Citat:
Ursprungligen postat av
DadoPrso
Polisens arbete:
*Det är uppenbart att polisen redan från början låst sig vid PK som gärningsman. Detta har gjort att alternativa gärningsmän inte utretts i tillfredsställande utsträckning.
Men det har dom ju. De teorier som har funnits här och också förekommit i FUPen. Bland annat spåret om de som hyrde Pelles och eventuella Öststatsgangsters. För övrigt så finns det ett bra inlägg längre bak i tråden om hur otroligt det skulle vara om några skulle hämnas på G genom att mörda honom i lönn för han förlorade ett parti cigg.
Citat:
Ursprungligen postat av
DadoPrso
*Polisen har inte genomfört acceptabla tester av PK:s påstående om att hans mobil slår av sig själv.
Det enda polisen kanske inte har genomfört är eventuella test vid temperaturer under nollan. Men under tidsperioden som detta utspelar sig i skulle jag vara förvånad om det kröp under 3-8 minus i luften...och då under nollan i en byxficka. Finns inga påståenden att en mobil kan stänga av sig pga täckningsbrist i FUPen.
Citat:
Ursprungligen postat av
DadoPrso
*Polisen har inte utrett hur PK spenderat sina pengar i tillräcklig utsträckning. Här hade fler uterdningsinsatser behövts.
Vad hade det spelat för roll annat än att mätta skvallerhungriga människor? Hade det förekommit ett hot mot P vid krav om pengar hade han antagligen berättat detta.
Citat:
Ursprungligen postat av
DadoPrso
*Polisen har inte tillräckligt utrett om det funnits någon aktuell hotbild mot Gustav.
Jo det har dom.
Citat:
Ursprungligen postat av
DadoPrso
*Polisen har inte ställt vissa frågor i utredningen till de personer som hörts som skulle kunna förklara en del av de omständigheter som enligt åklagaren är del av en indiciekedja.
Inte? Vart? Förutom att jag ser en hel del ställen där de kunde stärka sin indiciekedja men verkar inte bry sig kan jag inte se motsatsen någon annanstans.