2013-09-04, 14:53
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windrunner
Men du, lilla kära du, jag har aldrig ens påstått att det är onaturligt. Jag skrev att det inte är bra för dig. Och dålig hygien är inte bra för dig, det är inte bara min åsikt. Sluta nu.

Citat:
Du verkar dra paralleller mellan behåring och ren osundhet väldigt ofta. Att vara fet och illaluktande är inget som är bra för dig, det går knappast att dra likheter mellan det och naturlig behåring på benen.

hur ska man tolka det där då att det där då när du använder ordet naturligt om hår på benen? men i samma veva föraktar att folk är tjocka och luktar illa.

Jo det går o dra paralleler om att det är naturligt med att inte använda tvål när man tvättar sig med att inte raka benen...

Men varför är man osund för man inte använder tvål då?

Med detta sagt ja jag föredrar en kvinna som luktar fräscht och har rakade ben, men skulle det handla om en tjej med väldigt ljust hår så det inte syns, skulle jag och nu är jag ärlig antagligen inte bry mig eller märka att hon hade det.

http://images.sodahead.com/polls/000050992/polls_hairy_legs_3316_225798_answer_1_xlarge.png direkt nej

Hittar tyvärr ingen motsvarande bild på en tjej med ljusthår på benen.
Citera
2013-09-04, 15:03
Medlem
Bladderblads avatar
Citat:
Innegrej?
... skrev någon, är på jobbet och vågar inte scrolla genom 10 sidor könshårsdiskussion.

Ja, det är en innegrej att raka sig mellan benen. Inte direkt mode, men en innegrej. Förr gjorde man inte det, nu gör man det. Förr parfymerade överklassen sig åt helvete (möjligen för att dölja andra lukter), idag gör den det inte (haltande exempel men jag tror jag förtydligade något).
Citera
2013-09-04, 15:03
Medlem
Windrunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin
hur ska man tolka det där då att det där då när du använder ordet naturligt om hår på benen? men i samma veva föraktar att folk är tjocka och luktar illa.

Jo det går o dra paralleler om att det är naturligt med att inte använda tvål när man tvättar sig med att inte raka benen...

Med detta sagt ja jag föredrar en kvinna som luktar fräscht och har rakade ben, men skulle det handla om en tjej med väldigt ljust hår så det inte syns, skulle jag och nu är jag ärlig antagligen inte bry mig eller märka att hon hade det.

http://images.sodahead.com/polls/000050992/polls_hairy_legs_3316_225798_answer_1_xlarge.png direkt nej

Hittar tyvärr ingen motsvarande bild på en tjej med ljusthår på benen.

Herregud... så många dumheter, vet inte vad jag ska adressera först.
Hur ska man tolka det jag skrev? Jo, genom att läsa det jag faktiskt skrivit och sluta hitta på. Jag skrev att dålig hygien inte är bra för dig. Punkt.

"Jo det går o dra paralleler om att det är naturligt med att inte använda tvål när man tvättar sig med att inte raka benen..."
Alltså... va? Den här meningen är bara helt jävla förbannat korkad. Har aldrig sagt att du är onaturlig om du använder tvål, har faktiskt aldrig påstått något som innehåller ordet "naturligt".
När fan har jag påstått det? Jävla idiot.

Och bilden du har länkat är av Keira Knightley, som på originalbilden har väldigt släta, hårfria ben och idioten som photoshopade dit hår är förmodligen lika begåvad som du.
Citera
2013-09-04, 15:06
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Herregud... så många dumheter, vet inte vad jag ska adressera först.
Hur ska man tolka det jag skrev? Jo, genom att läsa det jag faktiskt skrivit och sluta hitta på. Jag skrev att dålig hygien inte är bra för dig. Punkt.

"Jo det går o dra paralleler om att det är naturligt med att inte använda tvål när man tvättar sig med att inte raka benen..."
Alltså... va? Den här meningen är bara helt jävla förbannat korkad. Har aldrig sagt att du är onaturlig om du använder tvål, har faktiskt aldrig påstått något som innehåller ordet "naturligt".
När fan har jag påstått det? Jävla idiot.

Och bilden du har länkat är av Keira Knightley, som på originalbilden har väldigt släta, hårfria ben och idioten som photoshopade dit hår är förmodligen lika begåvad som du.

DU PÅSTÅR ATT DET ÄR ONATRULIGT MEN SAMTIDIGT HÄVDAR ATT DET ÄR NATURLIGT MED HÅR PÅ BENEN... MEN HA DITT JÄVLA HÅR PÅ DINA BEN... men kom inte o gnäll sen när du blir dissad för du vill se ut som en jävla apa.

Ja din begåvning räcker inte långt din hjärndöda kossa

Må så vara att den är photoshopad det vet jag inte och inte heller vem som är ägaren till det spirorna, men du verkade inte förstå att sånt där hår på tjejer är direkt avtändande men antagligen är det väl sånt hår du har på dina ben och känner dig bekväm med, och när du nu fick höra att det är direkt vidrigt så fick du väl PMS.

Citat:
Du verkar dra paralleller mellan behåring och ren osundhet väldigt ofta. Att vara fet och illaluktande är inget som är bra för dig, det går knappast att dra likheter mellan det och naturlig behåring på benen. Det jag menade med det resonemanget var att något som hår på benen skulle förmodligen inte varit lika vidrigt om folk inte blivit matade med att hårfria ben är vad som gäller.

Du kommer visst inte ens ihåg vad du skriver heller...
Senast redigerad av Huckelberryfin 2013-09-04 kl. 15:12.
Citera
2013-09-04, 15:10
Medlem
Windrunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin
DU PÅSTÅR ATT DET ÄR ONATRULIGT MEN SAMTIDIGT HÄVDAR ATT DET ÄR NATURLIGT MED HÅR PÅ BENEN... MEN HA DITT JÄVLA HÅR PÅ DINA BEN... men kom inte o gnäll sen när du blir dissad för du vill se ut som en jävla apa.

Ja din begåvning räcker inte långt din hjärndöda kossa

Men vad är det du inte fattar? Jag har aldrig påstått någonting som innehåller ordet "onaturligt". Läs det sakta så att du slipper argumentera med whocos. Vad jag har sagt är att det är naturligt att ha hår på benen och att det är osunt att ha dålig hygien. Okej? Jisses. Om du någonsin får ligga med en brud så har ni uppenbarligen aldrig haft en konversation. Jag har aldrig blivit dissad på grund av mitt utseende, och absolut inte för att jag "ser ut som en apa", men tack för dina visa ord.

Jag kommer ihåg precis vad jag skrivit, och bara för att jag skriver att något är naturligt betyder det inte att jag menar att något annat är onaturligt. Gå om gymnasiet och sov inte på lektionerna i svenska denna gången.
Citera
2013-09-04, 15:21
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Men vad är det du inte fattar? Jag har aldrig påstått någonting som innehåller ordet "onaturligt". Läs det sakta så att du slipper argumentera med whocos. Vad jag har sagt är att det är naturligt att ha hår på benen och att det är osunt att ha dålig hygien. Okej? Jisses. Om du någonsin får ligga med en brud så har ni uppenbarligen aldrig haft en konversation. Jag har aldrig blivit dissad på grund av mitt utseende, och absolut inte för att jag "ser ut som en apa", men tack för dina visa ord.

Okej du vinner jag har fel...

Så du behöver inte svara på detta du är på ignor nu också!
Citera
2013-09-04, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av summertimesadness
Jag är så trött på objekifering av kvinnor. Objektifering som leder till manshat och kvinnoförakt. Objektifiering som jag och andra kvinnor tvingas utstå varje dag.

Och för att ta ett exempel, varför är det så provocerande om en kvinna väljer att inte raka sig. Inga män rakar sig ju i lika stor utsträckning som kvinnor! Men normen säger att kvinnor ska raka sig och bara göra så att män är nöjda. Jag vet att många blir provocerade om en tjej inte har rakat benen eller under armarna. Så ni som erkänner att ni blir provocerade av detta: VARFÖR?
För att kvinnor måste vara fina och tillfixade? Varför ska det ens vara relevant om du tycker hon är sexig eller inte (personligheten är ju det samma)

Kan det ha något att göra med:
Varför kan kvinnor inte få gå utan tröja precis som män utan att det ska bli något konstigt?
Varför kan inte kvinnor få vara sexiga och snygga utan att objektiferas?
Varför kan inte kvinnor få vara feta och fula utan att män ska kommentera det?
Varför ska kvinnliga kändisar och politiker bedömas efter utseende istället för åsikter?

JAG TROR ATT NI BLUNDAR FÖR HUR MYCKET NI OBJEKTIFERAR KVINNOR HELA TIDEN.

Så: varför tycker du att en människa som kvinna ska raka benen medans du som man inte ska göra det?

Jag funderar helt seriöst på om du är dum i huvudet eller om du bara hakar på alla andra idioter som yttrar sig så som du gör..

Vad hände med hur män skulle / ska se ut? Ungefär som Heman / Hulken osv , du tror inte män tänker på detta när man går ute, på stranden eller när man ligger i sängen med en kvinna kanske?

JAG väljer att inte bry mig om det även om jag inte är nöjd med min kropp till 100%.

Min flickvän sitter med spegel och pillar när hon sitter framför datorn (hon är lite av en gamer) och jag frågar henne "Vad håller du på med, du dör i dota och sitter och pillar dig i ansiktet / sminkar dig?" - HON väljer att göra detta! Det är inget jag sagt till henne att göra, däremot har jag sagt till henne att jag tycker detta är otroligt löjligt med tanke på att jag inte bryr mig.

Du får jättegärna sluta raka dig över hela kroppen men skäms du över att du är hårig så är det väl upp till dig? Ibland VÄLJER jag att inte raka mig i ansiktet tex även att jag vet att jag inte har fullständig skäggväxt och det ser för taskigt ut, men JAG bryr mig inte om vad folk tycker.

Fan ut i livet, res runt och bygg lite självförtroende, jag har inte speciellt bra självförtroende men inte fan bryr jag mig om vad andra tycker om jag rakar mig eller inte. Dock så vill min flickvän att jag inte rakar mig alls (förutom de mer intima delarna) vilket jag inte heller bryr mig om, jag rakar mig när fan jag själv känner för att raka mig.

Avslutningsvis: Du är anledningen till kvinnoförakt och manshat eftersom att du inte kan tänka efter lite själv! Sluta lyssna på all smörja du hör och sköt dig själv och ditt eget liv!
Citera
2013-09-04, 22:32
Medlem
Klart de inte behöver raka sig! Men de kan ju inte kräva att jag inte ska spy av äckelkänslor heller? Alla får tycka som de vill.
Citera
2013-09-05, 00:24
Medlem
Därför de ska vara kvinnliga. Jag rakar fan i mig kuken och pungen en gång i veckan samt skägget 3-4 gånger. Har inga problem med trimmat hår på fittan dock är buske uteslutet.
Citera
2013-09-05, 09:37
Medlem
woaaahs avatar
Citat:
Rätta in dig i ledet, vilken obehaglig formulering du har. Är du en sån fisk som simmar med strömmen bara för att någon sa åt dig att göra det? Jag retar mig förbannad på de flesta feminister jag med, men när det gäller en så fånig sak som fjun på benen så tycker jag inte att någon ska bli utstött för det, eller tvingas "rätta in sig i ledet".

Ja, varför skulle man inte rätta in sig i ledet? Du är inte mer unik än någon annan.

För mig är det ett eget val.
Personer som gör tvärtom är bara folk som tror sig är unika och speciella. De är också personer som ofta blir utstötta och blir kallade "speciella", då inte i samma bemärkelse som de själva vill utmärka sig som.

"fisk som simmar med strömmen"

Vet du varför fiskar simmar med strömmen? För att det är helt onödigt/tidskrävande för en fisk att simma mot strömmen.
Det vore helt efterblivet för en fisk att simma mot strömmen då det bara skulle medföra mer jobb och problem för fisken i fråga.

Ja, jag tolkar uttrycket ordagrant för att jag tycker det är ett efterblivet uttryck.
Citera
2013-09-05, 09:52
Medlem
Windrunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woaaah
Ja, varför skulle man inte rätta in sig i ledet? Du är inte mer unik än någon annan.

För mig är det ett eget val.
Personer som gör tvärtom är bara folk som tror sig är unika och speciella. De är också personer som ofta blir utstötta och blir kallade "speciella", då inte i samma bemärkelse som de själva vill utmärka sig som.

"fisk som simmar med strömmen"

Vet du varför fiskar simmar med strömmen? För att det är helt onödigt/tidskrävande för en fisk att simma mot strömmen.
Det vore helt efterblivet för en fisk att simma mot strömmen då det bara skulle medföra mer jobb och problem för fisken i fråga.

Ja, jag tolkar uttrycket ordagrant för att jag tycker det är ett efterblivet uttryck.

Det handlar inte om att vara så unik som möjligt, man borde inte känna sig tvingad till något så ytligt bara för att majoriteten av samhället har fått det intutat i skallen. Eftersom vi faktiskt inte är fiskar så hade det bara varit ett jäkligt tråkigt liv om alla var exakt likadana. Men det är bara min åsikt, ni gillar väl den tanken.
Och jag säger inte att folk är bokstavligt talat tvingade till att göra som alla andra, men lite mer acceptans och moget förhållande till människor som tycker och gör olika - så länge det inte skadar någon - hade räckt långt.
Citera
2013-09-05, 09:58
Medlem
woaaahs avatar
Citat:
Det handlar inte om att vara så unik som möjligt, man borde inte känna sig tvingad till något så ytligt bara för att majoriteten av samhället har fått det intutat i skallen. Eftersom vi faktiskt inte är fiskar så hade det bara varit ett jäkligt tråkigt liv om alla var exakt likadana. Men det är bara min åsikt, ni gillar väl den tanken.
Och jag säger inte att folk är bokstavligt talat tvingade till att göra som alla andra, men lite mer acceptans och moget förhållande till människor som tycker och gör olika - så länge det inte skadar någon - hade räckt långt.

Hur tror du samhället hade sett ut om folk inte hade "simmat med strömmen"?

Folk får göra vad fan dom vill, men dom ska fan inte klaga när dom blir utstötta/folk kollar snett på dom för att dom simmar mot strömmen.

Vilket denna tråd egentligen handlar om i grund och botten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in