2013-09-03, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Riddim
Inatt vill jag se en film där en person ligger i underläge och är totalt knäckt pga sin situation eller sociala omständigheter, men visar sig komma tillbaka och ge tillbaka. Typ underdog, kampvilja, frustration, depression tema.

Någon som kan rekommendera något?

Never back down, jävligt klyschig och dålig film, men underhållande och så blir man taggad på att träna
Citera
2013-09-03, 00:19
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Inatt vill jag se en film där en person ligger i underläge och är totalt knäckt pga sin situation eller sociala omständigheter, men visar sig komma tillbaka och ge tillbaka. Typ underdog, kampvilja, frustration, depression tema.

Rocky (1976) för i helvete! Världens bästa film!
Citera
2013-09-03, 00:59
Medlem
Mr.Riddims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Hamill och The Hurricane stämmer väl hyfsat bra iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av xtremwhatup
Never back down, jävligt klyschig och dålig film, men underhållande och så blir man taggad på att träna

Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko
Rocky (1976) för i helvete! Världens bästa film!

Hehe! Jag börjar med hurricane men de andra har jag sett, även om det är inget fel i repris heller. Det behöver nödvändigtvis inte vara fightingfilmer utan kan vara som The Pursuit of Happyness med Will Smith, alltså en historia med mycket känslor om desperation och tvånget till att kämpa.

Tack för att ni är engagerade förresten. Trodde ingen skulle bry sig i den här tråden.
Citera
2013-09-03, 20:47
Medlem
50ShadesOfGainss avatar
Citat:

Det där är ju min specialitet! Här kommer en lista:

Warrior (2011) VÄRLDENS BÄSTA FILM!
Never Back Down, bara ettan. Tvåan suger penis.
Remember the Titans.
Coach Carter
We Are Marshall
Million Dollar Baby
Resurrecting the champ
Karate Kid
Green Street Hooligans
Undisputed - alla filmer
Forever Strong
Cinderella Man
Django Unchained
Disneys Herkules
Forrest Gump
Death Sentence

Hoppas någon av de där passar.
Citera
2013-09-03, 20:52
Medlem
50ShadesOfGainss avatar
Måste passa på att fråga när jag ändå är i tråden.

Någon film som innehåller mycket sex, men samtidigt är bra. Är det för mycket att begära?

Basic Instinct är grym.

Så något åt det hållet. Mycket sexscener där man får se själva akten, inte som i de flesta filmer där det så fort det blir sex så byter filmen scen. Men ja det skulle väl fungera till viss del det med.

Behöver inte vara thriller som Basic Instinct, utan bara den är ganska bra!
Citera
2013-09-03, 21:03
Medlem
up2yous avatar
Söker filmer som liknar Mud, The Deer Hunter, First Blood e.t.c, alltså filmer som utspelar sig i Amerikas "backwoods" typ Louisiana/Tennessee/Alaska o.s.v. Genre spelar ingen roll, allt går bra.

Tack på förhand!
Citera
2013-09-03, 21:22
Medlem
charlezzz173s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 50ShadesOfGains

Någon film som innehåller mycket sex, men samtidigt är bra. Är det för mycket att begära?

Basic Instinct är grym.

Så något åt det hållet. Mycket sexscener där man får se själva akten, inte som i de flesta filmer där det så fort det blir sex så byter filmen scen. Men ja det skulle väl fungera till viss del det med.

Wild things
Citera
2013-09-03, 21:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av up2you
Söker filmer som liknar Mud, The Deer Hunter, First Blood e.t.c, alltså filmer som utspelar sig i Amerikas "backwoods" typ Louisiana/Tennessee/Alaska o.s.v. Genre spelar ingen roll, allt går bra.

Tack på förhand!

Antar att Den Sista Färden är en bra rekommendation.
Citera
2013-09-03, 21:46
Medlem
Citat:

Basic Instinct är grym.

Cronenberg brukar ha en del sexscener i sina filmer. Inte alltid så jävla välregisserade, men han låter i alla fall scenerna spela ut utan att klippa direkt. Kika in Crash (1996), Videodrome och A History of Violence. Det ska tilläggas att sexscenerna i hans filmer ofta bidrar med obehag än något annat.
Citat:

Tack på förhand!

Prince Avalanche, All the Real Girls, Shotgun Stories, Take Shelter, Down by Law, Insomnia, Badlands, Days of Heaven, Gerry, McCabe and Mrs. Miller, Paper Moon och The Indian Runner.
Citera
2013-09-03, 23:36
Medlem
OleYellers avatar
Citat:

Basic Instinct är grym.

Showgirls.
Citera
2013-09-03, 23:45
Medlem
ConjureMes avatar
Citat:

Tack på förhand!

Frozen River
Limbo
Affliction
Southern Comfort
Citera
2013-09-03, 23:51
Medlem
testar igen

tips på några filmer.

* Filmer med grymma fajting scener.

* Filmer med mer verklighetstrogen och action och slagsmål. Tråkigt med filmer där personer klarar av att få en massa slag och sparkar och kan resa sig som inget hänt och ge tillbaka. Vill ha det mer realistiskt.

* Filmer där det händer mystiska saker som karaktärerna i filmen har svårt att fatta hur och varför det händer om ni fattar vad man menar om nu nån film innehåller sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in