2013-09-03, 12:12
Medlem
mckillahs avatar
Jag har en lite fråga, har själv aldrig testat rökheroin så jag vet inte men kan man jämföra att missbruka rent pulver med rökheroin? Känner själv att jag fastnat rätt hårt i detta och älskar att röka rent så att jag bara däckar av, mår skit dåligt av detta i längden men min kassa självdiciplin och sån stor tillgång så ser jag fan inget slut på detta.

Kan tillägga att jag rökt dagligen i ca 2 år och en femma pulver tar slut på 3 dagar.
Citera
2013-09-03, 12:51
Medlem
khrysothemiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mckillah
Kan tillägga att jag rökt dagligen i ca 2 år och en femma pulver tar slut på 3 dagar.
Började du i liten mängd och trappade upp sedan? Iofs lär man ju inte må så bra om man röker 1 gram per dag utan tolerans. Anyway, utgår ifrån att det långsamt byggdes upp. Hur lång tid tog det?
Citera
2013-09-03, 13:00
Medlem
mckillahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av khrysothemis
Började du i liten mängd och trappade upp sedan? Iofs lär man ju inte må så bra om man röker 1 gram per dag utan tolerans. Anyway, utgår ifrån att det långsamt byggdes upp. Hur lång tid tog det?

Alltså jag gick över från ett tioårigt bruk av cb, Jag började med mixar som jag inte själv blandade så kan inte säga hur starka dom var men började ganska snabbt beställa pulver och jag har väl en sån personlighet att jag inte blir nöjd utan alltid vill dra det till det yttersta. Men har aldrig haft en femma färdig mix i mer än en kväll, man tycker ju att man borde bli avskräckt efter alla gånger jag sneat men de ger motsatt effekt.

Hade gärna gått tillbaka till cb i framtiden men kan röka en femma dunder weed och jag känner inget.
Just nu går jag på hasch programmet och ska börja lämna urinprov inför en kommande utredning av mina psykiska problem så just nu kan jag inte röka nåt annat.
Citera
2013-09-03, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZumZ
Nej verkligen inte!

Men har nu ett tag börjat äta massa vitamintillskott av alla slag, vet inte om det är de men jag har i alla fall börjat återhämta mig lite snabbare.

För jag har en teori att minnet blir inte förstört på det viset att det blir permanent, utan att man blir så jävla okoncentrerad hela tiden att man helt enkelt inte ''bryr sig om'' att komma ihåg nått.

Kan de va något?

För övrigt va det Akb-48f som var tyven.

Hur permanent skadan blir verkar variera rejält. Beror säkerligen på hur omfattande missbruket var och vilka ämnen man stoppade i sig.

Min erfarenhet när det gäller droger är att skadorna till viss del läker, men oftast inte helt och hållet. Jag har träffat drogmissbrukare som slutat för 10 år sedan och ändå ser jag att de har brukat droger.
Citera
2013-09-03, 20:36
Medlem
khrysothemiss avatar
Citat:
Alltså jag gick över från ett tioårigt bruk av cb, Jag började med mixar som jag inte själv blandade så kan inte säga hur starka dom var men började ganska snabbt beställa pulver och jag har väl en sån personlighet att jag inte blir nöjd utan alltid vill dra det till det yttersta.
hmm, var sådan innan men har lugnat ner mig avsevärt. har dock knappt någon impulskontroll...

Citat:
Aman tycker ju att man borde bli avskräckt efter alla gånger jag sneat men de ger motsatt effekt.
haha, känner igen mig!
Citera
2013-09-03, 20:52
Medlem
mckillahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av khrysothemis
hmm, var sådan innan men har lugnat ner mig avsevärt. har dock knappt någon impulskontroll...

haha, känner igen mig!

Impulskontroll vad är det för nåt Känns inte normalt att ha så svårt att säga nej bara.
Citera
2013-09-03, 21:19
Medlem
foshobros avatar
Citat:
Jag har en lite fråga, har själv aldrig testat rökheroin så jag vet inte men kan man jämföra att missbruka rent pulver med rökheroin? Känner själv att jag fastnat rätt hårt i detta och älskar att röka rent så att jag bara däckar av, mår skit dåligt av detta i längden men min kassa självdiciplin och sån stor tillgång så ser jag fan inget slut på detta.

Herrejävlar. Jag kunde skrivit det där. Inte för att jag har provat heroin men jag har dragit paralellen flera gånger. Likt dig rökte jag en femma pulver på två- tre dagar.
Fyllde pipan med pulver, blossade tills jag gick i däck en timme, öppnade ögonen och gjorde repris. Dygnet runt i veckor. Även hur sjuk man kan bli av avtändningen har jag jämfört med opiater.

Många kommer säga att jag är löjlig, vekling och inte vet vad jag pratar om etc. Ni kan dra åt helvete, det är ni som inte har en aning.

Kram
Citera
2013-09-03, 22:10
Medlem
Convicteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foshobro
Herrejävlar. Jag kunde skrivit det där. Inte för att jag har provat heroin men jag har dragit paralellen flera gånger. Likt dig rökte jag en femma pulver på två- tre dagar.
Fyllde pipan med pulver, blossade tills jag gick i däck en timme, öppnade ögonen och gjorde repris. Dygnet runt i veckor. Även hur sjuk man kan bli av avtändningen har jag jämfört med opiater.

Många kommer säga att jag är löjlig, vekling och inte vet vad jag pratar om etc. Ni kan dra åt helvete, det är ni som inte har en aning.

Kram

Förstår vad du menar. Sysslade med överdrivna mängder ett tag tills jag var tvungen att trappa ner om dagarna. Kunde gå åt en jävla massa rökmix när man var i farten.
Citera
2013-09-06, 04:33
Medlem
2rs2pures avatar
Citat:
Alltså jag gick över från ett tioårigt bruk av cb, Jag började med mixar som jag inte själv blandade så kan inte säga hur starka dom var men började ganska snabbt beställa pulver och jag har väl en sån personlighet att jag inte blir nöjd utan alltid vill dra det till det yttersta. Men har aldrig haft en femma färdig mix i mer än en kväll, man tycker ju att man borde bli avskräckt efter alla gånger jag sneat men de ger motsatt effekt.

Hade gärna gått tillbaka till cb i framtiden men kan röka en femma dunder weed och jag känner inget.
Just nu går jag på hasch programmet och ska börja lämna urinprov inför en kommande utredning av mina psykiska problem så just nu kan jag inte röka nåt annat.

Tycker de verkar som ett självskadebeteende.
Självklart ett beroende också.. Du borde försöka trappa ner dosen om du inte kan sluta helt.
Så gjorde jag på, som du nämner, heroin, klarade inte av det så slutade tvärt.
Har även jag vart fast på rökmixar, för 3 år sen, mixarna var 10ggr mer potenta men när jag slutade var jag riktigt trög. Nu några år senare så har jag ju självklart återhämtat mig, men folk anser att jag blivit "trögare" överlag och faktiskt lite dummare. Vet inte vad det beror på, förutom det jag dragit i mig.
Citera
2013-09-06, 08:31
Medlem
juvasss avatar
Citat:

Haha bor du i Köping? Har med gått de programmet
Citera
2013-09-06, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juvass
Haha bor du i Köping? Har med gått de programmet

Eru bra bränd eller, finns nog någonting som heter Hasch-programmet i fler städer än köping gubben..
Citera
2013-09-06, 13:34
Medlem
juvasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SelectiveChems
Eru bra bränd eller, finns nog någonting som heter Hasch-programmet i fler städer än köping gubben..

Mycket möjligt jag bara frågade skit program tycker jag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in