Resultat: .
0%
röster
2013-09-03, 11:39
Medlem
Erosenins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zizierzrogba
Hur har Gomez skött sig i Fiorentina? Jag såg att han gjorde två mål igår, varav det ena var på straff. Hur såg det ut vid straffen? Rossi hade ju kunnat göra hattrick men "lät" Gomez slå den.
Han ser bättre och bättre ut. Första matchen var tuff för hans del. Nedmanglad gång på gång av motståndarna och såg ganska vilsen ut. Men nu senast var det en annan glöd. Kämpar och sliter och fick utdelning med två mål.
Rossi var mig veterligen utbytt när straffen slogs. Samarbetet Rossi & Gomez ser mycket lovande ut.
2013-09-03, 13:52
Medlem
sebastian_s avatar
Vad slutade/ligger säsongskortförsäljningen på? Skulle inte förvåna mig om Milan har möjlighet att sälja fler kort nu.
2013-09-03, 14:10
Medlem
Erosenins avatar
Någon som har koll på vilket datum det definitiva matchprogrammet för höstsäsongen sätts? Läste någonstans att datum fortfarande kan ändras med tanke på CL/EL -spel.
2013-09-03, 14:17
Bannlyst
Goda nyheter för Serie A fans:

Italienska lag spenderar mycket mer än vad tyska lag gör på nyförvärv i årets silly:

http://www.fotbollskanalen.se/england/miljardlistorna---har-ar-klubbarna-och-ligorna-som-spenderade-mest/

Detta lär innebära att italienska lag kommer gå bättre och bättre än tyska lag i Europa och därmed gå om Bundesliga snart igen, tyska lag är helt urfattiga uppenbarligen jämfört med övriga ligor.
2013-09-03, 16:43
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoxzZ

Italienska lag spenderar mycket mer än vad tyska lag gör på nyförvärv i årets silly:

http://www.fotbollskanalen.se/england/miljardlistorna---har-ar-klubbarna-och-ligorna-som-spenderade-mest/

Detta lär innebära att italienska lag kommer gå bättre och bättre än tyska lag i Europa och därmed gå om Bundesliga snart igen, tyska lag är helt urfattiga uppenbarligen jämfört med övriga ligor.

Det är en fin balansgång. Det känns jävligt tragiskt att PL köper för 4,5 miljarder mer än de blir av med när man vet hur utfattiga de är på inhemska stjärnor. Samtidigt är det tragiskt att så mycket spansk bredd försvinner under Real Madrid och Barcelona pga ekonomin. Drömmen för min del är ett Serie A bestående av 75% Italienare kryddat med 25% världsklass utifrån.

Roma som inte skulle vara en säljande klubb sålde för 950 milj....
2013-09-03, 17:32
Medlem
La Gazzettas genomgång av il Mercato. Vilka spelare, belopp, trolig startelva och ett betyg för hur klubben hanterat il Mercato.

Bild:
http://images2.gazzettaobjects.it/Calciomercato/02-09-2013/il-pagellone-settembre-2013/calciomercato-il-pagellone-settembre-2013.png

Länk:
http://www.gazzetta.it/Calciomercato/03-09-2013/viavai-star-juve-napoli-staccano-tutti-milan-roma-fiorentina-piu-inter-201089918985.shtml
2013-09-03, 20:28
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoxzZ

Serie A ligger alt för långt efter Tyskarna och kommer antagligen bli omsprugna av Portugal inför nästa säsong. Hur mycket man bränner på mercaton borgar sällan för garanterade europaframgångar.
2013-09-03, 20:44
Medlem
4522s avatar
Sex namn aktuella att ta efter Prandelli enligt Sky Italia: Allegri, Mancini, Conte, Spalletti, Ranieri och Zaccheroni.

Vem hade ni helst velat se?

Rent spontant känner jag mest för Spalletti.
2013-09-03, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Sex namn aktuella att ta efter Prandelli enligt Sky Italia: Allegri, Mancini, Conte, Spalletti, Ranieri och Zaccheroni.

Vem hade ni helst velat se?

Rent spontant känner jag mest för Spalletti.

Rent spontant så känns ju Prandelli som den ultimate landslagstränaren. Varför skulle man göra sig av med honom? Eller vill han avgå självmant?
2013-09-03, 20:58
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2Keynote
Rent spontant så känns ju Prandelli som den ultimate landslagstränaren. Varför skulle man göra sig av med honom? Eller vill han avgå självmant?

Ryktas att Prandelli vill gå vidare efter VM (eller är det redan klart?).

Jag hade tyckt det hade varit jävligt häftigt att se en Conte elda igång Italien inför typ en semifinal i EM, men han lär inte lämna Juventus än på många år. Av de där namnen får jag lov att instämma i Spalletti. Det är något med Mancini som ger väldigt taskiga vibbar.
2013-09-03, 22:03
Medlem
Yes, som både 4522 och Snillet varit inne på så ser jag också Spalletti som den mest naturliga efterträdaren. Personlighetsmässigt och även spelmässigt.

Däremot ska man nog inte underskatta Mancini. Han var ett geni på planen, och har lyckats qanska väl som tränare. Fortfarande relativt ung, och ser honom inte som en landslagstränare. Än... kanske aldrig...
2013-09-03, 22:23
Medlem
Conte hade varit fett att se bl.a. av de anledningar som Snillet är inne på. Antar dock att han ska utföra stordåd i Europa med Juventus först. Nästa tränare som tar över kommer gissningsvis inte ha tre av de fem viktiga där bak från Juventus att tillgå på samma sätt som nu, då menar jag Buffon (35), Barzagli (32 år) och Pirlo (34 år), några av de viktigaste figurerna i dagens Italien. Kan nog inte vara helt lätt att genomföra en sådan övergång. Vem är bäst man för ett sådant uppdrag?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in