2013-09-04, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FatherFrost
Njaaaa, då ska du ha jävligt mycket RNG för att det ska hålla. Men förstår vad du menar

RNG?
Citera
2013-09-04, 19:09
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xanan
RNG?

RNG = Random Number Generator

Mycket RNG betyder att abilities som har X% chans att hända, säg bashers stun, händer flera gånger i rad... Vilket betyder att mycket RNG kan bytas ut mot "att ha tur".
Citera
2013-09-04, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stewie_griffin
RNG = Random Number Generator

Mycket RNG betyder att abilities som har X% chans att hända, säg bashers stun, händer flera gånger i rad... Vilket betyder att mycket RNG kan bytas ut mot "att ha tur".

Aha, jag tänkte på (iaf så som vi körde) void drar in och drar ultin och kanske trappar 2-3 st i början, då poppar man ultin (death ward) inne i hans "dome" och det är enkla 2-3 kills.

Edit: menade Wd + faceless.
Citera
2013-09-04, 22:48
Medlem
Hej, Jag tänkte bara kolla om det finns något intresse hos er och era lag att vara med på turneringar.
Sticky Flames som har en veckoturnering i Nordamerika har startat en för Europa nu.

finns det något intresse hos er eller är vi helt ute och cyklar?

Sticky Flames proudly presents the first tournament for European players!

Sticky Flames Europe DoTA 2 - Weekly Tournament #1

When: Tuesday September 10th, 2013
Format: 5v5 Team Single Elimination
Time: 20:00 CEST (19:30 CEST Check-In)
Tournament Link: Here
Prize:Entry into Sticky Flames Europe Invitational #1
Stream: StickyFlamesTV

- Please join in-game channel StickyFlamesEU -

Visit our Website: StickyFlames.com
Youtube:Here
RaidCall: StickyFlames (ID:5585048)
Register your team with Z33K to participate which will take you about 5 minutes.
Remember to check in 30 minutes before scheduled start time!
If you have any questions just ask !

GL HF!
Citera
2013-09-04, 22:59
Medlem
riikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lundgren16
Hej, Jag tänkte bara kolla om det finns något intresse hos er och era lag att vara med på turneringar.
Sticky Flames som har en veckoturnering i Nordamerika har startat en för Europa nu.

finns det något intresse hos er eller är vi helt ute och cyklar?

Sticky Flames proudly presents the first tournament for European players!

Sticky Flames Europe DoTA 2 - Weekly Tournament #1

When: Tuesday September 10th, 2013
Format: 5v5 Team Single Elimination
Time: 20:00 CEST (19:30 CEST Check-In)
Tournament Link: Here
Prize:Entry into Sticky Flames Europe Invitational #1
Stream: StickyFlamesTV

- Please join in-game channel StickyFlamesEU -

Visit our Website: StickyFlames.com
Youtube:Here
RaidCall: StickyFlames (ID:5585048)
Register your team with Z33K to participate which will take you about 5 minutes.
Remember to check in 30 minutes before scheduled start time!
If you have any questions just ask !

GL HF!

Vad är "Sticky Flames EU Invitation" för turnering och vad är priserna för den turneringen?
Citera
2013-09-04, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riika
Vad är "Sticky Flames EU Invitation" för turnering och vad är priserna för den turneringen?

Det spelas veckoturneringar i 8 veckor. Vinnarna från de turneringarna blir inbjudna till "Sticky Flames EU invitational".

Priser beror helt och hållet på hur många det är som spelar turneringen och om Sticky Flames lyckas få till en sponsor. Det är inte så enkelt för en amatörliga med en stream som har väldigt få tittare

De har haft pengar i första pris en gång i den Nordamerikanska varianten och jag tror det var 100USD. I vanliga fall är det en hop med rares som ges till det laget som vinner.

Meningen med turneringen är inte att folk ska bli rika utan att locka fler till att spela competative Dota2 och ha jävligt kul.
Citera
2013-09-04, 23:28
Medlem
riikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lundgren16
Det spelas veckoturneringar i 8 veckor. Vinnarna från de turneringarna blir inbjudna till "Sticky Flames EU invitational".

Priser beror helt och hållet på hur många det är som spelar turneringen och om Sticky Flames lyckas få till en sponsor. Det är inte så enkelt för en amatörliga med en stream som har väldigt få tittare

De har haft pengar i första pris en gång i den Nordamerikanska varianten och jag tror det var 100USD. I vanliga fall är det en hop med rares som ges till det laget som vinner.

Meningen med turneringen är inte att folk ska bli rika utan att locka fler till att spela competative Dota2 och ha jävligt kul.

Jodå, jag förstår. Det var något som inte framgick så tydligt på sidan tyckte jag.
Citera
2013-09-04, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riika
Jodå, jag förstår. Det var något som inte framgick så tydligt på sidan tyckte jag.

Fixar till det =)

Ta med era polare till på Tisdag så kan alla få prova på!
Citera
2013-09-05, 07:10
Medlem
FatherFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xanan
Aha, jag tänkte på (iaf så som vi körde) void drar in och drar ultin och kanske trappar 2-3 st i början, då poppar man ultin (death ward) inne i hans "dome" och det är enkla 2-3 kills.

Edit: menade Wd + faceless.

Då kan du lika gärna spela Sandking isället om du vill ha någon som kan stå i Faceless ulti. Rhasta-Faceless är inget speciellt. Faceless tar hellre någon som kan babysita honom fram tills battle fury. Vilket betyder att hela hans laning phase är bara att farma. Eftersom att det som Faceless har på offensiven i sin arsenal är enbart sin stun proc (jag tänker inte räkna ulti pga att han kan bara lägga den offensivt när han har 2-3 items).
Citera
2013-09-05, 07:27
Medlem
Cracys avatar
95min game - 6 divine i gamet. galet
Citera
2013-09-05, 08:48
Medlem
Sponnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cracy
95min game - 6 divine i gamet. galet
Vilka vann?
Citera
2013-09-05, 11:17
Medlem
Unlimited-Powers avatar
Kan någon tipsa om hur man skall spela Kunkka? Förlorar alla matcher med honom, har oftast minst antal deaths och mest assist i nästan varje game, men får inga kills vilket gör att jag hamnar i en negativ spiral där man inte kan köpa bättre items snabbare och då kommer jag ännu mer efter.

Har såklart läst många guider men det står mest "get Deadalus then you win roflmfao".

Men även när jag har den så dödar jag inte folk för det.

Kanske har haft otur med team mates med just Kunkka. Han är jävligt rolig att spela därför jag kör på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in