2013-09-03, 23:26
Medlem
DadoPrsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Det finns även hur mycket som helst om chemtrails och Illuminati på nätet... Bättre kan du.

Suck... googla istället för att tramsa så förstår du vad jag menar...
Citera
2013-09-03, 23:28
Medlem
why123s avatar
Det konstiga är hur PK har tänkt. Det är nästan för otroligt för att vara sant.. Jäklar nu börjar ekonomin bli riktigt risig, nu går jag och robbar kompisarna!

Shit, jag var tvungen att döda både Annika och Gustaf, precis som med morsan och hennes sambo..

Har han genomgått den rättspsykiatriska undersökningen?

Men det mest märkliga är att de levt med dessa kravbrev (ibland på småsummor) och inte tagit tag i det.

En anmärkningsvärd sak är också att han står ensam på huset, men båda står på lånen. Det är ju en gyllende regel att står man på lånet, ska man stå som ägare på huset också!
Citera
2013-09-03, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DadoPrso
Eller hur? Detta hade varit den givna efterhandskonstruktionen från PK:s sida och omöjlig att emotsäga från åklagarens sida.
Det hade vart svårt för PK att förklara varför han i så fall inte satte telefonen på laddning i bilen. Det borde vara rutin för honom m t p hur tät kontakt han har med LK, vänner och uppdragsgivare.
Citera
2013-09-03, 23:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Det konstiga är hur PK har tänkt. Det är nästan för otroligt för att vara sant.. Jäklar nu börjar ekonomin bli riktigt risig, nu går jag och robbar kompisarna!

Shit, jag var tvungen att döda både Annika och Gustaf, precis som med morsan och hennes sambo..

Har han genomgått den rättspsykiatriska undersökningen?

Men det mest märkliga är att de levt med dessa kravbrev (ibland på småsummor) och inte tagit tag i det.

En anmärkningsvärd sak är också att han står ensam på huset, men båda står på lånen. Det är ju en gyllende regel att står man på lånet, ska man stå som ägare på huset också!
Det fetade:
Citera
2013-09-03, 23:33
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det fetade:

Why not?
Citera
2013-09-03, 23:34
Medlem
DadoPrsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zonzon
Alltså caset mot PK ser ju rätt tight ut minst sagt, men varför ger sig åklagaren in på en så osäker sak som att påstå att mordet/morden begicks mellan 1730 och 1830? Det finns ju flera indikationer på skottlossning efter kl 19.00 bland annat. Vad pekar på att det hela ägde rum mellan 1730 och 1830? Och vad mer pekar emot?

Instämmer! Tidpunkten är osäker. Som du nämner säger vittnen att de hört två skott efter 19. Kvinnan träffades också av endast ett skott. Vad hände isf med skott nummer två? Om åklagarens antagande, att kvinnan skjutits i garaget stämmer, så låter det otroligt att en van skytt missar henne helt och hållet på ett så pass kort avstånd.
Citera
2013-09-03, 23:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Why not?
RPU brukar genomföras före huvudförhandlingen endast när bevisningen är stark, läs: efter ett erkännande. Annars tas det innan slutpläderingen, men oftast mellan slutpläderingen och dom. Men i så fall har domstolen beslutat att den tilltalade är skyldig.
Citera
2013-09-03, 23:40
Medlem
DadoPrsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RRobbs
Hur styrker du din utsaga att undersökningen inte visat att blodet är färskt? Källa på det?

Men läs FUP och SKL:s utlåtande för guds skull...
Citera
2013-09-03, 23:40
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Återigen, inget i FUP stöder det du hävdar och andra hävdar angående att blodet skulle vara "färskt".
Nu börjar jag bli trött på dig. Att blodet skulle vara färskt är inget som "jag och andra hävdar", utan bland annat en uppgift från en polistalesman till Ölandsbladet, som du dessutom har fått citerad i tråden. Bete dig inte som om du vore Kung Gud Allvetande! Nej, jag vet att det inte står i FUP, men också jag kan se redan på fotografiet av gevärskolven i FUP att det inte rör sig om decenniegammalt blod på kolven, så det kan rimligen också en kriminaltekniker vittna om i rätten.

Citat:
Att Gustav var högerskytt utseluter knappast att blodbesudlingen uppkommit vid eventuellt handhavande av vapnet från hans sida.
Gör den mindre sannolik, iaf.

Citat:
Vapnet kan inte kopplas alls till brottsplatsen.
Vad jag menade var att haglen i Annika är fullt förenliga med haglet i de patroner som PK hade. Vapnet i sig är inte kopplat alls - annat än genom blodbesudlingen, då.
Senast redigerad av Hamilkar 2013-09-03 kl. 23:53.
Citera
2013-09-03, 23:42
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Instämmer! Tidpunkten är osäker. Som du nämner säger vittnen att de hört två skott efter 19. Kvinnan träffades också av endast ett skott. Vad hände isf med skott nummer två? Om åklagarens antagande, att kvinnan skjutits i garaget stämmer, så låter det otroligt att en van skytt missar henne helt och hållet på ett så pass kort avstånd.
De skott som har hörts har knappast något att göra med brottet. Ett skott avlossat inne i garaget skulle inte ha hörts till vittnena.
Citera
2013-09-03, 23:42
Medlem
DadoPrsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
http://www.olandsbladet.se/index.php?id=22184&placid=3&template=#.UiYvcphvljp

Det verkar faktiskt vara du som behöver läsa på lite bättre minsann...

Du hänvisar till en tidningsartikel och ett uttalande av en informationsansvarig... Var i FUP finns i så fall den informationen?! Enligt SKL:s dokument så har man inte prövat blodets "färskhet"...
Citera
2013-09-03, 23:47
Medlem
DadoPrsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Du går för mycket på FUP:en. Det pågår en rättegång live nu, och det är vad de säger där som har materiell betydelse. Uppenbarligen skulle det gemensamma lerduveskyttet ha varit för tiotals år sedan. Huruvida blodrester är tiotals år gamla eller några månader gamla är rätt enkelt att klargöra. Också bortsett från att Gustaf skulle behöva vara vänsterskytt.

OMG, i rätten tas en bråkdel av informationen som kommer fram i FUP upp. FUP:en ger en bra bild av vad som utretts. Att jag går för mycket på FUP var det dummaste jag hört...
Lerduveskyttet är EN möjlig teori men hur som helst finns det inget från SKL som motsäger att blodet skulle kunnat hamna på vapnet på det sättet. Att Gustav är högerskytt har inget med saken att göra då en blodbesudling kan uppstå på en mängd olika sätt vid handhavande av vapen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in