mig, sedan om ledaren lämnar sin plats eller begår ett hemskt misstag så får commissionernas grupper slåss om platsen. Självklart är commissionen med i slaget

MVH No.1beginner

Din maktkåta lilla jävel Måste dock hålla med om att det lockar med ett litet följe av starka mannar
Citera
2013-09-06, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tord-Eugene
Din maktkåta lilla jävel Måste dock hålla med om att det lockar med ett litet följe av starka mannar

Hahaha det kan se ut så kanske, men jag vill bara att det ska bli mer strukturerat det känns så mycket verkligare då vilket gör det mycket ballare !
Citera
2013-09-06, 20:45
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Hahaha det kan se ut så kanske, men jag vill bara att det ska bli mer strukturerat det känns så mycket verkligare då vilket gör det mycket ballare !

Oh det vore faktiskt ganska coolt! Om en person samlar ihop en tillräckligt stor grupp från flashback crewet och utmanar de som vill försvara den regerande ledaren (+ ledaren förstås) i en fight, så är det den sida som står kvar i slutet som får ta över ledartiteln den kommande veckan (eller två). Efter det är det fritt fram att åter igen utmana ledaren om man lyckas samla ihop tillräckligt många sympatisörer
Citera
2013-09-06, 21:07
Medlem
Hawxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verdes
Oh det vore faktiskt ganska coolt! Om en person samlar ihop en tillräckligt stor grupp från flashback crewet och utmanar de som vill försvara den regerande ledaren (+ ledaren förstås) i en fight, så är det den sida som står kvar i slutet som får ta över ledartiteln den kommande veckan (eller två). Efter det är det fritt fram att åter igen utmana ledaren om man lyckas samla ihop tillräckligt många sympatisörer

Tycker det låter som en genialisk idé! Jag är på till 110%. Tänker dock inte utmana, utan titta på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in