2013-09-02, 19:45
Medlem
Sluta klaga nu ni valde själva att göra utbildningen, ni kan lämna när ni vill. Det är inte tufft, ni gör det tufft för er själva genom att tänka att det är tufft. Ni är inte vana, +chance har man gått kallt väder utb +kan ta ansvar och inte är lat på vintern fryser man inte.
2013-09-02, 21:53
Medlem
hauswifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chancefurlong
Var samma sak för mig under min GMU fast + över 20 minus varje dag. 10-15 pers hade försvunnit innan tredje veckan var över.

Är det luftburna jägarna du tillhör, eller ja, kommer tillhöra efter GMU?

Hur ser det ut för er andra. Hur många har gett upp och åkt hem?
Luftburna/underrättelse kan jag välja.
2013-09-02, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hauswife
Luftburna/underrättelse kan jag välja.

Gött mannen, då kanske vi blir kollegor då

Härda ut och fortsätt framåt!
2013-09-03, 02:37
Medlem
Kollar psykologen upp min läkarjournal? Hade en tid av depression för ett tag sen och fick besöka psykolog och vårdcentral flera gånger. Är helt fri från mina bekymmer nu, så jag gör kanske bäst i att inte nämna detta till psykologen? Vet att de kollar upp belastningsregistret, men hur funkar det med läkarjournal?
2013-09-03, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franzkaka
Kollar psykologen upp min läkarjournal? Hade en tid av depression för ett tag sen och fick besöka psykolog och vårdcentral flera gånger. Är helt fri från mina bekymmer nu, så jag gör kanske bäst i att inte nämna detta till psykologen? Vet att de kollar upp belastningsregistret, men hur funkar det med läkarjournal?
Som med allt annat. Ta absolut inte upp det (alltid bra att mörka i FM), men ljug inte på direkta frågor.
2013-09-04, 19:04
Medlem
Badassoverheres avatar
Citat:
På K3 har 10+ hoppat av ur varje pluton. Dagarna börjar 5:30 med rakning och skoputsning och slutar vid 1-tiden. Under dessa 20 timmar har vi 0 minuter fritid. Vi har väl snittat 3-4 timmars sömn varje natt och det har befälen också gjort. Vi har haft ett undantag där vi var på skjutvallen och hade rast när respektive skjutgrupp övade.

05.30 till 01.00 låter mysko om det är måndag-fredag/söndag. Det funkar inte i längden, eller vad gör ni på dagarna? Låter som ni måste ha en hel del dödtid, alternativt att era befäl missuppfattat att man inte ska köra ner rekryterna ner i gruset tills dom inte orkar mer. För det kommer under slutövningen sen.

Kan hälsa att du har något att se fram emot under SANS-testerna om du ska bli jägare. Under mitt SANS-test marscherade vi uppskattningsvis 5-6 mil med 40kg packning (19,00-07,30) sprang med skyddsmasker & kånkade vattendunkar tills näsblodet rann och trampade vatten i ca 30 minuter efter vi genomfört övriga vattentester.

Jävlar vad kul det var!
2013-09-04, 19:08
Medlem
hauswifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badassoverhere
05.30 till 01.00 låter mysko om det är måndag-fredag/söndag. Det funkar inte i längden, eller vad gör ni på dagarna? Låter som ni måste ha en hel del dödtid, alternativt att era befäl missuppfattat att man inte ska köra ner rekryterna ner i gruset tills dom inte orkar mer. För det kommer under slutövningen sen.

Kan hälsa att du har något att se fram emot under SANS-testerna om du ska bli jägare. Under mitt SANS-test marscherade vi uppskattningsvis 5-6 mil med 40kg packning (19,00-07,30) sprang med skyddsmasker & kånkade vattendunkar tills näsblodet rann och trampade vatten i ca 30 minuter efter vi genomfört övriga vattentester.

Jävlar vad kul det var!
Vi hade inte en minut dötid. Men det är lugnare nu, det verkar bara ha varit dom första 2 veckorna för att köra ut veklingarna.
2013-09-04, 19:50
Bannlyst
Citat:
Vi hade inte en minut dötid. Men det är lugnare nu, det verkar bara ha varit dom första 2 veckorna för att köra ut veklingarna.

Så var det för mig med.
2013-09-04, 22:30
Medlem
Jahapp fick inget svar så försöker igen:

Jag ringde rekryteringsmyndigheten tidigare idag för att fråga lite grejer.

Iallafall förutom den infon jag var ute efter så sa mannen i telefonen att det ska göras ändringar på antagningssystemet i höst, som sätts i kraft vid årsskiftet.

Det han sa var något om att tiden som ens prov/test-resultat gäller kommer att öka från 12 till 18 månader och att det inte längre ska vara perioder utan antagning ska ske löpande (lite hela tiden om jag inte missförstod honom).

Nu var detta lite luddigt och mannen visste inte exakt vad det handlade om utan hänvisade mig att fråga försvarsmakten.

Är det någon här som vet något om detta?
2013-09-04, 22:41
Medlem
yedis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fynite
Jahapp fick inget svar så försöker igen:

Jag ringde rekryteringsmyndigheten tidigare idag för att fråga lite grejer.

Iallafall förutom den infon jag var ute efter så sa mannen i telefonen att det ska göras ändringar på antagningssystemet i höst, som sätts i kraft vid årsskiftet.

Det han sa var något om att tiden som ens prov/test-resultat gäller kommer att öka från 12 till 18 månader och att det inte längre ska vara perioder utan antagning ska ske löpande (lite hela tiden om jag inte missförstod honom).

Nu var detta lite luddigt och mannen visste inte exakt vad det handlade om utan hänvisade mig att fråga försvarsmakten.

Är det någon här som vet något om detta?
Eftersom du inte fått något svar kanske ingen har hört om detta tidigare. Vad är din fråga förutom om någon vet något om detta? Du verkar ju ha förstått människan på andra sidan luren.
2013-09-04, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yedi
Eftersom du inte fått något svar kanske ingen har hört om detta tidigare. Vad är din fråga förutom om någon vet något om detta? Du verkar ju ha förstått människan på andra sidan luren.

Kan ju vart så att folk missade min fråga helt enkelt.
Min fråga är som jag frågade: Om någon vet något mer. Hört eller läst nånstans som kan bekräfta att ändringar ska göras och mer specifikt vad dessa handlingar handlar om.
2013-09-05, 23:25
Medlem
En fråga var angående Depression, när jag läste igenom frågedokumentet. Om man fyllde i att man varit deprimerad inom radien 3 år, men inte längre och inga bestående ''men'' finns kvar. Är det i princip kört att få genomföra GMU:n då ? dumt o tala sanning eller så gjorde jag mig själv en stor tjänst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in