Citat:
Det finns ett flertal personer med längre universitetsutbildningar bakom sig, bland annat vår förre partiledare Daniel Höglund som nu har utbildat sig molekylärbiolog med inriktning på genetik. Men jag skulle tro att de flesta har en ganska vanlig arbetarbakgrund, det är åtminstone den bild jag får.Angående svenskarnas parti: från vilken bakgrund kommer partimedlemmarna? Finns det några med prestigefulla meriter som till exempel universitetsutbildning? Eller är de your average lågutbildade asfalterare och betongläggare?
Framförallt: vad skiljer detta parti från Sverigedemokraterna?
Framförallt: vad skiljer detta parti från Sverigedemokraterna?
Det som framför allt skiljer SvP från Sverigedemokraterna är att SvP arbetar för det svenska folket och de etniska svenskarna. Till skillnad från liberala SD så menar vi att det finns ett svenskt folk och att dessa har rätt till sitt land utan att behöva trängas undan av etniska främlingar av alla de slag från jordens alla hörn. Vi kräver ett svenskt Sverige som styrs och befolkas av just svenskar. Vi är alltså ett nationalistiskt parti enligt den klassiska definitionen och vi har heller ingenting till övers för imperialistiska krigshetsare och sionister.
Vi arbetar för vårt folks överlevnad helt enkelt. Vad SD arbetar för är oklart.
Det är inte min erfarenhet. Jag har aldrig någonsin träffat lika många kunniga och stringenta individer som i Svenskarnas parti. Jag har aldrig i hela mitt liv träffat så många människor som har ett sådant genuint intresse för kultur, historia och politik och som kan så mycket om det. Jag har alltid sett mig själv som en över genomsnittet bildad individ men inser snabbt hur lite jag kan om olika frågor när jag träffar vissa av partiets mer bildade medlemmar. Det är som att ha ett levande lexikon framför sig många gånger.

Länsmannen tar upp sitt muslimhat... vad ska vi göra då?