2013-09-06, 14:50
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Du kan alltså till 100 procent avskriva alla teorier om Palmemordet, den enda du tycker håller är din egen.

Således var enligt dej , var Palme hivsmittad och mördades bland annat för att Ingvar C skulle under tvång av de borgerliga , långsamt ta oss in EU.

Beror vetskapen att Palme hade HIV på dina mediala förmågor att kontakta de döda för att få fram information, eller bestämde du själv efter ha tittat på foton av OP och läst i denna tråd, att han hade HIV?

Uppgiften att Palme kan ha varit HIV-smittad är relativt ny i den här tråden såvitt jag vet som bara varit med här i 1,5 år. Är uppgiften korrekt är den ett av de starkaste mordmotiven som framlagts i spekulationerna kring Palmemordet. Fullkomligt förödande för (S) om detta blev allmänt känt i mitten på 1980-talet. Övertygad om att EU-motståndet och HIV-smittan, om detta är korrekt, blev samverkande faktorer och mordmotiv. De politiska motståndarnas kännedom om vad som låg bakom Palmemordet blev ett effektivt påtryckningsmedel. Landsförräderimisstankar har ingenting med mordet på Olof Palme att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Det var en långsiktig plan i så fall.

Svenskt EU-medlemskap

Sverige blev medlem i EU 1995. Vägen till medlemskap inleddes den 1 juli 1991 då svenska regeringen lämnade in en ansökan om medlemskap i dåvarande EG. 1994 höll Sverige folkomröstning om EU-medlemskapet. Resultatet blev ett ja, och den 1 januari 1995 gick Sverige med i EU

Se http://ec.europa.eu/sverige/eu_facts/sweden_in_eu/index_sv.htm

De borgerliga pressade alltså IC i fem år innan han gav vika, enligt din teori.

Nej, inte alls, IC tvingades ta skeden i vacker hand ganska snart. Men EU-medlemskapsförhandlingar har en tendens att dra ut på tiden - det tar den tid det tar tills saken är klar och frågan om medlemskap är redo att underställas folkviljan. Men ja till EU hade inte varit möjligt om inte IC genom utpressning tvingats över på ja-sidan.
Citera
2013-09-06, 14:54
Medlem
ieshos avatar
Det är sådana som MBoudine som ger oss konspirationsteoretiker ett verkligt dåligt rykte. I sakens natur är att konspirationer är hemliga och att vi som spekulerar befinner oss på ett gungfly, men det är självklart ren galenskap att tro på spekulationer utan bevis.

För MBoudine räcker det att något dyker upp i hans mörka inre eller att han misstänker eller missförstår något för att han ska värpa ett "guldägg" som han sedan okritiskt lanserar och förespråkar utan att någonsin visa minsta tecken till förmåga att erkänna fel eller misstag.

Om MBoudine var oförmögen att vara minsta vetenskaplig i sitt tänkande vore han kanske i viss mån förlåten, men han har presenterat sig som vetenskapsman i tråden för drygt ett år sedan, t.o.m som matematiker.

Så frågan är hur mycket han ljuger: om allt eller bara om nästan allt? Och varför han ljuger?
Citera
2013-09-06, 14:59
Medlem
p.norths avatar
tja.. är man arbetssökande och är mestadels hemma utan social kontakt med omgivningen i ett lång perspektiv så kan det slå slint i huvudet, förr eller senare för vissa typer av människor.
Vem och varför sa att L.P var en satkärring i vilket sammanhang, Mboudine?
Citera
2013-09-06, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Uppgiften att Palme kan ha varit HIV-smittad är relativt ny i den här tråden såvitt jag vet som bara varit med här i 1,5 år.

Kan du precisera relativt ny?

Är du beredd att lämna den här tråden om du har diskuterat Hiv-påståendet tidigare?
Citera
2013-09-06, 15:08
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Det är sådana som MBoudine som ger oss konspirationsteoretiker ett verkligt dåligt rykte. I sakens natur är att konspirationer är hemliga och att vi som spekulerar befinner oss på ett gungfly, men det är självklart ren galenskap att tro på spekulationer utan bevis.

För MBoudine räcker det att något dyker upp i hans mörka inre eller att han misstänker eller missförstår något för att han ska värpa ett "guldägg" som han sedan okritiskt lanserar och förespråkar utan att någonsin visa minsta tecken till förmåga att erkänna fel eller misstag.

Om MBoudine var oförmögen att vara minsta vetenskaplig i sitt tänkande vore han kanske i viss mån förlåten, men han har presenterat sig som vetenskapsman i tråden för drygt ett år sedan, t.o.m som matematiker.

Så frågan är hur mycket han ljuger: om allt eller bara om nästan allt? Och varför han ljuger?

Tycker du får mer och mer drag av boboslacke, iesho - omisskännliga drag där anfall är bästa försvar, kritisera meningsmotståndaren men redogör aldrig för din egen ståndpunkt. Vilket gör att jag tror att du och bs har samma huvudman.

Du får tro vad du vill om min tillförlitlighet iesho, men som jag skrev i går så tror jag bergfast på det jag skriver.
Citera
2013-09-06, 15:33
Medlem
Citat:
Du får tro vad du vill om min tillförlitlighet iesho, men som jag skrev i går så tror jag bergfast på det jag skriver.

Du kan inte lita på dig själv. Den 23:e mars berör du Hiv-spåret och avfärdar det.
Du berör det sedan igen i april i diskussion med Litentuvan.

Ni har med andra ord redan haft den diskussionen. Ett förslag till dig är att börja gå igenom vad du har skrivit tidigare. För antingen behöver dubbelkolla dina gamla inlägg eftersom du inte minns vad du har skrivit. Eller så ljuger du för att kvadda samtalet i tråden.
Citera
2013-09-06, 15:34
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FacePalme
Kan du precisera relativt ny?

Är du beredd att lämna den här tråden om du har diskuterat Hiv-påståendet tidigare?

Tyckte mig se uppgiften om att Olof Palme kan ha varit HIV-smittad för någon dag sedan. Ett inlägg överflyttat från en annan tråd som just behandlar OP:s påstådda HIV-smitta ?

Jag förekommer inte på någon annan Palme-tråd än i den här, har således inte gjort något avtryck i någon annan tråd som behandlar teorin om huruvida Palme var smittad, eller inte. Och oavsett vilket fp, varför skulle jag lämna tråden av den anledningen ? Du har i tidigare inlägg aviserat att du tycker att jag borde lämna tråden, eller hur ? Vad är det som skaver med mina inlägg, fp?
Citera
2013-09-06, 15:45
Medlem
Citat:
Tyckte mig se uppgiften om att Olof Palme kan ha varit HIV-smittad för någon dag sedan. Ett inlägg överflyttat från en annan tråd som just behandlar OP:s påstådda HIV-smitta ?

Jag förekommer inte på någon annan Palme-tråd än i den här, har således inte gjort något avtryck i någon annan tråd som behandlar teorin om huruvida Palme var smittad, eller inte. Och oavsett vilket fp, varför skulle jag lämna tråden av den anledningen ? Du har i tidigare inlägg aviserat att du tycker att jag borde lämna tråden, eller hur ? Vad är det som skaver med mina inlägg, fp?

Jag tycker att du bör sätta din hederlighet på spel. Om du menar allvar med den så borde du kunna backa upp den också. Hittils tycker jag inte att du tar särskilt hårt på att fara omkring med felaktiga påståenden. Ditt ärliga uppsåt går att ifrågasätta därmed.

Därför vill jag ställa det på sin spets. Menar du allvar med att du tror på vad du påstår - kan du tro på att ditt minne sviker dig till den grad att du borde dubbelkolla dina påståenden innan du postar?
Citera
2013-09-06, 15:50
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
tja.. är man arbetssökande och är mestadels hemma utan social kontakt med omgivningen i ett lång perspektiv så kan det slå slint i huvudet, förr eller senare för vissa typer av människor.
Vem och varför sa att L.P var en satkärring i vilket sammanhang, Mboudine?

Refererade till en intervju med en personal som varit underställd Lisbet Palme som ordförande i UNICEF. Det framkom att LP varit den mest impopulära chef denne Palmeunderställda över huvud taget kunde komma på. Ytterst osympatisk, samt med sinne för att härska genom att söndra och intrigera var det samlade omdömet. Betydligt tuffare och hårdare än hennes beskedliga utseende ger intryck av. Varför ?
Citera
2013-09-06, 16:11
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Du kan inte lita på dig själv. Den 23:e mars berör du Hiv-spåret och avfärdar det.
Du berör det sedan igen i april i diskussion med Litentuvan.

Ni har med andra ord redan haft den diskussionen. Ett förslag till dig är att börja gå igenom vad du har skrivit tidigare. För antingen behöver dubbelkolla dina gamla inlägg eftersom du inte minns vad du har skrivit. Eller så ljuger du för att kvadda samtalet i tråden.

Citat:
Jag tycker att du bör sätta din hederlighet på spel. Om du menar allvar med den så borde du kunna backa upp den också. Hittils tycker jag inte att du tar särskilt hårt på att fara omkring med felaktiga påståenden. Ditt ärliga uppsåt går att ifrågasätta därmed.

Därför vill jag ställa det på sin spets. Menar du allvar med att du tror på vad du påstår - kan du tro på att ditt minne sviker dig till den grad att du borde dubbelkolla dina påståenden innan du postar?

Snabb genomgång av 23/3 gav inget resultat. Tid och nummer på inlägget ?

Jag har ett utomordentligt minne som aldrig sviker. Det som är lagt på minnet sitter där. Däremot inte det jag läst, men anser vara av mindre betydelse. Vart vill du komma egentligen ?
Citera
2013-09-06, 16:13
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Jag tror för min del att mister Mboudine bara driver med tråden och dess läsare och aktörer.
Jag tror att han riktigt myser framför skärmen när han kan notera att folk irriterar sig
på hans sensationella teorier om en HIV-smittad OP, en på något sätt inblandad LP och lömska
högersossar och gåsleverstinkande kapitalister i en oskön allians med mera smaskiga grejer.
Den grekiska avkomman behöver man inte ens nämna...Stavros och Mehmet kan vi nu
utan och innan... Spännande figurer men lär aldrig förbli annat än fantasifoster hos
vederbörande liksom det andra han berikar tråden med.

Jag tror inte för ett ögonblick att han verkligen själv tror på vad han skriver, nä, han skojar
med oss allihop och har som sagt väldigt kul när han kan registrera att man reagerar lite
surt och irriterat på de producerade godbitarna om en HIV-sjuk statsminister och en
svekfull maka vid sin sida som sluter upp vid en mörkläggning efteråt.

MBoudines lysande språkbehandling gillar jag skarpt och han är inte alls knäpp det minsta.
Bildad och skärpt och en sån person med det intellektet kan bara inte på allvar ha såna
kontroversiella uppfattningar som han ger uttryck för i tråden.
Vill jag bara inte tro.

Nej, det är en slug skämtare vi har att göra med, ett troll förvisso men faktiskt riktigt
underhållande även om han onekligen kan fresta på ibland med sina ideliga upprepningar.

http://metrobloggen.se/hemimamma/files/2010/04/troll.jpg
Citera
2013-09-06, 16:16
Medlem
MBoudines avatar
Citat:

Jag tycker du borde sätta mig på ignore så slipper du irritera dig på mina inlägg. Sluta gnälla, ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in