2013-09-06, 00:16
Medlem
Vickejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stonersmile
Underbart, vi behöver bli lite fler boxare

Dock så är frågan hur hierarkin ska funka för oss Xboxare, med tanke på att socialclub gruppen bara tillåter 1 ledare för gruppen osv :P
Citera
2013-09-06, 00:20
Medlem
SylvesterLundgrens avatar
Med tanke på att vi endast kommer kunna vara 16 st i varje server. Hur ska vi dela upp oss och se till att ingen känner sig utanför?

Vi kommer ju få vara flera 8-manna grupper sen när vi ska möta andra crews? Medlemsantalet börjar närma sig 100 nu.
Citera
2013-09-06, 00:55
Medlem
Flera saker jag undrar över

Max antal spelare på en server är 16st? Om man då är 16 spelare på en server som är med i FB Crew då kan man alltså inte möta personer från andra Crews på gatan? Hur bjuder man då in andra crews för en Deathmatch?

Ett senario jag också undrar över är följande

Om 16 spelare från FB Crew är inne på en server och 6 spelare bestämmer sig för att utföra ett rån då kan alltså inget annat Crew komma och försöka stoppa/råna dom här 6 spelarna från att lyckas med rånet? Kommer det då ens bli någon som helst utmaning att råna en bank? Om bara polisen kommer med sina ärthjärnor och springer in i ens kulor.

EDIT;
Joinade FB Crew nu, namn: TNClemon (Spelar på 360)
360 GT: TNC Lemon
Senast redigerad av antoneee 2013-09-06 kl. 01:09. Anledning: Glömde information om mitt SC namn, ville inte dubbeposta
Citera
2013-09-06, 01:40
Medlem
Verdess avatar
Visst är det så att spelare från xbox och ps3 inte kan spela tillsammans? För i så fall; borde vi inte göra två olika crews för ps3 och xbox så att båda konsollerna får ha sina ledare och möjligheterna att organisera själva? Det låter ologiskt om vi har en gemensam ledare som bara spelar på en av konsollerna, med tanke på att en av grupperna helt kommer sakna en officiell ledare som kan ta komando när det behövs.

Jag tror det är viktigt att vi organiserar och rationaliserar grupperna så gott det går innan allvaret börjar
Citera
2013-09-06, 07:05
Medlem
Tord-Eugenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verdes
Visst är det så att spelare från xbox och ps3 inte kan spela tillsammans? För i så fall; borde vi inte göra två olika crews för ps3 och xbox så att båda konsollerna får ha sina ledare och möjligheterna att organisera själva? Det låter ologiskt om vi har en gemensam ledare som bara spelar på en av konsollerna, med tanke på att en av grupperna helt kommer sakna en officiell ledare som kan ta komando när det behövs.

Jag tror det är viktigt att vi organiserar och rationaliserar grupperna så gott det går innan allvaret börjar

Det har diskuterats men nej, vi vill ha ett officiellt FB-Crew. Delar vi upp det i 360 och ps kan vi inte bli stora och framgångsrika! Dessutom löser hierarki-systemet problemet med att ledaren bara finns på en konsol.
Citera
2013-09-06, 07:33
Medlem
Autoziones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustAnotherPlayer
Kör PS3 och nickar AbsolutSE på Social Club, har en polare som vill joina också.
Det är bara att joina

Citat:
Ursprungligen postat av Fhital
Sant angående plikterna.

Ja, annars får ju inte heller vi gröngölingar någon rättvis chans mot de med flest inlägg
Ens rank i hierarkin är tänkt att baseras på aktivitet och resultat när man spelar GTA Online. Ifall man är bland de topprankade i vårt Crew eller fixar trevliga aktiviteter som stora rån för 16 spelare, motorcykelcruising, stora race med automatvapen osv. kan man stiga i rank. Kort sagt är tanken att ju mer aktiv du är i vårt Crew och representerar desto högre rank kommer man att tilldelas. Givetvis finns det inte plats för alla i högre rank så om man sjunker för lågt på topplistorna eller så kan en nedgradering bli aktuell.

Det kan dock bli svårt att ha koll på alla när det gäller hierarkin om vi blir för många så för att underlätta kommer det nog mest att baseras på leaderboards.
Citat:
Ursprungligen postat av antoneee
Ett senario jag också undrar över är följande

Om 16 spelare från FB Crew är inne på en server och 6 spelare bestämmer sig för att utföra ett rån då kan alltså inget annat Crew komma och försöka stoppa/råna dom här 6 spelarna från att lyckas med rånet? Kommer det då ens bli någon som helst utmaning att råna en bank? Om bara polisen kommer med sina ärthjärnor och springer in i ens kulor.
Om man bara är 6 flashbackare på en server där 16 spelar kommer det säkerligen att bli strid om pengarna. Det är nog bara om man kör en privat server som man kan känna sig hyfsat säker att ingen annan kommer och snor ens nystulna pengar.

Precis som Tord-Eugene skriver här blir det inga problem egentligen att ha en leader på en plattform då "commissioners" har precis samma befogenheter som en "leader" och för tillfället har vi just en Xbox-spelare som Commissioner och det kommer säkerligen att bli någon eller några till när vi drar igång. Commissioners kan helt enkelt ses som operativa ledare medan Leader mer är en officiell ledare som sitter i sitt ouppnåeliga lyxhus och man endast kan träffa ifall man inte är för lågt rankad

Förresten, välkomna alla nya medlemmar. Nu börjar folk joina fort här, vi växer så det knakar.
Senast redigerad av Autozione 2013-09-06 kl. 07:55.
Citera
2013-09-06, 11:18
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tord-Eugene
Det har diskuterats men nej, vi vill ha ett officiellt FB-Crew. Delar vi upp det i 360 och ps kan vi inte bli stora och framgångsrika! Dessutom löser hierarki-systemet problemet med att ledaren bara finns på en konsol.

Hur löser hierarkisystemet problemet med att ledaren bara spelar på en konsol? Finns det någon annan inofficiell ledare på andra konsollen? Tror fortfarande att störst på social club är mindre viktigt än hur bra vi presterar in-game. Speciellt med tanke på att xbox och ps3 ändå inte kommer spela ihop. xbox kommer ju behöva diskutera och planera ihop med andra xboxare, och ps3 kommer bara diskutera och planera med andra ps3are. Det är väl på grund av sådant här som man har syskonorganisationer som arbetar sida vid sida, men på sina egna håll.

Jag tror inte en uppdelning kommer förändra något annat i praktiken mer än att förenkla organisationen och den vidare kommunikationen medlemmarna i mellan, vilket jag dock upplever som en tillräckligt viktig förändring för att behöva tas upp till diskussion.

Citat:
Ursprungligen postat av Autozione
Precis som Tord-Eugene skriver här blir det inga problem egentligen att ha en leader på en plattform då "commissioners" har precis samma befogenheter som en "leader" och för tillfället har vi just en Xbox-spelare som Commissioner och det kommer säkerligen att bli någon eller några till när vi drar igång. Commissioners kan helt enkelt ses som operativa ledare medan Leader mer är en officiell ledare som sitter i sitt ouppnåeliga lyxhus och man endast kan träffa ifall man inte är för lågt rankad

Alright! Fast kan något skickas mellan konsollerna? För annars kommer vi ju aldrig kunna hjälpa varandra iaf, vi kommer aldrig kunna skicka pengar eller ha något behov av kommunikation mellan medlemmar av de olika konsollerna. Därför jag är fundersam kring det egentliga behovet av en sammansluten grupp som arbetar på olika platser utan möjligheter att hjälpas åt. Det är allt.
Senast redigerad av Verdes 2013-09-06 kl. 11:22.
Citera
2013-09-06, 12:26
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verdes
Alright! Fast kan något skickas mellan konsollerna? För annars kommer vi ju aldrig kunna hjälpa varandra iaf, vi kommer aldrig kunna skicka pengar eller ha något behov av kommunikation mellan medlemmar av de olika konsollerna. Därför jag är fundersam kring det egentliga behovet av en sammansluten grupp som arbetar på olika platser utan möjligheter att hjälpas åt. Det är allt.
Håller med! Enda fördelen blir att vi hamnar högre upp på crew-rankingen, vilket verkar vara prio 1 för vissa i tråden.

Känns redan nu som att allt kommer bli en enda röra. Om vi inte bestämmer och planerar allt nu innan spelet släpps så finns det ingen chans sen när alla är upptagna med sitt spelande. Det är nu alla kan vara med och påverka.
Senast redigerad av CommonKnowledge 2013-09-06 kl. 12:31.
Citera
2013-09-06, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Håller med! Enda fördelen blir att vi hamnar högre upp på crew-rankingen, vilket verkar vara prio 1 för vissa i tråden.

Känns redan nu som att allt kommer bli en enda röra. Om vi inte bestämmer och planerar allt nu innan spelet släpps så finns det ingen chans sen när alla är upptagna med sitt spelande. Det är nu alla kan vara med och påverka.

Makes sense... Ju mer jag läser av era inlägg desto mer börjar det kännas som att det vore bättre med skilda crews. Så om någon 360 spelare är tillräckligt snabb nu så kan denna skapa och bli leader för ett helt FB-360 crew. (eftersom majoriteten av dom som redan är reggade på det ursprungliga FB crewet spelar på ps3 så känns det ju mest logiskt att ett nytt crew skapas för x360 versionen)
Citera
2013-09-06, 13:10
Medlem
Jag föredrog att vi skulle ha två crews från början. Så jag tog mig nu friheten att skapa ett 360-crew, då jag vet att jag kommer vara aktiv och engagerad i online-delen. Ska till syssan nu så fixar med det om ett tag. Dom som spelar på Xbox kan gå med på denna länken:
socialclub.rockstargames.com/crew/flashback_360_crew
Senast redigerad av Stonersmile 2013-09-06 kl. 13:13.
Citera
2013-09-06, 13:27
Medlem
Iom Leslie Benzies uttalande om att GTA online mer eller mindre är här för att stanna och att mer content och större uppdateringar kommer i framtiden så är det väl ganska säkert att vi kommer behöva 2 crews till i ett senare skede... Tänker då främst på PS4 och Xbox One crew.

Tror inte Rockstar lämnar GTA online att existera på current gen konsoler endast.
Citera
2013-09-06, 13:41
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrAg00nEn
Iom Leslie Benzies uttalande om att GTA online mer eller mindre är här för att stanna och att mer content och större uppdateringar kommer i framtiden så är det väl ganska säkert att vi kommer behöva 2 crews till i ett senare skede... Tänker då främst på PS4 och Xbox One crew.

Tror inte Rockstar lämnar GTA online att existera på current gen konsoler endast.
Ett next gen-GTA lär inte komma närmaste åren och istället för spinoffs som TBoGT och TLaD så lär vi, som du säger, se satsning på online-delen men för GTA Vdenna generation och självklart PC som säkert kommer annonseras ut någon gång nästa år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in