2013-09-04, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
håll dig ifrån franska och kinesiska... Jag skulle föreslå att hålla sig ifrån engelska oxå. Som vi sa till sjöss.. allt som är grått, fult och inte fungerar är engelskt.

Det där lär väl ha vart till "nybörjarn". Men jag svarar i vanlig ordning ändo.
Jag älskar kinesiska trädet. Enda som inte passar mig är 59-16 och Type 58 (Konstigt med tanke på att T-34-85 passar mig samma med andra snabba scouts , 59-16) Resterande tanks till 110 (högre än så har jag inte kommit) passar mig utmärkt.
Citera
2013-09-04, 20:41
Medlem
Out-of-Steps avatar
Hur länge tror ni det dröjer tills 8.8?
Citera
2013-09-04, 21:18
Medlem
Wowholypriests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hui
Jag blir också jäkligt irriterad ibland på folk som häver ut sig allt möjligt skit, men jag försöker och inte bry mig så mycket.

Inte för det kanske hjälper så mycket men jag brukar rapportera om de går för långt.
Vid ett tillfälle så snackade en spelare skit om hela laget, det ena och det andra var vi tydligen.
Jag skrev då att skriver han en till grej så rapporterar jag honom, jag trodde inte han skulle bry sig men han slutade helt att skriva.
Vi vann dessutom matchen.

Jag hoppas du håller ut, vi behöver flera schyssta spelare bland alla besserwissers som saknar förmåga att uttrycka sin kritik på ett konstruktivt sätt.

Installerade Hide chat för ca 2 månader sedan, ser inget andra skriver, vart ett helt annat spel, nu kör jag mitt race o skiter i andra..

Prehistoric's Dirty No Chat Mod.rar

sök på den så hittar ni d-load plats

lägg sedan in den så här, filen som skall extractas heter "BattleMessenger.swf"
C:\Games\World_of_Tanks\res_mods\0.8.7\gui\flash
då dessa foldrar ej finns så får ni göra dem själva, i alla fall gui och flash

funkar perfekt i 8.7

vill man nån dag va med o se o läsa lite igen o chatta (ja lovar du lessnar efter 10 min)på alla som kallar varan noob o/eller idiots så ere bara o döpa om filen till nå annat ett tag o starta om spelet..så funkar chatten igen..
Citera
2013-09-04, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wowholypriest
Installerade Hide chat för ca 2 månader sedan, ser inget andra skriver, vart ett helt annat spel, nu kör jag mitt race o skiter i andra..

Prehistoric's Dirty No Chat Mod.rar

sök på den så hittar ni d-load plats

lägg sedan in den så här, filen som skall extractas heter "BattleMessenger.swf"
C:\Games\World_of_Tanks\res_mods\0.8.7\gui\flash
då dessa foldrar ej finns så får ni göra dem själva, i alla fall gui och flash

funkar perfekt i 8.7

vill man nån dag va med o se o läsa lite igen o chatta (ja lovar du lessnar efter 10 min)på alla som kallar varan noob o/eller idiots så ere bara o döpa om filen till nå annat ett tag o starta om spelet..så funkar chatten igen..

Den modden ska jag ha! Tack för det! Nu slipper jag se andras skit och koncentrera mig på mitt eget.

Jag behöver inte en chatt för att förstå vad mitt lag gör. Dessutom får man höra mer skitsnack än taktiskt prat av sina lagkamrater.
Citera
2013-09-04, 21:28
Medlem
Salorms avatar
Själv köpte jag Fort Knox bundlingen idag och därefter inhandlade jag Ferdinand.. Sicken mördarmaskin

Den och SU-152 är skolan nu, jobbar sakta på AT-linjen också men har hört att FV215b 183 är rätt jobbig med sin 25sek reload.. Men vafan 1750 på ett skott passar mig
Citera
2013-09-04, 21:58
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
jobbar sakta på AT-linjen också men har hört att FV215b 183 är rätt jobbig med sin 25sek reload.. Men vafan 1750 på ett skott passar mig
Det tar sin lilla tid att jonglera en 183mm kula, 1750 är premium.

Citat:
Ursprungligen postat av 1988
. Enda som inte passar mig är 59-16 och Type 58...
Type 58 är skit men kanonen känns op'ig på nåt sätt, kanonerna har bara 120 respektive 128mm pen men tycker de pennar rätt ofta ändå för en tier6 vagn, känns inte sämre än cromwell med 145mm pen.
Citera
2013-09-04, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Det tar sin lilla tid att jonglera en 183mm kula, 1750 är premium.

Type 58 är skit men kanonen känns op'ig på nåt sätt, kanonerna har bara 120 respektive 128mm pen men tycker de pennar rätt ofta ändå för en tier6 vagn, känns inte sämre än cromwell med 145mm pen.

Cromwell gillar jag och den passar mig. Som sagt har 54% Tank Rating på den med ett par 100 matcher.
Med 58'an är det en annan statistik som talar. Typ 47 eller 48% TR.
Båda spelar jag dock på liknande sätt. Samma med T-34-85 , T43 , Comet. Av dom 4 och liknande tanks är det enbart 58'an jag inte kan spela med på samma nivå.
Citera
2013-09-04, 22:42
Moderator
Arne.Ankas avatar
Type 58 är en modifierad T-34, kollade stats på den och 35% winratio över 31 matcher visste den va dålig men så dålig...men den saknar hastighet för att fungera bra som scout.
Citera
2013-09-04, 22:55
Medlem
Citat:
Type 58 är en modifierad T-34, kollade stats på den och 35% winratio över 31 matcher visste den va dålig men så dålig...men den saknar hastighet för att fungera bra som scout.

Det kan jag förstå för T-34an är en av mina sämsta tanks. (har börjat föra statistik på mina tanks för att se vilka jag ska spar och vilka som tar upp plats i mitt garage)
Citera
2013-09-04, 23:12
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
(har börjat föra statistik på mina tanks för att se vilka jag ska spar och vilka som tar upp plats i mitt garage)
Finns mods för sånt ingame och wot statistics.
Citera
2013-09-04, 23:29
Medlem
Citat:
Finns mods för sånt ingame och wot statistics.

Jag vet , men jag gillar föra egen statistik.

EDIT: Det jag kollar är hur ofta mina tanks spelare i högre tiers och hur ofta jag vinner och förlorar. Det finns säkert sådana mods. Men jag för som sagt gärna statistik själv då jag orkar med det.
Senast redigerad av 1988 2013-09-04 kl. 23:39.
Citera
2013-09-05, 03:32
Medlem
Det finns en sak till med min egen statistik som jag finner kul. Det i vilka Tiers jag trivs bäst i.
Har precis börjat med detta , men ett 100tal matcher har spelats och kan konstatera att Tier 5 och 8 passar mig sämst. Medans 6 och 7 passar mig utmärkt. 9 och 10 är nånstans mittemellan. Observera dock att jag har inga 9 eller 10 tanks. Några 8or är högsta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in