Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-16, 01:01
Medlem
p.norths avatar
ja vilka jävlar
http://www.politiskamord.com/p5sambandscentralen.html
Citera
2013-09-16, 01:10
Medlem
p.norths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stelf
Intressant vore det också att få veta när UH bytte till ett tjänstgöringspass i SBC, var det samma dag så blir det klart mer intressant än om det skedde någon vecka tidigare. Någon som sett uppgift på det?
han har tydligen tjänstegjort på SBC till och från under 2 års tid, undra hur ofta han har gjort det då?
Citera
2013-09-16, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Inga problem att undvika skräplitteratur ..

Tror inte Olof Palmes obduktionsprotokoll förvaras på rättsläkarstationen i Solna. Snarare i ett Franz Jaegerskåp i någon lokal där Dag Andersson och PU-gruppen håller till.
Okej, vad-hur gör vi för att få tag i dom?
Vi kan pröva att ringa diverse personer som kan tänkas veta vad som står där, vi spelar in samtalen och granskar vad dom säger?
Vi behöver inte anstränga oss, bara våga ringa, okej?
Citera
2013-09-16, 01:16
Medlem
mvagrippas avatar
Idag kommer kommer Olle Frånstedts bok ut i handeln. Blir intressant att läsa och även spännande att hur mottagandet i media blir.
Citera
2013-09-16, 01:20
Medlem
p.norths avatar
hur var det med "bertil" nu då? ni som är så insatt http://www.youtube.com/watch?v=LLv0-pBrxC8
Citera
2013-09-16, 01:46
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
hur var det med "bertil" nu då? ni som är så insatt http://www.youtube.com/watch?v=LLv0-pBrxC8

Bertil = Jörgen B. Han var säkerligen på möte 860116 med ett antal poliser som diskuterade att göra något med Olof Palme. Det finns ytterligare uppgifter om ett liknande möte hösten 1985.
Norrköping är inte ointressant när det gäller de hemliga tjänsternas verksamhet.
Citera
2013-09-16, 08:43
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Okej, vad-hur gör vi för att få tag i dom?
Vi kan pröva att ringa diverse personer som kan tänkas veta vad som står där, vi spelar in samtalen och granskar vad dom säger?
Vi behöver inte anstränga oss, bara våga ringa, okej?

Skicka ett nytt PM till Karl.s82 för tips om vem som vet vad som framgår i ett omålat obduktionsprotokoll, och be Eniro om ett nummer ..

Nej, allvarligt talat. Det enda som skulle få upp obduktionsprotokollet i ljuset är att preskregeln för mord återinförs, den slopades just med motivet att Palmemordet ska vila under ständig sekretess. Jag tror obduktionsprotokollet, om detta blev allmängods, skulle ställa händelserna på mordplatsen i ett annat ljus med allt vad det innebär. Vilket landets makthavare oavsett partifärg motsätter sig.
Senast redigerad av MBoudine 2013-09-16 kl. 08:47.
Citera
2013-09-16, 09:19
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Nej, både Leif Svensson och Per Jörlin är veritabla skitstövlat som har haft ihjäl sina kvinnor. I Jörlins fall hette hon Haydee Sandström.

Leif Svensson förklarade i rättegången att han själv var förvånad över hur han då i situationen inte kunde kontrollera sig bättre. Läser man det baklänges så säger han sig kunna kontrollera det våld han utövar, i varje fall såpass att han inte dödar. En ond människa.

Dessutom sitter ytterligare en kvinnomisshandlande svinpäls från norrmalmspolisen inne just nu. Det är Stefan Svensson som våldtog och drogade en tonårig tjej. Man kan lugnt säga att Norrmalmspolisen har haft en del att jobba med när det gäller värdegrundsarbete.
Det är farligt att leva nära personer som omformats i syfte att kunna utöva våld på order. Jag kommer att tänka på olika vittnesmål om Baseball-ligan som det skrevs om i tidningarna. Minns inte detaljerna så bra, men någon hade sett ett par av dem agera besynnerligt i Kungsträdgården (tror jag), de utövade oprovocerat våld på olika personer som om de vore radiostyrda. Önskar jag kunde komma ihåg detaljerna!

Tillägg: en polis hade angripit en person och trängt in honom i en port och misshandlat honom, för att plötsligt lämna personen och springa iväg och misshandla någon annan som släpades in i en polisbil... (med reservation för ett dåligt minne - kanske någon minns händelsen bättre?)
Senast redigerad av iesho 2013-09-16 kl. 09:39.
Citera
2013-09-16, 09:59
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Det är farligt att leva nära personer som omformats i syfte att kunna utöva våld på order. Jag kommer att tänka på olika vittnesmål om Baseball-ligan som det skrevs om i tidningarna. Minns inte detaljerna så bra, men någon hade sett ett par av dem agera besynnerligt i Kungsträdgården (tror), de utövade oprovocerat våld på olika personer som om de vore radiostyrda. Önskar jag kunde komma ihåg detaljerna!

Försök att komma ihåg klippet där Kjell Olof Feldt säger att man befarade att någonting kunde hända (Palme) men att han inte trodde att det skulle ske så snart. Det vore väl bra mycket intressantare som bidrag i tråden än "radiostyrda" basebollpoliser ? Du gillar ju att gräva och snoka så den uppgiften, att gräva fram just det KOF-klippet, går du säkert iland med ?

Enligt min uppfattning har det gått för lång tid sedan Olof Palme mördades för att lagföring av mordanstiftare och gärningsman skulle vara meningsfullt, och att straffa Lisbet Palme med en lagregel om det skulle visa sig att hon varit delaktig i något avseende i MOP är inte heller något att sträva efter. Amnesti/åtalseftergift för samtliga inblandade skulle förmodligen få upp en del kort på bordet. Händlystnad som drivkraft att försöka lösa Palmemordet borde inte förekomma i ett civiliserat samhälle. Det som är intressant i MOP är motivet - varför mördades Palme ? - övrigt är i dag tämligen oväsentligt.
Citera
2013-09-16, 10:32
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Försök att komma ihåg klippet där Kjell Olof Feldt säger att man befarade att någonting kunde hända (Palme) men att han inte trodde att det skulle ske så snart. Det vore väl bra mycket intressantare som bidrag i tråden än "radiostyrda" basebollpoliser ? Du gillar ju att gräva och snoka så den uppgiften, att gräva fram just det KOF-klippet, går du säkert iland med ?

Enligt min uppfattning har det gått för lång tid sedan Olof Palme mördades för att lagföring av mordanstiftare och gärningsman skulle vara meningsfullt, och att straffa Lisbet Palme med en lagregel om det skulle visa sig att hon varit delaktig i något avseende i MOP är inte heller något att sträva efter. Amnesti/åtalseftergift för samtliga inblandade skulle förmodligen få upp en del kort på bordet. Händlystnad som drivkraft att försöka lösa Palmemordet borde inte förekomma i ett civiliserat samhälle. Det som är intressant i MOP är motivet - varför mördades Palme ? - övrigt är i dag tämligen oväsentligt.
Inläggen som trollen skriver är vanligtvis provokativa, märkliga, irrelevanta och oseriösa. Trollens beteende och metoder kan till exempel vara att låtsas ha extrema åsikter av olika slag, att använda sig av tydligt ologiska argument och/eller otrevliga diskussionstekniker, såsom härskartekniker. Målet är att få övriga att tro att trollet menar allvar och känna sig tvungna att skriva svar. Wikipedia om internet-troll.
Att straffa LP är frestande, eller hur? NÅGON j-a lagregel ska väl kunna användas?
Citera
2013-09-16, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Är du säker på firman och vad hette den isf? Jag har letat efter dom uppgifterna . Alltså angående Per Jörlins affärspartner. Finns uppgiften om Kjell Östling och andra besökare hos Stellan Åkebring i gamla stan dokumenterad någon stans? Letat i det offentliga materialet om projekt Adolf men inte sett några besökslistor.

Journalisten Olle Minell skrev om gruppen kring Åkebring och sedan "Låt oss närmare
granska några av gruppens medlemmar och deras förehavanden i och kring mordet..."
Och ett stycke senare inleds "Kjell Östling.36 år,är befäl i polispiket 3230". Detta kan
tolkas som att KÖ ingick i gruppen varför jag kontaktade Minell som sade sig ha uppgift
om att KÖ var med på möten hos SÅ, dock inte så ofta som kärngruppen.
Firman där Kj Östling, Jörlin och även tydligen Avsan satt i styrelsen nämns i Anérs
Palmenytt och även av Lars Krantz som uppger att den hette Sat Staff Assessment
Tools AB.
Citera
2013-09-16, 11:06
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Inläggen som trollen skriver är vanligtvis provokativa, märkliga, irrelevanta och oseriösa. Trollens beteende och metoder kan till exempel vara att låtsas ha extrema åsikter av olika slag, att använda sig av tydligt ologiska argument och/eller otrevliga diskussionstekniker, såsom härskartekniker. Målet är att få övriga att tro att trollet menar allvar och känna sig tvungna att skriva svar. Wikipedia om internet-troll.
Att straffa LP är frestande, eller hur? NÅGON j-a lagregel ska väl kunna användas?

M. Det finns naturligtvis en tillämpbar lagregel om Lisbet Palme i något avseende varit inblandad i MOP, men som jag skrev i föregående är det inte meningsfullt att lagföra och straffa vare sig LP eller någon annan presumtivt delaktig i Palmemordet, amnesti/åtalseftergift är absolut att föredra efter så här många år. Det väsentliga är att få motivet klart för sig. Med motivet känt är anstiftaren identifierad, om än inte på individnivå, men detta är av ringa eller ingen betydelse som jag ser det. Du kanske inte delar min uppfattning, och antagligen många med dig, men det jag föreslår skulle på sikt bli förlösande för nationen. Då kunde vi med tiden lägga MOP bakom oss - och förhoppningsvis ha dragit åtminstone några lärdomar.
Senast redigerad av MBoudine 2013-09-16 kl. 11:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in