Citat:
Ursprungligen postat av
Knugen-Skuk
Jag heter fan Bert Stjärt om ni inte blev klara innan midnatt varje dag i två veckor. Hade befälen kommando över er hela tiden? I såna fall får de också bara sova i fem-sex timmar. Som sagt heter jag Bert Stjärt om det stämmer.
Fem timmars sömn är mer än tillräckligt. Det är något jag lärde mig under gmun, och nu under fortsatt utbildning så är 5 timmar en dröm.
För att besvara din fråga, "Bert": ja, våra befäl sov ungefär lika länge som oss. Sen var det ju även så att vi hade många olika befäl. Vilket ledde till att dom kunde åka på utbildningar/planera när de inte var med oss.
Citat:
Ursprungligen postat av
Strand.
Frågan är ju i sådana fall av vilken anledning. Vi stiger upp 05:00 men slutar kring 20:00, och vi hinner med alla moment väldigt bra. Hur kan ni behöva så mycket mer tid för att göra samma saker som vi gör.
Anledningen var väl att sålla bort de som inte hade rätt pannben kanske, vad vet jag? Vi frågade aldrig. Vi gjorde bara.
Vi hade oftast fys på kvällen för att förbereda oss inför SANS, vårdade utrustning eller hade strimmor.
Vi gjorde kanske och förmodligen inte samma saker, kompis. Gmun ser ut olika beroende på var du genomför den. Det är långt ifrån lika överallt.