Citat:
Ursprungligen postat av
summertimesadness
Jag är så trött på objekifering av kvinnor. Objektifering som leder till manshat och kvinnoförakt. Objektifiering som jag och andra kvinnor tvingas utstå varje dag.
Och för att ta ett exempel, varför är det så provocerande om en kvinna väljer att inte raka sig. Inga män rakar sig ju i lika stor utsträckning som kvinnor! Men normen säger att kvinnor ska raka sig och bara göra så att män är nöjda. Jag vet att många blir provocerade om en tjej inte har rakat benen eller under armarna. Så ni som erkänner att ni blir provocerade av detta: VARFÖR?
För att kvinnor måste vara fina och tillfixade? Varför ska det ens vara relevant om du tycker hon är sexig eller inte (personligheten är ju det samma)
Kan det ha något att göra med:
Varför kan kvinnor inte få gå utan tröja precis som män utan att det ska bli något konstigt?
Varför kan inte kvinnor få vara sexiga och snygga utan att objektiferas?
Varför kan inte kvinnor få vara feta och fula utan att män ska kommentera det?
Varför ska kvinnliga kändisar och politiker bedömas efter utseende istället för åsikter?
JAG TROR ATT NI BLUNDAR FÖR HUR MYCKET NI OBJEKTIFERAR KVINNOR HELA TIDEN.
Så: varför tycker du att en människa som kvinna ska raka benen medans du som man inte ska göra det?
Objektifering av män är större än för kvinnor.
Kvinnor som inte "håller normen" blir varken utstötta från arbetsmarknad eller killar.
Däremot om en man INTE lider av metorexi / anorexi och är plastikoperarad så hamnar den utan kvinna och utan kvinna inga vänner, utstött och ingen arbetsgivare vill ha den..
(Har dock själv asiatisk kvinna) som var i Sverige när jag träffade henne.
Män rakar sig väl oftast under armarna (känner ingen som INTE gör det) och det är väl naturligt att kvinnor gör det med, rakad pung, "fitta" är väl samma sak med, många män tycker det är matcho och de flesta rakar sig nog där, ofta gör söta tjejer det också..
Ovanligt dock med rakade kön på män och kvinnor av annan etnicitet, men händer väl..
"Varför kan kvinnor inte få gå utan tröja precis som män utan att det ska bli något konstigt?"
Håller med vore trevligt med söta unga tjejer utan t-shirt och bh..
"Varför kan inte kvinnor få vara sexiga och snygga utan att objektiferas?"
Kvinnan är alltid intressant i en mans ögon oavsett om den är vacker eller ej, ligger i naturen.
En man är dock ALDRIG intressant (däremot plånboken), en man som INTE lider av metorexi / anorexi får dock otrevliga blickar av kvinnor.
Varför kan inte kvinnor få vara feta och fula utan att män ska kommentera det?
Jag hör aldrig kommentarer om detta, men det pratas ofta i media om feta män.
Feta kvinnor är intressanta hos män (finns t.om en "fetisch" som heter bbw)..
Män som väger något extra kilo får ALLTID kontiga blickar och elaka kommentarer från kvinnor.
Varför ska kvinnliga kändisar och politiker bedömas efter utseende istället för åsikter?
Jag bedömer inte kvinnor efter deras åsikter (som ex. Leif "loket Olsson" och tydligen du), utan efter kompetens.
Ex. fallet om Marie Serneholt.
Varför stoppas komptenta amigösa män på bekostnad av grovt kriminella som Paolo Roberto och "fjollor" som Mons Selelöv (som bara svansar omkring) där han är programledare men har INGEN som helst komptens om någonting..
Vore det inte då bättre med komptenta män..
Så här får ni inte bara svar utan ÄVEN motfrågor..