2013-09-06, 11:33
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castalius
Liknande förslag har dykt upp i tråden förr, men det har såvitt jag vet aldrig gjorts några regelbundna eller organiserade insatser utifrån dessa. Det närmaste vi kommer torde vara portnoys sida, till vilken åtskilliga personer bidragit med material.

Det var någon som startade en wiki för ett par år sedan. Dessvärre blev det sedan inte mycket vettigt av det projektet. Ett uppslagsverk kräver en hel del tid och noggrannhet om informationen i det ska vara tillförlitlig.

Jag kan absolut tänka mig att bidra till en samordnad research, men för att det ska vara mödan och tiden värt vore det lämpligt om allt insamlat material kunde föras in i någon slags sökbar databas. Vidare tycks användare som mvagrippa med flera ha järnkoll på en ofantlig mängd sakuppgifter. Kanske vore det lämpligt att utgå från redan befintlig kunskap och samla ihop den på något vis. Sedan finns det säkert uppgifter som behöver dubbelkollas.

Två oftast underskattade källor är Flashbacks egen sökfunktion och MOPs egen länktråd. Xöfsöker själv alltid skriva ut hela personnamn just med tanke på att underlätta såna slagningar.
Citera
2013-09-06, 11:33
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Försöker ständigt tillämpa metoden på mitt eget tänkande, herr Mästerdetektiv Boudine.

Har emellertid fortfarande aldrig hävdat att Olof Palme mördades på misstanke om landsförräderi. Det är fortfarande heller inte vad landsförrädarteorin handlar om.

Distinktionen mellan misstanke och föreställning borde du fundera över en stund. Men first things first, som de säger i Amerika. Börja med att leta logiska felslut i dina egna resonemang. Därefter föreslår jag att du använder all tankekraft du kan uppbåda till att försöka motbevisa dina hypoteser kring mordet.

Då kan jag upplysningsvis berätta för dig att jag inte funderar så mycket som en sekund på landsförräderi. Misstanke om landsförräderi som mordmotiv eller inte - teorin, oavsett hur den formuleras, är felaktig.
Senast redigerad av MBoudine 2013-09-06 kl. 11:42.
Citera
2013-09-06, 11:43
Medlem
Castaliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Då kan jag upplysningsvis berätta för dig att jag inte funderar så mycket som en sekund på landsförräderi. Misstanke om landsförräderi som mordmotiv eller inte, teorin, oavsett hur den formuleras, är felaktig.

Då kan jag upplysningsvis berätta för herr Mästerdetektiv Boudine att dennes påståenden är och förblir fullkomligt ointressanta så länge de inte underbyggs med fakta och logisk argumentation.

Det har herr Mästerdetektiv Boudine till dags dato inte lyckats åstadkomma.
Citera
2013-09-06, 12:12
Medlem
MBoudines avatar
Vidare kan man, om HIV-teorin är riktig, anta att detta inte var okänt för vissa inom borgerligheten - "bad news travells fast". Det innebär att man hade Palmes efterträdare Carlsson i ett fast grepp "by the short and curly" och genom hot om att läcka Palmemordet och det bakomliggande motivet till detta detta fick Carlsson att ganska snart ändra ståndpunkt i EU-frågan och dessutom ikläda sig rollen som ja-general - utan sossarna med på vagnen vore ett svenskt EU-medlemskap bara en önskedröm för folkpartister. Det är min fortsättning på HIV-teorin.
Senast redigerad av MBoudine 2013-09-06 kl. 12:58.
Citera
2013-09-06, 12:55
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Då kan jag upplysningsvis berätta för herr Mästerdetektiv Boudine att dennes påståenden är och förblir fullkomligt ointressanta så länge de inte underbyggs med fakta och logisk argumentation.

Det har herr Mästerdetektiv Boudine till dags dato inte lyckats åstadkomma.

Fakta och bevis är flitigt använda uttryck bland landsförrädarteoretikernas förespråkare. Utan att själva ha presenterat tillstymmelse till bevis att Olof Palme mördades på misstanke om landsförräderi, för egen del verkar det inte vara så noga med fakta och bevis, det räknar man med att läsarna taktfullt avstår från att kräva. Bara ord som ekar tomt i utbroderade haranger. Men det är med landsförrädarförespråkarnas ordskramlande som med tomma plåtburkar. Det skramlar rejält när de rullar utför en stentrappa ..
Citera
2013-09-06, 13:06
Medlem
p.norths avatar
Citat:
Fakta och bevis är flitigt använda uttryck bland landsförrädarteoretikernas förespråkare. Utan att själva ha presenterat tillstymmelse till bevis att Olof Palme mördades på misstanke om landsförräderi, för egen del verkar det inte vara så noga med fakta och bevis, det räknar man med att läsarna taktfullt avstår från att kräva. Bara ord som ekar tomt i utbroderade haranger. Men det är med landsförrädarförespråkarnas ordskramlande som med tomma plåtburkar. Det skramlar rejält när de rullar utför en stentrappa ..
varifrån hittar du dina källor? vad har du för fakta och bevis det du utgår ifrån? du kan ju hänvisa det
börja och lägga fram det så är du inne i matchen igen, just nu så är du bara en åskådare, en fluga i ögonen.
Citera
2013-09-06, 13:26
Medlem
Citat:

Det här är bara min tolkning av landsförrädarspåret men det man gör är att man utgår från en frågeställning:

Kan statsministern ha mördats på grund av att någon/några hyste misstankar om att han skulle vara en landsförrädare?
Citera
2013-09-06, 13:43
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
varifrån hittar du dina källor? vad har du för fakta och bevis det du utgår ifrån? du kan ju hänvisa det
börja och lägga fram det så är du inne i matchen igen, just nu så är du bara en åskådare, en fluga i ögonen.

Har du fakta och bevis för det du utgår ifrån, p.north ? Nej, det har du naturligtvis inte, du är inte på den nivån att du kan ha några fakta om någonting som har med MOP att göra. Så logiskt p.north, vilken match menar du att du är inne i ?
Citera
2013-09-06, 13:54
Medlem
Citat:

Du kan alltså till 100 procent avskriva alla teorier om Palmemordet, den enda du tycker håller är din egen.

Således var enligt dej , var Palme hivsmittad och mördades bland annat för att Ingvar C skulle under tvång av de borgerliga , långsamt ta oss in EU.

Beror vetskapen att Palme hade HIV på dina mediala förmågor att kontakta de döda för att få fram information, eller bestämde du själv efter ha tittat på foton av OP och läst i denna tråd, att han hade HIV?
Citera
2013-09-06, 14:10
Medlem
p.norths avatar
Citat:
Har du fakta och bevis för det du utgår ifrån, p.north ? Nej, det har du naturligtvis inte, du är inte på den nivån att du kan ha några fakta om någonting som har med MOP att göra. Så logiskt p.north, vilken match menar du att du är inne i ?
nää.. kanske inte men jag är väldigt intresserad och man googlar och läser andras.
När jag började vara härinne för typ 6-7 månader sen så var jag rätt övertygad att Milan blev mördad för han visste för mycket alltså till 75-90% ju mer man sätter sig in i mordet och läser o tar in sig så tex Milan här så är jag inte alls så övertygad längre. Jag tycker att du kommer mestadels en massa hypoteser och ältande, så du nästan tro dej själv att det vore en sanning i det du säger.
Om vissa människor dör på ett märkligt sätt eller så, så behöver det inte alltid handla alls om palmemordet. 1 eller möjligtvis 2 av 10 kan vara en samband med mordet att göra och inte 10 av 10
man ska inte dra händelser i förväg, jämt.
Citera
2013-09-06, 14:13
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Du kan alltså till 100 procent avskriva alla teorier om Palmemordet, den enda du tycker håller är din egen.

Således var enligt dej , var Palme hivsmittad och mördades bland annat för att Ingvar C skulle under tvång av de borgerliga , långsamt ta oss in EU.

Beror vetskapen att Palme hade HIV på dina mediala förmågor att kontakta de döda för att få fram information, eller bestämde du själv efter ha tittat på foton av OP och läst i denna tråd, att han hade HIV?

Njae, eventuell HIV-smitta är inte min teori om huvudmotiv att mörda Olof Palme. Men OM så var fallet förstärks mordmotivet högst påtagligt. Då misstänker jag att Lisbet Palme inte bara varit inblandad i den efterföljande mörkläggningen, utan att hon involverats i MOP i ett betydligt tidigare skede. Att mordet på Olof kan ha skett i samförstånd med Lisbet. Och i det scenariot tror jag att personer inom borgerligheten, insatta i Olof Palmes och socialdemokraternas belägenhet, försatte Ingvar Carlsson i en utpressningssituation som utmynnade i att (S) under Carlssons ledning tvingades kampanja för ja-sidan i folkomröstningen om svenskt EU-medlemskap, ett medlemskap som utan sossarnas medverkan varit omöjligt att uppnå.
Citera
2013-09-06, 14:18
Medlem
Citat:
Njae, eventuell HIV-smitta är inte min teori om huvudmotiv att mörda Olof Palme. Men OM så var fallet förstärks mordmotivet högst påtagligt. Då misstänker jag att Lisbet Palme inte bara varit inblandad i den efterföljande mörkläggningen, utan att hon involverats i MOP i ett betydligt tidigare skede. Att mordet på Olof kan ha skett i samförstånd med Lisbet. Och i det scenariot tror jag att personer inom borgerligheten, insatta i Olof Palmes och socialdemokraternas belägenhet, försatte Ingvar Carlsson i en utpressningssituation som utmynnade i att (S) under Carlssons ledning tvingades kampanja för ja-sidan i folkomröstningen om svenskt EU-medlemskap, ett medlemskap som utan sossarnas medverkan varit omöjligt att uppnå.

Det var en långsiktig plan i så fall.

Svenskt EU-medlemskap

Sverige blev medlem i EU 1995. Vägen till medlemskap inleddes den 1 juli 1991 då svenska regeringen lämnade in en ansökan om medlemskap i dåvarande EG. 1994 höll Sverige folkomröstning om EU-medlemskapet. Resultatet blev ett ja, och den 1 januari 1995 gick Sverige med i EU

Se http://ec.europa.eu/sverige/eu_facts/sweden_in_eu/index_sv.htm

De borgerliga pressade alltså IC i fem år innan han gav vika, enligt din teori.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in